Life&style 06. siječnja 2020.

Superhrana: Zbog ovih 9 razloga trebaš početi konzumirati chia sjemenke što prije

Shutterstock.
  • Posljednjih godina chia sjemenke su se premetnule u jednu od najpopularnijih namirnica te stekle naziv superhrane
  • One obiluju hranjivim tvarima zbog čega nutricionisti napominju kako ih je sjajno uvrstiti u svakodnevnu prehranu
  • A kakve će blagodati za tvoj organizam imati ako uzimaš samo jednu žlicu chia sjemenaka dnevno otkrivamo ti u nastavku

Možda si do sada već čula za famozne chia sjemenke koje se ubrajaju u superhranu i koje mnogi nutricionisti navode kao ključan sastojak za zdrav život. No i dalje nisi sigurna što je to tako magično u njima i zbog čega bi ih trebala uvrstiti u vlastitu prehranu!? Bez brige, mi ti ovoga puta otkrivamo devet iznimnih svojstava i blagodati koji se skrivaju iz ovih megapopularnih sjemenki. Dovoljno je uzimati samo jednu čajnu žličicu dnevno kako bi otkrila sve njezine čari, a možeš ih pomiješati s jogurtom ili njima upotpuniti voćnu salatu. Preporučljivo je držati ih u dobro zatvorenim staklenim na suhom mjestu kako bi im se zadržala svježina.

Možda vas zanima... Znaš li što se sve događa u tvom tijelu kad preskočiš doručak? Rubrika Life&style Life&style

1. Visoka nutritivna vrijednost

Nutritivna gustoća je omjer nutritivne i kalorijske vrijednosti, a hrana koja je nutritivno gusta poput chia sjemenki, ima po kaloriji proizvoda visoku nutritivnu vrijednost. Chia sjemenke su bogate vitaminima i mineralima, a sadrže i složene ugljikohidrate, zdrave masti i kvalitetne proteine.

2. Malo kalorija i mnoštvo vlakana

Chia sjemenke ubrajamo u niskokaloričnu hranu. Prepune su hranjivih sastojaka, a nose samo 137 kalorija. S druge strane obiluju vlaknima koja su izrazito bitna u prehrani jer utječu na kvalitetnu i zdravu probavu. U 100 grama chia sjemenki nalazi se 34 grama vlakana, dok je preporučeni dnevni unos vlakana 25-38 grama za odraslu osobu.

3. Pomažu u kontroli apetita

Vlakna i proteini koje sadrže doprinose kontroli šećera u krvi, pri čemu apetit i razine energije ostaje stabilne te nema naglih promjena. Osim toga, zbog njihove sposobnosti da apsorbiraju tekućinu, obroci koji sadrže ove sjemenke su znatno zasitniji pa održavaju osjećaj sitosti kroz dulje vrijeme.

 | Autor: Shutterstock Shutterstock

Možda vas zanima... Tri vrste čaja najbrže će ti pomoći očistiti organizam od blagdanskog prejedanja i pijenja Rubrika Life&style Life&style

4. Doprinose regulaciji tjelesne težine

Konzumacija chia sjemenki može doprinijeti smanjenju viška kilograma te ti pripomoći u mršavljenju. Riječ je o žitaricama koje upijaju velike količine vode te nakon konzumacija stvaraju osjećaj sitosti zbog čega nismo sklone pretjeranom unosu hrane  u organizam. Također, upravo zbog ovog svojstva uspješno doprinose regulaciji razina kolesterola u krvi.

5 Izvor su B vitamina

Vitamini B-kompleksa imaju važne funkcije u očuvanju brzog rada metabolizma i kardiovaskularnom zdravlju. Od vitamina iz ovog kompleksa u chia sjemenkama nalazimo tiamin, riboflavin i niacin.

6. Povećavaju razinu energije

Chia je bogata mineralima koji u tijelu funkcioniraju kao elektroliti te sudjeluju u pravilnom radu mišićnog sustava i srčanim funkcijama. Sjajan je izvor magnezija i kalija te se njezina konzumacija pozitivno odražava na cjelokupno stanje organizma. Pojačanje energije koje možete dobiti jednom obrokom chia sjemenki gotovo je isto koliko i porast energije koji biste dobile od sportskog pića. No, sjajna stvar je  u tome što chia ne obiluje dodatnim šećerima.

 | Autor: Shutterstock Shutterstock

Možda vas zanima... Neka hrana dokazano djeluje protiv bora, a 5 namirnica je pogotovo moćno Rubrika Beauty Beauty

7. Dobar su izvor željeza

Odrasloj osobi je potrebno 8-18 mg željeza dnevno, a u 100 grama chia sjemenki nalazi se čak 7,7 mg ovog neophodnog minerala. Željezo doprinosi imunitetu, kognitivnoj funkciji te smanjuje osjećaj umora i iscrpljenosti. 

8. Pomažu očuvati zdravu kosu

Želiš zdravu i blistavu kosu? Možda bi u svoju prehranu trebala uvrstiti chia sjemenke budući da one sadrže niz hranjivih sastojaka koji su potrebni za rast kose, a među njima su cink, magnezij i omega 3-masne kiseline. Riječ je o zdravim nezasićenim masnim kiselinama čija je redovna konzumacija također povezana sa smanjenim rizikom od razvoja kardiovaskularnih bolesti.

9. Pripomažu u oralnoj higijeni

Konzumiranje chia sjemenki s visokom razinom kalcija sjajan je način za poboljšanje cjelokupnog oralnog zdravlja. Osim što pomažu da zubi i čeljusti postanu jači, chia sjemenke korisno djeluju i na upale desni jer imaju protuupalna svojstva. Drugi način na koji chia sjemenke pogoduju tvom oralnom zdravlju je sprečavanjem lošeg zadaha zahvaljujući visokom udjelu cinka koji sadrže.

 

Komentari 0