Life&style 06. travnja 2020.

Pazi ovo! Ako češće jedeš ovih 12 namirnica, imat ćeš više kolagena i tvoja koža će biti mladolikija

Shutterstock/Instagram.
  • Kolageni su najzastupljeniji proteini u ljudskom organizmu te igraju važnu ulogu u obnovi i zamjeni ozlijeđenih tkiva
  • Postupno se s procesom starenja usporava proces nadomještanja kolagena u tijelu  te on s godinama postaje sve izraženiji
  • Nedostatak kolagena može se nadoknaditi pravilnim odabirom hrane, a ovih 12 namirnica utječe na njegovu proizvodnju

Kolagen igra važnu ulogu u blistavoj koži, sjajnoj kosi i jakim noktima. Ljudski organizam ima sposobnost stalne sinteze kolagena koji je potreban zbog rasta i zamjene istrošenih tkiva te za zacjeljivanje i obnovu ozlijeđenih tkiva. Međutim, s vremenom se postupno smanjuje kapacitet njegove obnove radi procesa starenja, trajnih preopterećenja organizma ili autoimunih bolesti. U mladosti se gubitak kolagena brzo nadomješta, no s godinama postaje sve izraženiji te se računa da nakon 25. godine života tijelo prosječno gubi 1,5 posto kolagena godišnje. No, nedostatak kolagena možeš nadoknaditi i pravilnom konzumacijom hrane bogate mineralima i vitaminima.

Možda vas zanima... Rok trajanja nije tako važan: ove namirnice traju duže no što piše Rubrika Life&style Life&style

1. Nemasni proteini

Kolagen je najzastupljenija vrsta bjelančevina u tijelu, prvenstveno zadužena za jaku i zdravu kožu, kosu i nokte, a kako bi osiguralo da ga uvijek ima dovoljno, tijelo proteine iz hrane kao dijelove za njegovu proizvodnju. "Protein koji jedemo razgrađuje se u aminokiseline tijekom probave, koje se zatim ponovno skupljaju u kolagen" – ističe Libby Mills, nutricionistica i glasnogovornica američke Akademije prehrane i dijetetike. Stoga, napuni svoj tanjur hranom bogatom proteinima s malo masti, kao što su pileća prsa ili puretina.

2. Grašak

Sićušni, ali moćni - to je opis zelenog graška. Samo jedna šalica graška sadrži gotovo osam grama proteina. Ako ga ne voliš jesti samog, možeš ga ubaciti u salatu, dodati u juhu ili pomiješati sa svježim začinskim biljem kako bi napravila pesto kojim možete preliti tjesteninu. Za još sjajnih recepata zaviri ovdje.

3. Kvinoja

Baš poput graška, samo jedna šalica ovog zrna ima više od osam grama proteina koji podupiru kolagen, a ujedno je bogata i cinkom. Riječ je o mineralu koji pomaže pri transformaciji aminokiselina u kolagen.

 | Autor: Shutterstock/Instagram Shutterstock/Instagram

Možda vas zanima... Pomalo zabrinjavajuće... Evo kako gomilanje namirnica i izolacija mogu utjecati na naše prehrambene navike Rubrika Life&style Life&style

4. Paprika babura

Antioksidativna svojstva vitamina C čine ga esencijalnom komponentom proizvodnje kolagena, a paprike – posebno crvene – odličan su izvor vitamina C. Kolagen pomaže u održavanju hidratacije i elastičnosti kože što može pomoći u borbi protiv znakova starenja kao što su fine linije ili bore.

5. Mrkva

Mrkva je osim kolagena sjajan izvor i vitamina A. Stručnjaci preporučuju da je jedeš samostalno, samostalno, u salati ili pomiješanu sa slanutkom (koji je još jedan dobar izvor proteina).

6. Junetina

"Kupnja mesa koji ima oštrije rezove, kao što je junetina, dodat će malo više prirodnog kolagena u tvojoj prehrani" – otkriva nutricionistica Marisa Moore.

7. Kamenice

Bilo da su svježe ili konzervirane, kamenice su bogate bakrom koji je još jedan mineral koji sudjeluje u proizvodnji kolagena. "S vremenom, možda nećemo proizvoditi kolagen jednako dobro ili u velikim količinama, ili će se on raspadati brže nego prije – stoga je važno jesi hranu koja pomaže u njegovoj proizvodnji i može pomoći u smanjenju te degradacije" – dodaje Mills.

8. Lisnato povrće

Tamno lisnato povrće, uključujući špinat, kelj, gorušice i blitvu, sadrži vitamine A i C te cink koji pomažu u proizvodnji kolagena.

 | Autor: Shutterstock/Instagram Shutterstock/Instagram

Možda vas zanima... Ovih 6 ukusnih namirnica izvrsne su za vid, a nisu mrkva i špinat - jedna će te oduševiti Rubrika Life&style Life&style

9. Chia sjemenke

Chia sjemenke, iako su sićušne, imaju puno proteina. Koristiti ih kao preljev za jogurt ili napravi zdravi desert pa ih pripremi kao puding ili parfe. A zbog čega ih smatraju superhranom možeš otkriti ovdje.

10. Marelica

Ovo slatko narančasto voće bogato je vitaminom A koji je građevni blok kolagena pa stoga uživaj u sirovim ili sušenim marelicama.

11. Slanutak

Ovaj mahunar sadrži mnoge komponente koje podržavaju proizvodnju kolagena – kao što su proteini, vitamini C i A, cink i tiamin.
"Tiamin, odnosno B1 je vitamin koji je vrlo važan za proizvodnju kolagena jer pomaže u razgradnji proteina" – napominje Mills..

12. Kosti u juhi

Kosti i hrskavice životinja poput kokoši ili krave su zlatni rudnik proteina i prirodnog kolagena stoga ih povremeno dodaj u juhu. Mi smo za tebe izdvojile recept za ukusnu i zdravu juhu od kostiju, a možeš ga potražiti ovdje.

 

Komentari 0