- Film o poznatoj skladateljici i dirigentici Lydiji Tár prometnuo u jednog od najizglednijih kandidata za Oscara
- Film koji je režirao Todd Field privukao je puno pažnje i podigao još više prašine, kako zanimljivom pričom, tako i odličnom glumom Cate Blanchett
- Za sve one koji uživaju u nevjerojatnim životnim pričama i putovanju glavnih junaka prema uspjehu (ili padu), sastavili smo listu filmova koji na različite načine imaju sličnosti s glavnom junakinjom o kojoj se ne prestaje pričati
Tár se kao zanimljiva priča o poznatoj skladateljici i dirigentici Lydiji Tár prometnuo u u jednog od najizglednijih kandidata za Oscara. Lydia se sprema snimiti skladbu koja bi zauvijek mogla promijeniti njezin život, no on se počinje urušavati dok se njezin razum bavi problemima iz prošlosti, a njezin se brak počinje raspadati. Film koji je režirao Todd Field privukao je puno pažnje i podigao još više prašine, kako zanimljivom pričom, tako i odličnom glumom Cate Blanchett.
Iako je Tár izmišljen lik, predan i autentičan prikaz glavne junakinje mogao bi natjerati mnoge da potraže neke druge jednako zanimljive filmove koji prikazuju priče o skladateljima ili kakvim drugim kreativnim genijalcima čiji vizionarski rad nastavlja trajati i godinama nakon njihove smrti. A za sve one koji uživaju u nevjerojatnim životnim pričama i putovanju glavnih junaka prema uspjehu (ili padu), sastavili smo listu filmova koje bi svakako trebali dodati svom popisu za gledanje.
Her Smell
Nakon kratkotrajnog uspjeha sa svojim bendom, Becky Something zapada u kaos zbog prekomjerne upotrebe droga i okrutnog ponašanja. Drama se više fokusira na glavne prekretnice njezina života, nego na vijuganje prema neizbježnom padu. Režiju potpisuje Alex Ross Perry, a u filmu glume Elizabeth Moss, Amber Heard, Cara Delevingne i Ashley Benson. U pozadini njezina uma, Beckyin zamršeni kreativni proces odvija se slično Lydijinom dok dokono šeta hodnicima studija i glazbenih dvorana.
Fantom iz opere
Ova adaptacija istoimenog romana Gastona Lerouxa jedan je od najvećih filmova 20-ih godina prošlog stoljeća. Režirao ga je Rupert Julian, a ovaj nijemi horor vrti se oko mladog ambicioznog glazbenika kojemu je dar glazbe podario zagonetni, zastrašujući fantom koji vreba zgradu opere u Parizu. U svaki kadar filma utkani su jezivi prizori, od sjena koje se penju po zidovima, balerina koje se hihoću i vrište, do skrivenih prolaza i bolne čežnje glavnog lika. Elementi ovog filma podsjećaju na strašnu Lydijinu prošlost koja je prati kamo god pođe i onemogućuje joj da se usredotoči na svoj posao.
Ritam ludila
U režiji Damiena Chazellea, ova napeta drama baca svjetlo na surov odnos između Andrewa Neimana (Miles Teller) i njegovog nemilosrdnog učitelja Terencea Fletchera (J. K. Simmons). Dok Lydia pokazuje zanimanje za zvijezdu u usponu Olgu Metkinu (Sophie Kauer), Terence pita Andrewa da se pridruži njegovom bendu u pokušaju da ga slomi. 'Ritam ludila' istražuje tanku granicu između Terenceovog guranja Andrewa do točke zlostavljanja kako bi postigao umjetnički proboj i tjeranja ljudi da se slome kako bi ponovno ustali jači. Oba filma ističu zlokobniju, bezosjećajniju stranu ambicije koja tjera i Andrewa i Lydiju da kompromitiraju svoju moralnost kako bi ostvarili puni potencijal svojih obećavajućih vještina.
Moja besmrtna ljubavi
U režiji Bernarda Rosea, ovaj film prikazuje borbu Ludviga Van Beethovena kao glazbenog genijalca koji nije mogao čuti. Beethovenova tajnica pokušava riješiti zagonetku njegove 'besmrtne ljubavi' kojoj je ostavio svu svoju glazbu i novac kad je preminuo. U filmu su korištene vrlo zanimljive tehnike pripovijedanja, stalno se prebacujući između retrospektiva i trenutne vremenske linije. Osim uvjerljive naracije biografskog filma, talentirani sporedni glumci, uključujući Isabellu Rossolini u ulozi žestoke mađarske grofice, Jeroen Krabbé kao njegove odane tajnice i Johanne ter Steege kao njegove žestoke neprijateljice, samo poboljšavaju odličan odabir Garyja Oldmana kao ekscentričnog genija .
Amadeus
Film se temelji na urbanoj legendi da je Antonio Salieri ubio Wolfganga Amadeusa Mozarta, a dvije glavne uloge tumače Tom Hulce i F. Murray Abraham. U režiji Miloša Formana, Antonio Salieri je dvorski skladatelj osrednjeg talenta koji ima duboko poštovanje prema Bogu i opsesivno neprijateljstvo prema Mozartu. Film je adaptacija istoimene kazališne drame Petera Shaffera iz 1979. koji je također i scenarist filma iz 1984. godine. Čak i prema modernim standardima 'Amadeus' je oštro duhovit i duboko tragičan, iako uzima nešto umjetničke slobode u odnosu na stvarnost. Unatoč tome što je objavljen 1984., film je nedvojbeno postavio mjerilo prema kojem bi se trebali suditi svi ostali glazbeni biografski filmovi. Žeđ da se bude najbolji te za pobjedom nad konkurencijom očita je i u 'Amadeusu' i u 'Táru'.
Tick, Tick… Boom!
Ovaj film govori o problematičnom umjetniku Jonathanu Larsonu, tvorcu sada već kultnog mjuzikla 'Rent'. U središtu je ambiciozni skladatelj Jonathan (Andrew Garfield) koji se bori da se afirmira prije nego što navrši 30. Ostavila ga je djevojka, prijatelji su mu se razišli, a siromaštvo je počelo stajati na put ostvarenju njegovih umjetničkih težnji. Film je režirao Lin Manuel Miranda, a u fokusu filma su iste teme kao i u 'Táru' - zabrinjavajuća povijest, uništeni odnosi i unutarnji sukobi koji ometaju napredak glavnih junaka u kreativnom svijetu.
Sve o Evi
Jedan od najutjecajnijih filmova na temu natjecanja je klasik Josepha L. Mankiewicza 'Sve o Evi', adaptacija 'The Wisdom of Eve' Mary Orr iz časopisa Cosmopolitan. Drama nagrađena Oscarom prati Margo Channing (Bette Davis), poznatu i uspješnu brodvejsku glumicu koja se nalazi na profesionalnom raskrižju u dobi od 40 godina. Uskoro Margo upoznaje Eve Harrington (Anne Baxter), odanu obožavateljicu koja i sama sanja o karijeri glumice. Dok se Eve postupno infiltrira u Margoine društvene i profesionalne krugove, ego, moć i osjećaj važnost se sudaraju dok se dvije žene natječu kako bi zasjenile jedna drugu na pozornici i na okupljanjima na Broadwayju. Kompetitivnost i potreba da se bude bolji od konkurencije naglašena je i u 'Táru'.
Crni labud
Nina Sayers iz New York City Balleta obuzeta je svojom potrebom za savršenstvom u psihološkom trileru Darrena Aronofskog 'Crni labud'. Nina, poput Lydije, živi izolirano, usmjerena na njegovanje i brušenje svog talenta. No, za razliku od Lydije, Nina živi pod staklenim zvonom majke Erice (Barbara Hershey) koja je i sama bivša plesačica i koja ju voli, ali i neprestano kontrolira. Ninin način života drži je u stanju zaustavljenog razvoja, bez života izvan plesa, zbog čega je sklona djetinjastim napadima bijesa kada stvari ne idu onako kako je ona zamislila. Osim silne opsjednutosti protagonista nasljeđem i psihološke borbe između dominacije i podložnosti njihovoj vještini, 'Tár' povlači nekoliko paralela s likom Natalie Portman zbog čega je velika vjerojatnost da će se ovaj film sviđati onima kojima se svidi 'Tár'.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.