Lifestyle 4060 prikaza 24. lipnja 2019.

Pazi kakvu limunadu piješ ovo ljeto! 8 stvari koje većina nas stavlja u pića, a mogu nam itekako naškoditi

Instagram.

  • Znamo da po ovim vrućinama stalno žedniš, no, pazi čime ćeš utažiti žeđ
  • Ponekad, ma kako čudno bilo, čak i kriška limuna u mineralnoj ti može naškoditi
  • Energetska pića u alkoholnom koktelu također nisu najbolji odabir za vesele ljetne noći 

 

Uza sve brige i poslove odabrati piće koje ćemo popiti ne bi trebalo biti na vrhu ljestvice teških odluka. Pa ipak, puno je šokantno loših dodataka koje svakodnevno stavljamo u svoju šalicu ili čašu. To nam uništava dijetu ili nam čak može ozbiljnije naškoditi. Ponekad je najbolje 'ne miješati' i suzdržati se od dodataka.

1. Jabučni ocat

Probleme poput kolesterola ili viška kilograma svi želimo riješiti lako, jednostavnim receptom, na brzinu. Kad su nam počeli 'prodavati' jabučni ocat kao idealno sredstvo za ubrzanje metabolizma i izgaranje masti, mnogi su ga  počeli uzimati u pilulama ili stavljati u piće. Iako postoje dokazi da su neke od tvrdnji u vezi s jabučnim octom točne, treba imati na umu da ga smijemo uzimati u veoma malim količinama. Ako ga uzmemo previše, može nam se dogoditi efekt 'usporenog pražnjenja stomaka' - kad hrana ostaje u stomaku duže nego što je potrebno, što izaziva nadutost pa i mučninu. Mogući efekt je i slabija regulacija šećera u krvi. Istraživanja su pokazala da jaki jabučni ocat može oštetiti zubnu caklinu, 'opeći' odnosno ozlijediti jednjak ili čak kožu. Pogotovo je loše kad ga se miješa s nekim lijekovima poput diuretika ili onih protiv diabetesa. Još nam uvijek nedostaju dugoročna istraživanja, ali postoje naznake da pretjerivanje s jabučnim octom može doprinijeti gubitku koštane mase i niskim razinama kalija u krvi. Ako ste se navikli na okus, jabučni ocat koristite razrijeđen, u malim količinama.

 | Autor: Instagram Instagram

2. Limeta i limun


Za jako sunčanih dana, recimo na plaži, limeta može biti veoma opasna i uzrokovati fitofotodermatitis, odnosno neku vrstu upale kože uzrokovane aktivacijom kemikalije iz limete sunčanim zrakama. Kad cijedimo limetu na suncu i kapne nam nekoliko kapi na kožu, reakcija sa sunčevim UV zrakama može biti poput opekline. Nakon toga slijedi pigmentacija kože ili crvenilo, nekad i mjehurići, baš kao kad izgorimo na suncu. Ponekad traje nekoliko dana da se pojave simptomi, a onda neugodne reakcije traju i do sedam dana.
Limun nije opasan na taj način i može sam se činiti ne samo najbezazleniji dodatak piću, nego i veoma zdrav. Osim kad nije dobro opran i kad ga na baru uzimaju prstima i stavljaju u tvoju čašu. Jedno istraživanje otkrilo je da više od 53 posto narezanih komada limuna po kafićima sadrži neke bakterije. Iako limun ima antibakterijska svojstva i često ga stavljamo upravo u alkohol, čak ni to nekad nije dovoljno da nas zaštiti od bakterija s neopranog limuna. Možda ipak izvan kuće, kad nismo sami oprali limun, od njega treba odustati? Doduše, sasvim je u redu u whiskeyju, pokazalo se, koji je jedini dovoljno snažan da eliminira bakterije

Možda vas zanima... Super trik! Evo kako začas možeš iscijediti limun - bez rezanja Rubrika Lifestyle Lifestyle

3.  Šećer

Iako svi dobro znamo da šećer u prehrani treba smanjiti, mnogi nesvjesno već u rano jutro počnu sa šećerom - dodavši žličicu ili dvije u jutarnju kavu. Ta jedna žličica je šestina onoga što se preporučuje većini odraslih ljudi kao dnevni unos. I što se događa kad o popijemo po nekoliko šalica kave na dan? Kalorije i šećer se skupe, a da toga nismo ni svjesni. Amerikanci navodno dnevno popiju 19,5 žličica šećera u kavi i gaziranim pićima, a to je otprilike šest do devet puta više nego što je preporučljivo. Izbacivanje šećera iz pića jedan je od najednostavnijih načina da postanemo barem malo zdraviji. Najgore su one kupovne hladne kave. Kao što znamo, šećer se brzo i lako topi u toplom piću pa ga je u hladnoj kavi puno više. Osim toga, hladna kava iz limenke jedva da je nešto drugo osim čistog šećera. Ako vam nedostaje neki trag slatkastog okusa, pokušajte dodati malo vanilije u prahu ili cimeta.
 

4. Eterična ulja

Možemo mi svi misliti da je aromaterpaija nešto predivno što će nas bezbolno spasiti od stresa svakodnevice, možemo raspravljati o tome jesu li eterična ulja učinkovita ili ne i imaju li svojstva koja im se pripisuju, ali jedno je sigurno - u piće ih nemoj stavljati. Jako je teško pogoditi veoma male doze koje nisu štetne, može ih samo odrediti iskusni aromaterapeut, a mi se s njima ne bismo trebali igrati. Recimo, nekoliko kapljica ulja od metvice paprene može umiriti probavni sustav, ali postoje neke druge vrste metvice koje su razorne za jetru. Američki centar za otrove preporučuje da ništa od tih ulja ne stavljamo sami sebi u piće, a ako slučajno popijemo, kontaktiramo svojeg doktora. 

 | Autor: Instagram Instagram

Možda vas zanima... Zbogom, vodo s limunom! Novi hit za mršavljenje je voda s jabukom i cimetom Rubrika Lifestyle Lifestyle

5. Maslac ili MCT ulje

Puno ste puta čuli da se ulje i voda ne mogu miješati - ulje uvijek ispliva na površinu. Pa ipak, mnogi danas, kad su moderne keto dijete, umjesto doručka popiju tzv. bulletproof kavu, kavu s dodatkom maslaca ili specijalnog ulja MCT napravljenog uglavnom od kokosovog ulja. Medicinski stručnjaci to ne preporučuju. U posljednje vrijeme bilo je mnoštvo studija koje su otkrile da kava ima puno povoljnih efekata na naše zdravlje - smanjuje mogućnost diabetesa, Parkinsonove bolesti te ozbiljnih bolesti jetre, ali nema pravih istraživanja o tome koliko je zdrava ako se u nju doda ulje ili maslac. Stručnjaci će ti odmah napomenuti da umjesto doručka bogatog vitaminima i važnim hranjivim sastojcima biraš samo zasićene masti ukoliko piješ takvu kavu. Neki recepti za bulletproof kavu sadrže više masti nego što američko udruženje stručnjaka za srce preporučuje kao dnevni unos. Možda je bolje držati se starih navika, zdravog doručka i obične kave. 

6. Energetska pića

Ništa nije ugodnije nego završiti težak radni dan na nekoj ljetnoj terasi s koktelom u ruci. Ali ono što nikada ne bi trebaol biti u tom koktelu su energetska pića miješana s alkoholom. Stručnjaci upozoravaju da miješanje alkohola i energetskog pića dovodi do stanja 'izrazito budnog pijanstva', što vodi u pretjerano konzumiranje alkohola jer se ne osjećamo pijani. To može imati nuspojave poput nesanice, nekontroliranog ubrzanog ili nepravilnog rada srca (palpitacija) te lažnog osjećaja trijeznosti, što opet može dovesti do najrazličitijih problema s trovanjem alkoholom ili vožnjom u pijanom stanju.
Osim toga, otkriveno je da kombinacija alkohola i stimulansa iz energetskih pića može kod nekih ljudi izazvati napade panike ili tjeskobe, a to zasigurno nije ono što priželjkujemo krajem dana na terasi, s koktelom u ruci.

7. Slatki sirupi i preljevi

U posljednje vrijeme sirupi poput onih za sladoled postali su popularni i kao dodatak kavi, koji će je pretvoriti u nešto novo i drugačije. Treba ih izbjegavati -oni su zapravo samo aromatizirani šećeri. Preljevi i sirupi s umjetnim zaslađivačima još su gori. Najnovija istraživanja pokazala su da bude apetit i snažnu želju za slatkišima. To nam ujutro stvarno ne treba.

 | Autor: Instagram Instagram

Možda vas zanima... Otkrij svoju idealnu kavu prema horoskopskom znaku Rubrika Lifestyle Lifestyle

8. Umjetni zaslađivači

Oduševljena si što si se konačno odrekla šećera u kavi i piješ je s nekim od umjetnih zaslađivača. Ima ih boljih i gorih, od onih posve umjetnih, štetnih do 'novih', prirodnih poput stevije ili eritriola i ksilitola. No, moramo biti svjesne da zaslađivači, čak i kad su prirodni, općenito pojačavaju želju za slatkim i zato mogu dovesti do debljanja pa čak i zeznuti naše dobre crijevne bakterije. Dr. Ludwig je u časopisu Harvard Health objasnio da postoji još jedan problem. Zaslađivači mogu promijeniti naš odnos prema normalnoj zdravoj hrani poput voća. Otkrio je da oni koji dugotrajno često rabe umjetne zaslađivače prirodno slatku hranu ne doživljavaju slatkom, a neslatku hranu poput povrća izrazito odbojnom pa se često okreću visokokaloričnoj, nutritivno lošoj hrani ne bi li zadovoljili svoju umjetnu potrebu za jakim okusima. Tu je i psihološki faktor. Kad se ljudi odluče za umjetne zaslađivače - misle da toga smiju pojesti puno jer to 'ne deblja' pa onda i pojedu više nego što im je potrebno. A uvijek je stvar u tome da se odvikavamo od slatkog okusa i velikih količina hrane koje mogu dovesti do povećanog rizika od diabetesa, a dugoročno - potencijalno - i raka. 

Komentari 0