- Jučer je premijerno prikazana prva epizoda serije 'Idol' s Lily-Rose Depp i The Weekndom u glavnim ulogama
- Marketinški tim HBO-a svim je silama mjesecima gurao seriju predstavljajući je kao mračniju, luđu i rizičniju verziju Levinsonove 'Euforije'
- Pa ipak, ono što smo vidjeli u 54 minute prve od ukupno šest epizoda puno je manje nalik 'Euforiji', a puno više djeluje kao očajnički pokušaj da se šokira i isprovocira gledatelja
- Pročitaj više: Ovako će izgledati nova HBO-ova kontroverzna serija u kojoj glume The Weeknd i kći Johnnyja Deppa
"Nakon što živčani slom iz tračnica izbaci njezinu posljednju turneju, Jocelyn je odlučna je steći status najveće i najseksipilnije pop zvijezde u Americi. Njezine strasti ponovno rasplamsava Tedros, voditelj noćnog kluba s mračnom prošlošću. Hoće li je njezino romantično buđenje odvesti do veličanstvenih novih visina ili do najdubljih i najtamnijih dubina njezine duše?" - stoji u najavi nove HBO-ove serije 'Idol' u kojoj Lily-Rose Depp glumi problematičnu pop zvijezdu, a The Weeknd ljigavog modernog vođu kulta.
Posljednjih je mjeseci marketinški tim HBO-a svim silama gurao seriju predstavljajući je kao mračniju, luđu i rizičniju verziju Levinsonove 'Euforije' i najljigaviju ljubavnu priču u cijelom Hollywoodu, no ono što smo vidjeli u 54 minute prve od ukupno šest epizoda puno je manje nalik 'Euforiji', a puno više djeluje kao očajnički pokušaj da se šokira i isprovocira gledatelja.
Čim je 'Rolling Stone' krenuo pisati o tome kako su producenti serije pojačali golotinju i seks do uznemirujućeg stupnja, pretvarajući seriju u otrovnu, muški orijentiranu nastranu fantaziju, u javnosti se pojavila zabrinutost oko toga u kojem će smjeru 'Idol' točno krenuti i koju će priču ispričati. I moramo priznati da nam je već iz prve epizode jasno na što su mislili - u jednoj sceni Jocelyn masturbira gušeći se, dok u drugoj, nakon što joj je prijateljica rekla da Tedros odašilje 'silovateljsku' vibru, ona odgovara da 'joj se to nekako sviđa kod njega'. Iako možda postoje žene koje uzbuđuju poniženje i bol, teško je oteti se dojmu da je njezin odgovor više posljedica vaganja opcija od strane gomile muškaraca, a manje nešto što djeluje autentično.
Tvorac 'Euforije' Sam Levinson kokreator je i izvršni producent serije uz Tesfayea i Rezu Fahima, a također je režirao seriju i pisao scenarij pa ne iznenađuje da neki trenuci uistinu podsjećaju na uzavrelu, prljavu vibru koju su Euforijine party scene toliko dobro dočarale, kao što je na primjer ona u kojoj Tedros u klubu zavodi Jocelyn u pulsirajućem ritmu Madonnine 'Like a Virgin'. Tu su i Jocelynini menadžeri koji je uspoređuju s Britney Spears, za slučaj da su gledateljima promaknule i više no očite usporedbe sa stvarnim i nepredvidljivim plavokosim divama.
Ono što je najviše iznenađujuće u cijeloj priči je koliko se zapravo malo toga događa u prvoj epizodi, a upravo taj nedostatak radnje otkriva priču zaglavljenu u klaustrofobičnom mjehuru koja, nudeći nalete golotinje i seksa, nastoji skrenuti pozornost gledatelja s toga koliko se zapravo malo toga događa na ekranu.
Uz provokativne scene, seriji definitivno ne nedostaje suptilnosti, pa su tako čak i Jocelynini menadžeri Hank Azaria i Dan Levy jednako vulgarni i usredotočeni samo na prodaju i zaradu i potpuno nesvjesni boli svoje klijentice, čak i u trenucima dok pokušavaju procijeniti kako će ona reagirati na vijest da je njezina eksplicitno seksualna slika javno objavljena i sve popularnija na Twitteru. Njezina je pak reakcija toliko ravnodušna da gotovo da nema puno smisla, budući se ona više brine šalje li njezin novi singl pogrešnu poruku nego zbog činjenice da je žrtva osvetničke pornografije.
Svaka scena mukotrpno nastoji izvući komadiće pozadinske priče. Jocelyn se želi vratiti na vrh nakon, kako se opisuje, živčanog sloma koji je vjerojatno izazvan smrću njezine majke, no ona mrzi novi singl koji njezini menadžeri guraju, osjeća se istrošeno i nema entuzijazma zbog onoga što radi i zrela je za zavođenje od strane opasnog muškarca.
Mnogi će se vjerojatno usredotočiti na bizarnu erotsku scenu kojom završava prva epizoda u kojoj Tedros pokriva Jocelyninu glavu njezinim ogrtačem, izvlači nož i izrezuje rupu u njemu na mjestu njezinih usta, no ta se scena čini toliko prvoloptaški i umjetno provokativna da se i samo kritiziranje iste čini kao usluga producentima budući da je jedini učinak koji se postiže širenje priče o seriji fiksiranjem na trenutak koji je uglavnom potkopan nespretnim pripovijedanjem.
Je li 'Idol' uistinu eksploatatorska muška fantazija koja se predstavlja kao priča o osnaživanju ili oda moći, bogatstvu i slavi maskirana kao njegova kritika, teško je procijeniti već iz prve epizode jer se jednostavno još uvijek ne događa dovoljno toga da bismo doista znali odgovor na pitanje kamo ova priča vodi, no ono što je jasno već iz prve epizode je to da onog inventivnog i iznenađujućeg elementa koji je Euforiju učinio toliko posebnom ovdje definitivno nema. A što znači da je veoma upitno postoji li u narednih pet epizoda išta što će seriju spasiti od predvidljivosti.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.