- Putovanje Indijom obnovljenim vlakovima indijskog plemstva poput igranja je uloga
- Na tjedan dana postajete mogul, kralj, maharadža ili indijska princeza koji pokretni kraljevski apartman s poslugom napuštaju samo kako bi obišli najveća prirodna, duhovna i arhitektonska čuda, ručali u palačama ili jahali na slonovima
- Priču o luksuznim vlakovima za miss7 magazin ispričao je Vladimir Milinović
Kraljevskim vlakom po središnjoj Indiji: u luksuzu života maharadže i maharani tijekom putovanja najčarobnijom svjetskom destinacijom “Palace on Wheels” mogu uživati i putnici obilazeći sedam čuda Indije, od Taj Mahala do zlatnog grada u pustinji Rajasthana. Za putnika željnog egzotičnih destinacija svijet je otvoren kao nikada. Lako je doći do glamura SAD-a, mistike Perua, udobnosti Balija i Tajlanda, divljina Kenije i Tanzanije, kamenih divota Jordana i Izraela. Međutim, dragulj u kruni svjetskih putovanja bila je i ostala – Indija. Nigdje toliko čuda i toliko različitosti nije spojeno na jednom mjestu kao u Indiji. Problem je putovanja u Indiju taj što – nije za svakoga.
Putnik mora biti tvrdokorni avanturist ili cinik da mu se srce ne slomi prvog dana po silasku s aviona kad vidi crnu stranu Indije. Ta situacija mnoge priječi da upoznaju svijetlu stranu – najljepše svjetske spomenike i palače te neke od najneobičnijih prirodnih ljepota. Klasičan odgovor koji pružaju daleke destinacije, a to je boravak u ograđenim resort-hotelima, ovdje nema smisla, jer onda nema ništa od – Indije. Tisućljetna indijska gostoljubivost ipak ima odgovor na tu dilemu i problem: a to je „Palace on Wheels“, začudni program putovanja renoviranim vlakovima indijskog plemstva. Naime, indijski su radže, nizami i drugi plemenitaši u prvoj polovici dvadesetog stoljeća iskoristili mrežu željeznica, ponos britanske kolonijalne politike, u svrhu luksuznog, elitnog turizma. Zato su ih obnovili, dodali „gadgeteriju“ i moderne uređaje i otvorili novu uslugu: putovanje kraljevskim vlakovima, nazvano “Palace on Wheels”.
Indija je velika zemlja i nemoguće ju je obići u jednom putovanju. Zato osnovni paket vožnje kraljevskim vlakom “Palace on Wheels” to i ne pokušava: u osam dana i sedam noći prolazi se središnjim sjeverozapadnim dijelom Indije, kolijevkom moderne državnosti: područjima Haryane, Mathure i Rajasthana. Putanja „kratke ture“ kraljevskog vlaka u obliku široke osmice povezuje glavni grad Delhi, palaču Taj Mahal na svetoj rijeci Jamuni, ružičasti grad Jaipur, grad jezera Udaipur s dubokom pustinjom Tar u središtu koje nalazi se mistični zlatni grad Jaisalmer.
Tijekom tog putovanja putnici borave u kraljevskim putnim apartmanima. Svaki vagon ima samo četiri prostrana apartmana, a svaki od njih zasebnu kupaonicu i toalet. Tu vrstu udobnosti nije imao ni Orient Express, čiji su apartmani ipak imali zajedničke sanitarne čvorove. Svaki kraljevski vlak prima 78 putnika o kojima se brine tim od čak 60 članova posade. To su kuhari, vodiči i glasoviti „khidmatgari“ – butleri trenirani za brigu o indijskim kraljevima, a sad na usluzi zapadnjačkim turistima. Khidmatgare možemo zamisliti kao gùrke gostoljubivosti – ono što su nepalski vojnici u svijetu rata, to su butleri kraljevskog vlaka u domeni udobnosti, spremni 24 sata, sedam noći i osam dana ispuniti svaku želju putnika.
Klasični problem putnika koji nisu bračni par – apartman sa spojenim ili odvojenim krevetima – toliko čest čak i u hotelima visoke kategorije, ovdje ne postoji, jer se kreveti mogu pomicati po želji putnika. Svaka kraljevska soba dakle može biti namještena prema potrebama različitih putnika.
Vlak noću putuje prostranstvima Indije. Nakon doručka počinje razgledavanje čuda potkontinenta. Khidmatgari vode putnike po povijesnim i prirodnim znamenitostima, osiguravaju iskustvo jahanja kroz pustinju i prašumu, i, naravno, brinu o sigurnosti – što u Indiji nije nevažno. Nakon prvog dijela razgledavanja lokacija putnici odlaze na ručak u najbolje restorane – koji su u četiri od sedam destinacija zapravo palače, pretvorene u hotele s pet zvjezdica.
Slijedi razgledavanje lokacije, izlet na slonovima, devama ili konjima pa povratak u vlak. On se uz večeru polagano kreće, osiguravajući tako daljnje uživanje u čudesima Indije, a nakon večere ubrzava kako bi putnici, koji su se za ovu avanturu života pretvorili u indijske kraljice i kraljeve, na vrijeme – do doručka sljedećeg dana – stigli na novu lokaciju ove čarobne avanture. U osnovnom paketu koji putnike, ovisno o dobu godine, stoji 3500 do 8000 dolara, put započinje iz glavnog grada Indije, Delhija, povijesnog središta Islamskih vladara potkontinenta – mogula. Putnici prije ulaska u vlak klimatiziranim vozilom posjećuju grobnicu velikog mogula Humayuna, koja je zapravo uzor za veći i poznatiji Taj Mahal. Grobnica je spoj mistične indijske i islamske arhitekture – sveti simboli vedante isprepliću se s četiri rajske rijeke Kurana i Biblije, stvarajući osjećaj i energiju teško opisivog mira i uzvišenosti. Nakon toga odlaze do impresivnog Kutab minareta – najviše svjetske građevine starog doba. U prolazu se pogleda spomenik indijskim vojnicima poginulima u Prvom svjetskom ratu – Vrata Indije, koja su zapravo i središnji nacionalni spomenik jer je upravo žrtva tih vojnika u konačnici dovela prvo do veće autonomije, a onda i osamostaljenja Indije. Nakon ručka kreće mistično i čarobno putovanje – kraljevski vlak vozi u smjeru Jaipura.
Jaipur nazivaju i ružičasti grad. Dok su stare građevine Delhija zagasitog crvenog tona, jer je takav crijep koji su koristili moguli za vrijeme svog stoljetnog carstva – vizure Jaipura, glavnog grada Rajasthana, blaže su, ružičaste boje. Kulturološka je razlika značajna jer smo prešli iz metropolskog područja Delhija, grada u kojem svoj dom (ili zaklon) nalazi 28 milijuna ljudi, u prostrani, a slabo naseljeni pustinjsko-stepski predio, gdje se spaja stara, autentična vedska kultura s mističnim učenjem sufijskog islama i čudnovatim kultovima najstarijih stanovnika Indije, naroda Naga.
Glavna atrakcija Jaipura kraljevska je palača – utvrda Amber, gdje će hrabriji putnici zajahati bogato ukrašene slonove. Nakon posjeta palači slijedi šoping tradicionalnih proizvoda na tržnicama i posjet jednom od najstarijih svjetskih astronomskih opservatorija – Jantar Mantaru, gdje se novoustoličeni kraljevi i kraljice putovanja upoznaju sa sadržajem jyotisha, odnosno osnovama vedske astronomije i astrologije.
Večera se služi u vlaku i tu postaje očita golema prednost putovanja kraljevskom željezničkom kompozicijom: nema pakiranja i raspakiravanja, ulaska u nove hotele i izlaska iz njih – a to su aktivnosti koje u „normalnom“ putovanju Indijom uzimaju od trećine do polovice ukupnog vremena. Sve vrijeme slobodno je za uživanje i razgledavanje i zato je osmodnevno putovanje vlakom bogato sadržajem kao obično putovanje koje traje dva tjedna, a udobnost je na razini najboljeg resort-hotela.
Noćna vožnja putnike vodi u nacionalni park. Nakon doručka, butleri s visokim šeširima – khidmatgari – vode avanturiste u susret s tigrovima, hijenama i šakalima. To je prilika za snimanje fotki za Instagram i Facebook koje će donijeti stotine, ako ne i tisuće lajkova. Iz šume pune egzotičnih životinja putnici odlaze, naravno, u šoping etničkih suvenira. Uz ručak, vlak se polako vozi uz zapanjujuće pejsaže ovog parka, jednog od najstarijih takvih utočišta za divlje životinje u cijelom svijetu. Predvečer stiže u romantičnu utvrdu Chittorgarh, a potom kreće prema Udaipuru.
Do doručka četvrtog dana kraljevski je vlak već stigao u Udaipur, mramorni grad na sedam jezera, sjedište dinastije Sisodia nakon što su ih moguli protjerali iz jučer viđenog Chittorgarha. Klima je blaga, zbog blizine Indijskog oceana i temperaturne regulacije koja dolazi iz sustava jezera, a građevine spektakularne – arhitekti i majstori imali su gotovo neograničen pristup najkvalitetnijem mramoru. Nakon razgledavanja prirodnih ljepota, slijedi ručak u palači jedne od najstarijih indijskih dinastija, a potom obilazak tog čuda arhitekture s više od tisuću soba, napravljenog po uzusima mistične indijske arhitekture – vastua, prema kojem se feng shui čini poput jednostavnih uputa za samopomoć. S ovog dragulja juga Rajasthana, vlak se vraća putanjom osmice – prema sjeveru, na vrh pustinje Thar, u zlatni Jaisalmer.
Doručak petog dana odvija se usred dina. Nadomak smo povijesne tvrđave u pustinjskoj oazi. To je prilika da se putnici upuste u jahanje deva u ambijentu bajki o džinovima i ljudima-zmijama, Nagama. Građevine su ovaj put od žute pješčane stijene – takva je i glavna tvrđava koja se na podnevnom suncu bljeska kao da je od zlata. Naravno da nije, ali zlatnih suvenira, nakita, tradicionalnih predmeta ima u izobilju i daleko su jeftiniji nego zlato u europskim zlatarnama. Nakon pustinjske avanture, ovaj put večera se poslužuje u hotelu s pet zvjezdica i s pogledom na beskrajni pješčani horizont, a noćna vožnja kraljeve i kraljice vodi u Jodhpur.
Jodhpur, u kojem avanturisti provode šesti dan, zapravo je golema kamena tvrđava čiji vanjski zid ima sedam kapija. Unutar masivnih zidina nalazi se pet fascinantnih palača. Kad je riječ o šopingu, najpovoljnija je u Jodhpuru srebrnina i tradicionalna odjeća. Indijske veste, a pogotovo dugačke košulje kurte sasvim su nosive i po povratku kući. Jodhpur je riznica povijesti, raj za istraživanje detalja onima koji uvijek žele znati više. A za putnike koji ipak žele atraktivne fotografije za Instagram i Facebook, ovo je prilika za fotosession u odijelu maharadže ili maharani.
Sedmog dana kompozicija izlazi iz Rajasthana i ulazi u povijesnu indijsku provinciju Mathura, mjesto gdje je najpoznatiji od milijardu bogova Indije – Šri Krišna – rođen i proveo djetinjstvo. Vlak prvo polagano prolazi kroz golemi rezervat posvećen pticama – Bharatpur, a potom se zaustavlja u Agri, gradu u kojem je pretužni mogul Džahan-šah izgradio mauzolej Taj Mahal, kako bi svijet zauvijek pamtio njegovu kraljicu – Mumtaz. Nakon razgleda Taj Mahala i upijanja njegove spiritualne energije, putnici idu još na tvrđavu Agre. Večera označava polazak natrag prema Delhiju. Još ima vremena za doručak, a potom se putnici – doživotno obogaćeni iskustvom kraljevanja u Indiji – iskrcavaju na južnoj željezničkoj stanici, Safdarjungu. Investicija u ovo putovanje na prvi pogled je velika, ali ako shvatimo da je „all inclusive“, uz racionalnu uporabu vremena – nema gubitaka svojstvenim dugačkim turama i stalnom prekrcavanju – jasno je da je put “palačom na tračnicama” iskustvo vrijedno materijalne žrtve.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.