Andreja Bistričić je onaj tip dizajnerice koji svoju estetiku gura bez obzira na situaciju na tržištu, modne trendove i, na koncu, otvorenost i hrabrost hrvatske modne publike prema urbanoj avangardnoj modi. No, upravo zbog svoje prodornost, vjere i življenja u ono što radi, te neospornog talenta, Andreja pomiče modne granice.
Otkako se pojavila na hrvatskoj modnoj sceni, prvo kao samostalna dizajnerica, te kasnije zajedno s kolegicom Majom Merlić kao osnivačica i kreatorica brenda Dioralop, Andreja ne prestaje oduševljavati hrvatske ljubitelje mode. Njena estetika donijela je potrebno osvježenje na modnim pistama te pokrenula jedan novi trend. Urbana i alternativna moda postepeno je zaživjela i na hrvatskim ulicama.
Andreja i Maja otišle su korak dalje te napravile mušku kolekciju Barmy Army za jesen/zimu 2012./2013. koja je predstavljena na Cro a porteru u Laubi na proljeće 2012. godine. Upravo ta kolekcija ubraja se među najhvaljenije kreacije prošle godine.
„Prošla godine je za Dioralop brend zaista bila uspješna. Prije svega sretna sam i zahvalna Bogu na svim otvorenim vratima što se tiče posla i uspjeha. Mislim da me najviše veselilo i da ću najviše pamtiti stvaranje muške Dioralop kolekcije jer je bilo jedno novo iskustvo i uživala sam svake sekunde. Naravno tu je i Elle style awards u kategoriji mladog dizajnera i odlazak na International fashion showcase u sklopu London fashion weeka u Londonu te Maribor i Projekt 27 na kojem smo nastupile kao gosti iz Hrvatske“, objasnila je Andreja Bistričić.
U nastavku dizajnerica naglašava kako se zajednička suradnja s kolegicom Majom Merlić dogodila slučajno. Djevojke su se upoznale preko zajedničkim prijatelja. Tad je Maja imala brend Sex in Bauhaus koji je izrađivao ogrlice od pleksiglasa u obliku polaroid fotografija. Andreji se Majina kreativnost odmah svidjela, te se prijedlog za izradu printeva za njenu kolekciju pretvorila u proljeće 2011. u novi dizajnerski brend Dioralop.
„Ponekad je teško raditi u dvoje, ali u našem slučaju je manje takvih dana jer nekako se zaista jako dobro razumijemo i imamo sličan senzibilitet za modu i umjetnost općenito. Više-manje sve radimo zajedno, dijelimo poslove po potrebi. Maja je više angažirana oko samog stvaranja printa, ja sam možda više oko crtanja“, ističe Andreja.
„Moda je moja prva ljubav“
Andreja je svoju prvu strast i ljubav pretvorila u posao. Nakon završenog Tekstilno-tehnološkog fakulteta, odlazi na postdiplomski studij, i to na prestižni Central Saint Martins u Londonu, a može se pohvaliti i sa stažiranjem u poznatoj dizajnerskoj kući Alexander McQueen.
„Stažirala sam davno 2006. godine. Radni dan je bio kao i svugdje drugdje. Dođeš na posao ujutro oko 8 sati i jedino odeš nekada jako kasno. Svatko ima neki svoj zadatak i ima puno odjela. Ja sam bila u art departmentu i bilo je hektično. Stekla sam jako veliko iskustvo, imala sam priliku vidjeti i doživjeti kako funkcionira jedan veliki brend. Zaista sam sretna zbog toga.“
Povratak u Hrvatsku teško joj je pao, posebno što njen stil nije u okvirima hrvatske mainstream mode. Ističe kako Zagreb nije toliko kreativan, no nada se poboljšanju. Možda je promijenila stalnu adresu stanovanja, no s Londonom nije izgubila kontakt. Dizajnerica svako malo posjeti glavni grad Velike Britanije. Naravno, razlike nisu samo u kreativnom okruženju nego su uočljive i na samom tržištu.
Dioralop muškarac je hrabar i odvažan
„Razlike su velike, prije svega Hrvatskoj pod hitno trebaju buyeri, ali trenutno ne razmišljam o razlikama niti uspoređujem Hrvatsku i London. Hrvatska je svijet za sebe, London za sebe. Ja sam trenutno tu gdje jesam“, objašnjava Andreja.
No, određene promjene su ipak vidljive. Možda Hrvatska ide malim koracima, no barem su oni sigurni. Ni kriza i manja platežna moć nije obeshrabrila Hrvate i Hrvatice koje na ulice izlaze sve više u avangardnijim i posebnijim kombinacijama. Broj stilskih jednojajčanih blizanaca koji slijepo slijede trendove opada, a kreativnost, individualnost i stilska hrabrost su u porastu. Novi smjer uočila je i sama dizajnerica.
„Čini mi se da je Hrvatska sve više i više otvorena za ovaj tip dizajna koji mi stvaramo, a najviše me iznenađuje koliko su dečki otvoreni i zainteresirani za naše komade. Kakav je tip Dioralop muškarac? Pretpostavljam da je Dioralop muškarac onaj koji nema pravila, odvažan, hrabar i jako jako zgodan“, objašnjava Andreja.
Maja i Andreja prilikom izrade kolekcije koriste pretežito prirodne materijale, kao što je pamuk, a u aktualnoj kolekciji Isha Isha prevladava svila. Trenutno se njihove kreacije mogu kupiti u zagrebačkom showroomu u Radićevoj 21, ali i u Berlinu u Villain Berlin. Ispred Andreje i Maje je nova modna sezona, a pripreme su u punom jeku.
„Za 2013. planiramo rad, rad i rad, što više putovanja, nova kolekcija jesen/zima koju pripremamo za nadolazeći CAP, i tko zna, svašta još nečeg lijepog“, za kraj naglašava Andreja.
U galeriji detaljnije pogledajte kreacije Andreje Bistričić i brenda Dioralop...
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.