Life&style 07. ožujka 2020.

Za tvoje zdravo tijelo: Ovih 5 prirodnih izvora bjelančevina bolji su od mesa

Priscilla Du Preez/Unsplash.
  • Činjenica: ne možeš i ne smiješ izbjegavati bjelančevine
  • Naime, one su dio svakog djelića tvog tijela!
  • Trebala bi jesti bjelančevine - jer ih tijelo neprekidno razgrađuje i metabolizira – dakle, treba ih nadopuniti

Postoji mnogo izvora bjelančevina - od kojih su najpopularnije različite vrste mesa. Ali, što ako ne želiš jesti meso ili želiš ograničiti unos mesa? Ovaj članak pokazuje da postoje sjajne zamjene.

Ali, prvo pokušajmo odgovoriti na ovo pitanje: koliko ti je bjelančevina potrebno? Zapravo, to ovisi o tvojoj dobi. Prema preporučenom dodatku prehrani, objavljen u američkom Centre for Disease Control and Prevention, ženama i muškarcima u dobi između 19 i 70 godina potrebno je najviše 46, odnosno 56 grama dnevno. Osim toga, bjelančevine bi trebale činiti najmanje 10%, ali ne više od 35% ukupnih kalorija.

Možda vas zanima... Zdrava prehrana – 5 supernamirnica za žene u četrdesetima Rubrika Life&style Life&style

Pogledaj 5 najboljih „nemesnih“ izvora i koliko bjelančevina ima u svakom:

Grčki jogurt

Grčki jogurt ima najmanje 23 grama bjelančevina za svako posluživanje od 230 ml. Ali, korist od ove mliječne hrane nadilazi bjelančevine. Na primjer, ima niži šećer od običnog ili komercijalnog jogurta. Odličan je izvor probiotika koji su važni za zdravlje crijeva.

Avokado

Porcija avokada (1/5 od 30 grama voća) sadrži oko 10 grama bjelančevina. Drugi razlog zašto ovo voće trebaš dodati svojoj prehrani jest taj što sadrži obilne masnoće - i to dobre. To znači da ne podiže tvoj kolesterol, već mu snižava razinu. Avokado se lako može dodati u salate ili smoothieje kako bi postali kremastiji.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bơ quài #green #avocado #flatlay

A post shared by Nguyễn Minh Trí (@justmitri) on

Leća

Mnogi vegetarijanci ili vegani jedu puno graha, mahunarki, orašastih plodova i sjemenki kako bi unijeli bjelančevine u organizam. Na primjer, čaša slanutka već ima 14,5 grama. Oko 225 g kikirikija sadrži više od 5 grama bjelančevina. Leća, međutim, uzima krunu s nevjerojatnih 18 grama bjelančevina za svaku šalicu.

Kvinoja

Jedenje bjelančevina ne mora značiti zanemarivanje ostalih osnovnih sastojaka, poput ugljikohidrata. Možeš kombinirati oboje s kvinojom - koja sadrži oko 9 grama bjelančevina po obroku.

Konoplja

Želiš učiniti svoj sok ili smoothie moćnijim? Dodaj 30 grama konoplje i već možeš dobiti više od 10 grama bjelančevina.
 

miss7 predstavlja novi originalni video serijal "Kat po kat s Kim Končar" u kojem će naša novinarka i mlada glumica Kim Končar ugostiti poznate hrvatske zvijezde u usponu stubama naše poslovne zgrade. Kao i uspon, pitanja će gostima postajati sve teža pa tako neće nedostajati i škakljivih tema. U prvoj epizodi gost je modni stilist Marko Grubnić.  

 

 

Možda vas zanima... Superhrana: Zbog ovih 9 razloga trebaš početi konzumirati chia sjemenke što prije Rubrika Life&style Life&style

Komentari 0