Lifestyle 10440 prikaza 04. prosinca 2018.

Jesi li znala? Tanjur graha tjedno sprječava ove bolesti

Thinkstock.

Osim što posjeduje iznimnu energetsku vrijednost, grah ima brojne povoljne učinke na zdravlje

Dobro je poznata činjenica kako je grah dobar za naše zdravlje, a nakon provedenih istraživanja posvećuje mu se sve više pažnje. Naime, znanstvenici na  "Harvard School of Public Health" otkrili su da prehrana bogata grahom može smanjiti rizik od srčanih oboljenja i određenih vrsta raka. Naime, istraživanja su pokazala da žene koje konzumiraju grah najmanje jednom tjedno imaju 24 posto manje šanse da razviju rak dojke, srčane bolesti, dijabetes tipa 2, visoki krvni tlak i rak debelog crijeva.

 | Autor: Thinkstock Thinkstock

Osim što posjeduje iznimnu energetsku vrijednost i sadrži gotovo sve esencijalne aminokiseline, grah sadrži i lecitin, kalij, željezo, kalcij, fosfor, magnezij, cink i natrij. Ova zdrava namirnica odličan je izvor bjelančevina, ne sadrži zasićene masti ni kolesterol, a odličan je izvor folne kiseline, B6, K, riboflavina (B2) i B3.

Možda vas zanima... Pitali smo nutricionistice je li slanina zdrava Rubrika Lifestyle Lifestyle

Najnovija kanadska studija otkrila je da mahunarke poput graha mogu spasiti život osobama koje boluju od dijabetesa tipa 2 ili su intolerantni na glukozu. Znanstvenici sa Sveučilišta u Torontu tvrde da one mogu smanjiti rizik od srčanih bolesti i učinkovito kontrolirati razinu šećera u krvi. Istraživanje je provedeno na 120 ispitanika oboljelih od dijabetesa tipa 2, a rezultati su pokazali da je konzumacija mahunarki izvrsno rješenje u niskoglikemijskoj dijeti i za snižavanje krvnog tlaka. Razgradnja graha sprječavala je prebrz rast razine glukoze u krvi nakon obroka

 | Autor: Thinkstock Thinkstock

Možda vas zanima... Samo navali! 5 razloga zašto je čokolada dobra za zdravlje Rubrika Lifestyle Lifestyle

Posebnim istraživanjem testirane su i različite vrste graha koje se mogu naći na tržištu. Istraživači s državnog Sveučilišta američke savezne države Kolorado izmjerili su količinu antioksidanta u svakom od njih, a rezultati su pokazali da je crvena, šarena i tamnoplava vrsta graha imala i do deset puta veće količine antioksidanta i drugih ljekovitih sastojaka od bijelog i žutog graha. 

Komentari 0