Life&style 02. veljače 2022.

Salo na trbuhu: 7 savjeta koji će pomoći da ciljano smršaviš u toj kritičnoj zoni

Kako izgubiti salo na trbuhu
Shutterstock. Kako izgubiti salo na trbuhu
  • Gubitak naslaga na trbuhu… To često zvuči lakše nego što zapravo jest
  • Međutim, uz ove savjete možeš ciljati ovo problematično područje i otopiti višak kilograma!
  • Evo kako ćeš se zauvijek riješiti masnoća s trbuha!

Veliki trbuh mnogima je muka i sramota, ali prije svega je i vrlo nezdrav. Istraživanja pokazuju da veliki struk (više od 88 centimetara kod žena, više od 102 cm kod muškaraca) može potaknuti bolesti poput dijabetesa i visokog krvnog tlaka. Trbušna mast, također poznata kao visceralna mast, oblaže organe kao što su jetra i gušterača te povećava opseg trbuha. U najgorem slučaju to dovodi do pretilosti! Međutim, tkivo također može otpuštati masne kiseline i tvari koje izazivaju upale. To pak ima negativan utjecaj na krvni tlak i razinu šećera u krvi. A salo na trbuhu može biti jako tvrdoglavo pa gubitak masnog tkiva na trbuhu zahtijeva dosta discipline.

Ciljano mršavljenje na trbuhu – je li to moguće?

Nažalost, još uvijek ne postoji čudotvorni napitak koja olakšava mršavljenje na trbuhu i nepogrešivo ubrzava metabolizam. Ali, masnoća na trbuhu obično se topi nešto brže nego ona na bokovima i stražnjici. Kako bismo mogli smršavjeti na trbuhu, jako je korisno preispitati svoju prehranu i navike vježbanja.

via GIPHY

7 brzih savjeta za svakodnevicu

Nije lako izgubiti salo na trbuhu, ali ovih 7 savjeta može pomoći:

1. Kuhaj svježu hranu: čak i ako to oduzima više vremena, kuhanje sa svježim sastojcima ima mnoge prednosti. S jedne strane, točno znaš što je u tvojoj hrani i ne moraš razmišljati o mogućim skrivenim zamkama šećera ili masti. S druge strane, sezonske i regionalne namirnice, poput voća i povrća, mogu se slobodno kombinirati i ne moraš se zamarati s pojačivačima okusa koji tvoje okusne pupoljke, primjerice, prebacuju na slađi okus.

2. Planiraj obroke: ako je moguće, ciljaj na tri glavna obroka dnevno – to najbolje funkcionira ako te obroke planiraš unaprijed. Ako ogladniš između obroka, jedi što više voća, povrća ili orašastih plodova.

3. Ograniči unos ugljikohidrata: trebali bismo jesti samo ograničene količine proizvoda od bijelog brašna, poput kruha, tjestenine, brze hrane i općenito slatku hranu. Osobito navečer vrijedi se fokusirati na hranu bogatu bjelančevinama, poput jaja, ribe, nemasnih mliječnih proizvoda ili nemasne peradi. Naime, bjelančevine duže drže sitima i pospješuju probavu tijekom noći.

Možda vas zanima... Dobri geni i brz metabolizam ne vrijede u 30-ima, a dijeta, vježbanje nisu upalili. Shvatila sam što trebam promijeniti Rubrika Life&style Life&style

4. Nemoj zaboraviti piti: kako bi tijelo dobilo dovoljno tekućine, najbolje je piti najmanje dvije litre vode dnevno. Neki nezaslađeni biljni čajevi također su u redu. Ako vježbaš, također bi trebala piti pola litre više vode svakih pola sata.

5. Izbjegavaj stres: istraživanja pokazuju da kronični stres potiče pretilost. Naime, tijelo kao odgovor na stres oslobađa hormon stresa kortizol, a to zauzvrat pojačava osjećaj gladi i usporava gubitak masti. Stoga se pobrini da imaš dovoljno stanki za odmor u svakodnevnom životu i, ako si u nedoumici, svaki dan si uzmi malo vremena za sebe. To vrijeme možeš iskoristiti za stvari koje te opuštaju. To može biti čitanje dobre knjige, slušanje glazbe ili dodatno drijemanje - samo radi ono što ti odgovara.

6. Nastavi vježbati: sport je neophodan za mršavljenje u trbuhu. Barem 30 minuta vježbanja dva do tri puta tjedno je idealno, a fokus treba biti na različitim mišićnim skupinama. Ali, jednako je važno dopustiti si stanke, jer mišići ne rastu tijekom treninga, nego u stankama između sportskih akivnosti.

7. Ograniči konzumaciju stimulansa: stimulansi su na jelovniku samo u iznimnim slučajevima. Posebice alkohol, koji sadrži puno kalorija. Najbolje je potpuno prestati pušiti.

via GIPHY

Koliko je općenito ispravna zdrava prehrana?

Visceralna masnoća je osjetljivija na promjenu prehrane od potkožne masti. Drugim riječima, ako se pojede manje kalorija, za energiju se više koriste zalihe trbušne masti. Ali, nisu sve kalorije iste! Brzo probavljive ugljikohidrate, šećer i masnoće treba konzumirati samo u malim količinama. Trebala bi uglavnom izbjegavati ove namirnice:

• gotovi proizvodi

• bijeli kruh

• slatki sokovi

• slatkiši

Možda vas zanima... Izgubila je više od 50 kg na keto dijeti, ali ju iz ovih razloga nikada ne bi ponovila Rubrika Life&style Life&style

Kako bi tijelo i dalje dobilo potrebnu energiju, plan prehrane treba uključivati:

• puno voća i povrća

• vlakna (na primjer u proizvodima od cjelovitih žitarica i zobenim pahuljicama)

• nemasno meso

• riba

• posni mliječni proizvodi

• najmanje dvije litre vode dnevno

Savjet: Često pomaže zabilježiti sve što jedeš tijekom dana u dnevnik prehrane. Tako imaš direktan pogled i na male grijehe.

via GIPHY

Trbušnjaci i sl.: Pravo vježbanje

Ravan trbuh je cilj iz snova, a to, nažalost, ne možemo postići bez vježbanja, čak i ako gubitak težine bez vježbanja općenito može uspjeti. Vježbe za mršavljenje pospješuju sagorijevanje masti i metabolizam te nam pomažu da dosadnu masnoću pretvorimo u lijepe trbušne mišiće. Trening snage je osobito dobar. Ciljanim vježbama možemo objaviti rat trbušnom salu. Ali, trening snage na spravama u fitness centru prikladan je i u borbi protiv trbušnog sala. Najbolje je napraviti brifing s trenerom i reći da je mršavljenje na trbuhu tvoj primarni cilj.

Svatko tko je potpuno novi u sportu ili ima neke bolesti, trebao bi napraviti dobar pregled kod liječnika kako bi vidio ima li išta što govori protiv kretanja ili koje su vježbe ili sportovi prikladni. Ako već imaš problema sa zglobovima, liječnik će ti vjerojatno savjetovati da se baviš „nježnim“ sportovima, poput plivanja. 

Kako do ravnog trbuha u svakoj dobi Možda vas zanima... Sa 20, 30 i više od 40 godina: evo kako do ravnog trbuha u bilo kojoj dobi Rubrika Life&style Life&style

Kretanje u svakodnevnom životu

Inače: čak i nekoliko malih promjena u kretanju u svakodnevnom životu može učiniti puno za sagorijevanje kalorija i ubrzanje mršavljenja. Na primjer, idi stepenicama radije nego liftom te idi u brzu šetnju tijekom stanke za ručak.

via GIPHY

Zašto se masnoća uopće nakuplja na trbuhu?

Nekoliko je komponenti koje utječu na to hoćemo li se debljati na trbuhu, bokovima ili stražnjici:

• genetska predispozicija
• dob
• nedostatak tjelovježbe
• loša prehrana bogata ugljikohidratima, šećerom i mastima
• bolesti, na primjer hipotireoza

Je li debljina na trbuhu više muški problem?

Zapravo, muškarci su u mladosti skloniji masnoći na trbuhu od žena, a razlog za to je hormon testosteron. Naime, pogoduje raspodjeli masti, posebice na trbuhu. S druge strane, kod žena se masnoća više nakuplja na bokovima i stražnjici, jer ženski hormon estrogen tamo potiče distribuciju masti. Međutim, ako se proizvodnja estrogena smanji tijekom menopauze, kod mnogih žena masnoća ima tendenciju nakupljanja na trbuhu.

via GIPHY

Kako ispravno izmjeriti opseg struka?

Želiš smršaviti na trbuhu? Onda bi najprije trebala provjeriti je li tvoj opseg struka doista zabrinjavajući. Koristi ove savjete za ispravno mjerenje:

• Stani uspravno i otkrij gornji dio tijela – žene mogu ostaviti grudnjak ako žele.

• Postavi mjernu traku neposredno iznad pupka i provuci je ravno oko tijela.

Idealno vrijeme za mjerenje opsega trbuha je ujutro, prije nego što se trbuh napuhne, primjerice od obroka. Uvijek bi trebala mjeriti u isto vrijeme.

Komentari 0