Life&style 19. travnja 2021.

Ovo nježno buđenje dat će ti jaču dozu energije od kave ili hladnog tuša

Buđenje
Shutterstock. Djevojka se razbuđuje
  • Prema znanstvenicima, iritantni zvuk alarma za buđenje nije prva stvar koju bi trebala čuti ujutro
  • Koliko god iritantan bio neće pridonijeti tvojoj budnosti, možda ćeš još koji sat biti poput zombija
  • Što možeš učiniti da se odmah osjećaš puna energije (a to čak ne uključuje kofein)?

Priznajmo: ustajanje iz kreveta i razbuđivanje ujutro može biti prilično teško. Čak i s jakom šalicom kave u ruci ili uskakivanjem pod tuš (vruć ili hladan), ponekad se čini kao da zapravo nisi potpuno budna još dugo nakon što napustiš krevet. No, novo je istraživanje rasvijetlilo što prvo možeš učiniti svako jutro kako bi se lakše napunila energijom, a to čak ne uključuje veliku ni šalicu kave

Sve se zapravo svodi na to kako zvuči tvoj alarm...

 | Autor: Shutterstock Shutterstock Mlada žena gasi alarm

Prema riječima stručnjaka, ovo je najbolji položaj za spavanje kako bi se dobro osjećala sljedeći dan

Prema novom istraživanju sa Sveučilišta RMIT u Australiji, koje je nedavno objavljeno u Journal of Sleep Disorders and Therapy, pospanost i nedostatak budnosti koji osjećaš prolazeći kroz jutarnju rutinu nakon što ustaneš poznati su kao "inercija spavanja". Osjećaj umora može trajati i do četiri sata, što može započinjanje novog dana u najmanju ruku učiniti - teškim zadatkom.

Da bi razumjeli kako se boriti protiv ovoga, istraživači su proveli istraživanje zvukova alarma, uspoređujući "melodične zvukove" koje stvara glazba s "nemelodičnim" zvučnim signalom koji se koristi u većini standardnih budilica. Za istraživanje su istraživači definirali melodičnost kao bilo koju melodiju uz koju je lako otpjevati ili pjevušiti, posebno navodeći "Borderline" Madonne i "Happy" Pharrella Williamsa.

Buđenje uz melodične zvukove ljude je brže probudilo ujutro

 | Autor: Shutterstock Shutterstock Djevojka se proteže u krevetu

Koristeći prilagođenu aplikaciju, sudionike studije probudio je ili osnovni zvuk alarma ili melodična melodija. Tada su morali odmah testirati svoju budnost igrajući jednostavnu igricu ​​koja koja je zahtijevala da dotaknu svoje telefone što je brže moguće kad određeni oblici promijene boju. Rezultati studije otkrili su da bez obzira na vrstu glazbe koja svira,  "melodični zvukovi alarma rezultirali su bržim i preciznijim reakcijama sudionika u usporedbi sa skupinom koja se probudila koristeći klasične zvukove alarma bez melodije", objasnili su u izvještaju.

Možda vas zanima... Ako se svaki dan budiš u ovo doba - živjet ćeš kraće! Barem tako tvrde stručnjaci... Rubrika Life&style Life&style

Tonovi alarma utječu na to kako se budimo u hitnim slučajevima

Autori istraživanja također su naglasili da alarm na budilici nije jedini slučaj kada se moramo probuditi. U hitnim slučajevima, kada je dimni alarm razlog zbog kojeg se probudiš, melodija koja se koristi također može imati učinak na buđenje

 | Autor: Shutterstock Shutterstock Dimni alarm u kući

Istraživači su otkrili da alarmi slabijeg tona - pa čak i zvuk ljudskog glasa - učinkovitije bude djecu od tradicionalnih visokofrekventnih zvukova koji se koriste u većini detektora dima na tržištu, što im omogućava da brže reagiraju u opasnoj situaciji. Znanstvenici nagađaju da bi to moglo imati veze s načinom na koji zvukove obrađuje unutarnje uho, a zatim mozak, ali kažu da su potrebna daljnja istraživanja kako bi se u potpunosti razumjelo zašto.

Možda vas zanima... "Ja sam stručnjakinja za spavanje, evo koju najveću pogrešku čine svi koji imaju problem sa spavanjem" Rubrika Život Život

Prilagođeni alarmi mogu olakšati buđenje u bilo kojoj specifičnoj situaciji

 | Autor: Shutterstock Shutterstock Melodični zvukovi pomažu da se razbudimo

Svaki alarm trebalo bi biti moguće prilagoditi u skladu s određenim aktivnostima, uspoređujući budnost potrebnu za vožnju djece u školu i ustajanje iz kreveta vikendom za jutarnji sat joge. "Tehnologije i aplikacije za nadzor zdravlja poboljšavaju se tako brzo da bi nam mogle pomoći u odabiru točno najboljeg alarma za nas", pišu znanstvenici.

Ako ti se teško probuditi ujutro, znaš što ti je činiti, pokušaj zamijeniti klasični ton alarma za neku ugodnu melodiju. Trebalo bi pomoći i okorjelim spavalicama.

Komentari 0