Life&style 01. studenoga 2019.

Obožavaš slatko ili slano? Tvoj odgovor upućuje na to hoćeš li se u budućnosti udebljati

Shutterstock/Instagram.
  • Rijetke su ptice oni koji kad nisu gladni nemaju potrebu nešto gricnuti
  • Biraš li u takvim slučajevima slano ili slatko?
  • Ako žudiš za čokoladom, kolačem ili keksom prije nego za kriškom pice ili čipsom, to ti možda donese probleme s kilogramima u budućnosti

Kad želiš nešto sitno, nešto što bi te razveselilo između doručka i ručka, mali zalogaj, sanjaš li o čipsu ili o čokoladi? Odgovor na pitanje obožavaš li slatko ili slano nije tako bezazlen kako se čini. Jedna od te dvije grupe ljudi puno je sklonija debljanju, kažu znanstvenici. Nije lako onima koji bi se najradije kupali u rastopljenoj čokoladi ili sladoledu, oni su skloniji debljanju, otkrilo je istraživanje sveučilišta Michigan.

U istraživanje je bilo uključeno 209 djece koja nisu ništa jela sat vremena, a onda su dobili veliki ručak. Nakon ručka, pred njih je stavljen poslužavnik sa slatkim i slanim zalogajčićima. Rečeno im je da mogu jesti što i koliko žele. Kasnije, kad je djeci bilo tri godine, istraživači su otkrili da su djeca koja su željela slatkiše, a ne slane grickalice, povećala količinu masnih naslaga, a oni sa željom za slanim - nisu. Sklonost da jedemo i kad nismo gladni raste s godinama i trajno utječe na debljanje u zreloj dobi, zaključila je istraživačica dr. Julie Lumeng.  

Možda vas zanima... Sretna hrana: 7 zdravih namirnica koje će te odmah usrećiti - brže od slatkiša! Rubrika Life&style Life&style

Vlakna ti mogu puno pomoći
 

Naravno, tu bi naviku trebalo smanjiti  na minimum, a doznali smo što pomaže. Britanski znanstvenici proveli su opsežno istraživanje te su došli do sljedećeg rezultata: proizvod razgradnje propionat – koji nastaje kod probave vlakana – djeluje tako da smanjuje apetit. Zahvaljujući toj supstanci mozak slabije reagira na jelo bogato kalorijama. Za vrijeme eksperimenta su sudionici konzumirali napitak bogat propionatom, a kasnije su im pizza, čokolada i drugi slasni grijesi bili manje privlačni. Smanjio se osjećaj gladi. 

 | Autor: Shutterstock/Instagram Shutterstock/Instagram
 

Najboljih 10!

Jednaki učinak ima prehrana bogata vlaknima bez umjetnog dodavanja propionata. Kako bi u želucu nastalo dovoljno te tvari, potrebno je konzumirati dnevno oko 60 g vlakana. Donosimo 10 namirnica koje su najbogatije vlaknima uz napomenu da voće i povrće također obiluju njima i trebaju biti neizostavni u tvojoj prehrani:
• 10. mjesto: bademi (12 grama na 100 g)
• 9. mjesto: sojino brašno (14 do 18 grama na 100 g)
• 8. mjesto: mungo grah (16 grama na 100 g)
• 7. mjesto: slanutak (17 grama na 100 g) 
• 6. mjesto: naribani kokos (20 g na 100 g)
• 5. mjesto: kakao u prahu (32 grama na 100 g)
• 4. mjesto: leća (35 grama na 100 g)
• 3. mjesto: pšenične mekinje (45 grama na 100 g)
• 2. mjesto: sojine mekinje (60 grama na 100 g)
• 1. mjesto: konjac brašno (77 grama na 100 g)

Možda vas zanima... Ova hrana te dokazano čini ljepšom! Evo kako je jesti da bi postigla najbolji učinak Rubrika Life&style Life&style

Komentari 0