- Gorana Hunić jedina je žena u Hrvatskoj koja vozi reli utrke, a istovremeno je instruktorica vožnje u jednoj zagrebačkoj autoškoli
- O tome je sanjala još kao djevojčica, a danas joj je normalno tijekom vožnje otkidati branike, felge i gume
- O predrasudama o ženama u prometu ima svoje mišljenje: "Žene su mnogo opreznije od muškaraca pa ne rade neke prometne prekršaje i probleme, ali su i puno sporije pa to muškarce zna izbaciti iz takta"
Još kao 12-godišnja djevojčica Gorana Hunić obećala je sama sebi da će voziti brze aute. Točnije, planirala je sudjelovati na zagrebačkoj Delti - jednoj od najvažnijih reli utrka u Hrvatskoj. Ipak, život planove ne prati uvijek, a tako je bilo i s Goranom.
Iako radi kao instruktorica vožnje u autoškoli Capitol Hill, Gorana je na ostvarenje svojih reli snova čekala 20 godina. Danas je ona jedina žena u Hrvatskoj koja vozi reli, a prva utrka bila joj je u unajmljenom autu.
"Moj je prvi nastup bio 2007. na reliju u Poreču. Tada sam se utrkivala s unajmljenim autom, a bio je to Renault Clio", prisjetila se Gorana. Prije nego se odlučila na taj korak, o sudjelovanju u utrkama raspitala se kod svog susjeda. "Dražen je imao radionu i trkaći auto u dvorištu. Doslovno sam mu došla kući i počela ga ispitivati. Dao mi je svoj auto, otišli smo na jedno brdo i isprobali ga. Rekao mi je da se definitivno trebam uključiti u klub i krenuti voziti."
U početku je na utrkama bila suvozačica i to joj je bio odličan uvod u status vozačice. "Mislim da je ludost sjesti u trkaći auto, a ne znati što te čeka. Učila sam od drugih da bih jednom mogla krenuti i sama", objasnila je.
Gorana vozi po asfaltu i makadamu, a iako je nastupala u inozemstvu, draže su joj staze u Hrvatskoj. "Kad sam bila na utrci u Sloveniji odlučila sam da više neću ponavljati, jednostavno mi se tamo nije svidjelo."
Dosad se u utrkama nije teže ozlijedila, ali to ne može reći i za svoj auto. "Prije utrke se raspitujem o dodatnim dijelovima jer kad držim gas auto izletava sa staze, otkidaju se branici, felge i gume. I nikad ne znam hoće li se voziti po suhome, kiši ili snijegu pa puno pažnje posvetim izboru guma", oprezna je Gorana.
Predrasude o ženama u prometu svima su dobro poznate. Biranje i kupnja guma te njihovo mijenjanje mnogim su ženama, priča se, zadnja briga na svijetu. Međutim Gorana nije ta "tipična" ženska osoba. Zanimalo nas je zato i koga u autu više preferira. "Lakše mi je voziti s muškarcima", kaže.
"Ali to je jednostavno zato što su snažniji. Potrebno je prenositi gume s jedne na drugu stranu i muška ruka uvijek dobro dođe", brzo je dodala Gorana i objasnila svoj izbor.
Iako jedina u Hrvatskoj vozi reli, ona nije jedina koja nastupa. "Ima i drugih žena u reliju, no uvijek su suvozačice. U inozemstvu ipak ima više vozačica, ali to je zbog lakše financijske situacije vani." A što Gorana misli o ženama u svakodnevnom prometu? "Kao instruktorica vožnje nemam predrasuda, ali to je individualno. Žene su mnogo opreznije od muškaraca pa ne rade neke prometne prekršaje i probleme, ali su i puno sporije pa to muški dio populacije zna izbaciti iz takta", objašnjava.
Upravo status žene i Gorani je u početku stvarao probleme. "U samom startu nisam nailazila na oduševljenje kolega, a slično se desilo i na mom poslu instruktorice vožnje. Ali su s vremenom svi prihvatili da sam tu, da to želim i da tu ostajem."
Skromno nam zato priča i o svom najvećem uspjehu. "Za mene je uspjeh što sam nastupila u toliko utrka i završila ih. S obzirom na poprilične troškove jednog nastupa mislim i da sam učinila nemoguće." Kraj redovnog posla i obitelji, svakodnevnih troškova i izdataka, potrebno je uskladiti sve obaveze i izdvojiti novac za utrke. Jer novac je Gorani ipak najveći problem.
"Ni na jednu utrku se ne odlazi ispod 5 tisuća kuna. Organizacija, logistika, treninzi, smještaj - sve košta. A ako godišnje imam pet, šest utrka trošak je poprilično velik", kaže. Ali Gorana reli obožava pa za svoj hobi uspijeva izdvojiti potrebne iznose. Osim toga, uskaču joj i sponzori.
Zanimalo nas je i kako se ponaša kad nije na trkaćoj stazi. "Ma ja sam u prometu živahna, no strogo se držim propisa pa ne izlazim previše van njih jer kazne su prevelike!", kaže Gorana koja mladima kao instruktorica vožnje ipak treba biti uzor. A ne čudi da se mnogi kandidati odlučuju upravo za nju, jer tko ne bi volio sjesti u auto s jedinom vozačicom relija u Hrvatskoj.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.