Life&style 03. srpnja 2021.

Dijeta koja nas usrećuje? Je li ovo predobro da bi bilo istinito?

'Dijeta sreće': je li predobra da bi bila istinita?
Shutterstock. 'Dijeta sreće': je li predobra da bi bila istinita?
  • Pridržavanje stroge dijete često nas može iscrpiti i umanjiti osjećaj sreće. Zapravo, prilično smo loše volje kad smo gladni ili izbjegavamo namirnice koje volimo
  • No, prema autoricama Anne Dufour i Carole Garnier to ne mora biti tako – ovaj dvojac nudi rješenje uz pomoć pravih prehrambenih hormona sreće
  • Tajne ‘sretne dijete’ koja ćete omogućiti mršavljenje bez spuštanja raspoloženja i bez frustracije možeš saznati u nastavku

Premda obično započinješ dijetu ludo motivirano, prvo razočaranje često nastupi već nakon nekoliko dana: zapravo ti se više ne da jer se ništa ne događa na vagi. A to onda stvara frustraciju i loše raspoloženje. Ali, vjerojatno postoji još jedan čimbenik koji igra presudnu ulogu u tome gubimo li kilograme uspješno i dugoročno. A to je naša razina dopamina, kako to objašnjavaju Anne Dufour i Carole Garnier u svojoj knjizi „Dopamin Flash“.

Možda vas zanima... Pripreme za more: Uz ove super savjete tvoja će koža zablistati u trenu Rubrika Life&style Life&style

Što je dopamin?

Dopamin je neurotransmiter koji, između ostalog, aktivira centar za nagrađivanje u mozgu i stoga je, poput serotonina, hormon sreće. Za razliku od serotonina, dopamin također dugoročno povećava motivaciju i elan. Uz to, niska razina dopamina dovodi do jedva kontrolirane želje i osobito velike želje za masnom i slatkom hranom.

Ne možeš izdržati na dijeti? Opširan vodič za mršavljenje pomoći će i "beznadnim slučajevima"

Sada je poznato da je pretilost izravno povezana s poremećenom ravnotežom dopamina: istraživanja pokazuju, na primjer, da hormon više nije toliko učinkovit kod ljudi s prekomjernom tjelesnom težinom, jer imaju manje receptora na koje tvar može pristati. Kako bi se centar mozga za nagrađivanje jednako dobro aktivirao sa slatkom hranom kao i kod osoba normalne težine, osobe s prekomjernom težinom morale bi pojesti znatno više. Svi ovi čimbenici čine dopamin savršenim ključnim igračem u "sretnoj prehrani".

via GIPHY

Kako funkcionira sretna dijeta?

U osnovi je već objašnjena osnovna ideja sretne dijete: kako bismo mogli što duže i motiviranije pratiti dijetu, trebali bismo biti sigurni da imamo visoku razinu dopamina. Tijelo stvara hormon sreće od aminokiselina sadržanih u proteinima fenilalaninu i tirozinu. Dakle, kako bismo bili sigurni da imamo dovoljno dopamina, trebali bismo jesti puno hrane koja sadrži puno fenilalanina i tirozina. Na primjer:

• mahune

• kokošja jaja

• sušeni grašak

• kikiriki

• riba

• meso

• želatina

• ječam

• krumpir

• kravlje mlijeko

7 kilograma lakša u samo 5 dana? Kažu da to tako ide s "dijetom za dugovječnost

Važno: kako bi tijelo zapravo moglo proizvesti dopamin iz aminokiselina, treba mu dovoljno minerala i vitamina, na primjer željezo i B2, B3, B6, B9 i B12.

Na ovaj način ćeš smršavjeti s ovom dijetom 

Naravno, ne postajemo automatski vitki samo zato što jedemo više gore navedene hrane (i možda radimo motiviraniji trening). Autori stoga daju ukupno 14 savjeta s kojima „dopaminski val“ uspijeva, a kilogrami padaju. 

Evo najvažnijih:

Osloni se na bjelančevine (proteine): bjelančevine ne trebaju samo našim mišićima – one su i osnovni građevni element neurotransmitera koji su nam potrebni za proizvodnju dopamina. Dakle, hrana bogata bjelančevinama, poput mliječnih proizvoda, trebala bi se češće naći na jelovniku.

Smanji ugljikohidrate: šećer inhibira proizvodnju dopamina - pa se kloni slatkiša. Ni klasični izvori ugljikohidrata, poput kruha, tjestenine, riže i slično, ne bi se trebali puno jesti.

Koristi neprerađenu hranu: hrana je u pravilu bogata vitaminima i mineralima jedino ako nije industrijski obrađena. Voće, povrće, meso i ribu treba kupovati što je moguće svježije (npr. na tržnici). 

Minimalistička prehrana: nije dijeta već način da jedeš zdravije, manje i jeftinije

Izbjegavaj slatka pića: bezalkoholna pića bilo koje vrste jedan su od glavnih uzroka pretilosti. Bolje ih je izostaviti i piti napitke bez šećera i puno vode (povremeno možeš popiti lagani voćni sok).

Vježbaj redovito: oni koji se svakodnevno malo kreću - teško će smršavjeti. Prema autorima, 30 do 40 minuta dnevno trebalo bi biti minimum.

Odvaži se isprobati nove stvari: nova iskustva aktiviraju proizvodnju dopamina. Stoga, na primjer, češće idi drugim putem do posla ili otiđi na koncert nekog banda na kojem nikada prije nisi bila.

via GIPHY

Zaključak: ovako pronalazimo sretnu dijetu

U osnovi se sretna dijeta oslanja na kombinaciju zdrave hrane i dosta vježbanja - stoga je to definitivno koncept mršavljenja koji se može provoditi dugoročno. A uključivanje hrane s visokim sadržajem fenilalanina i tirozina u svakodnevni život većini ne bi trebalo biti teško. Ako rezultirajuća visoka razina dopamina doista pruža više motivacije za vježbanje i time skida kilograme - još bolje!

Možda vas zanima... 7 aplikacija koje su super korisne za ljeto Rubrika Life&style Life&style

Međutim, ostali savjeti (bez slatkiša, puno bjelančevina, malo ugljikohidrata itd.) zapravo nisu ništa novo. Većina prijedloga vjerojatno će biti poznata svakome tko se ikada bavio zdravom prehranom. Dakle, fokus na dopaminu radi duže motivacije ostaje jedini doista zanimljiv aspekt. Ako ti ne smetaju stari savjeti u novom ruhu, možeš pretpostaviti da ćeš uz pomoć sretne dijete izgubiti nekoliko kilograma.

Komentari 0