Život 23. veljače 2021.

3 su dobra razloga da pojedeš zelenu bananu, a ne onu zrelu: tijelo će ti pokazati zašto

Thinkstock.
  • Blagodati konzumiranja banana su mnogobrojne, no jesi li čula za priču o rezistentnom škrobu koji sadrže?
  • Bez obzira pokušavaš li suziti struk, kontrolirati rad crijeva ili poboljšati svoje metaboličko zdravlje, ovaj malo poznati škrob može ti pomoći u postizanju tvojih ciljeva
  • Ipak, razina rezistentnog škroba nije ista u svim bananama - koje je bolje jesti

Iako su banane poznate po tome što tvom tijelu pružaju mnogo zdravstvenih blagodati - posebno su bogat izvor kalija - to nije jedina dobra stvar koju donosi jedenje banana. U stvari, bananama možeš u organizam unijeti i određene molekule koje će pomoći probavi i održavanju osjećaja sitosti: rezistentni škrob!

Što je rezistentni škrob?

Većina ugljikohidrata koje konzumiraš, poput onih u tjestenini i krumpiru, bogati su škorobom. Neke vrste škroba otporne su na probavne procese pa se zbog toga i nazivaju rezistentni ili otporni škrob. On smanjuje šećer u krvi nakon obroka, hrani dobre bakterije u crijevima i pomaže u gubitku kilograma usporavajući razgradnju hrane i držeći nas dulje sitima.

Dakle, rezistentni škrobovi dio su veće kategorije ugljikohidrata koji se ne probavljaju u potpunosti te funkcioniraju više poput vlakana nego ugljikohidrata. Ovaj "otpor" probavi igra značajnu ulogu u apetitu i ima brojne učinke na metabolizam i šećer u krvi. "Rezistentni škrob se ne probavavlja te nepromijenjen prolazi kroz probavni trakt gdje djeluje kao probiotik i topi vlakna", kaže dijetetičarka Kate Gerweck. "Pokazalo se da značajno smanjujući bolnu i tvrdu stolicu te poboljšavajući učestalost stolice."

 | Autor: Shutterstock Shutterstock

Obično metoda kuhanja i hlađenja pomaže u stvaranju korisnog rezistentnog škroba. Na primjer, kuhani krumpir ne sadrži rezistentni škrob. Međutim, hlađenje kuhanog krumpira - u hladnjaku, preko noći - stvorit će otporni škrob. Banane se razlikuju po tome što nije potrebno kuhanje da bi uživali u njegovim blagodatima! No, Evo zašto bi si svake večeri prije spavanja trebala skuhati jednu bananu, a nije zbog čari škroba.

Možda vas zanima... Stavi prezrelu bananu u vrećicu s rižom i dogodit će se čudo Rubrika Life&style Life&style

No, banane se mora jesti dok su još blago zelene kako bi se iskoristile dobrobiti otpornog škroba. Imaju pomalo kredasti okus - to je okus otpornog škroba! Kako banana postaje žutija ili dobija smeđe točkice, njezin sadržaj škroba opada i zamjenjuje se šećerima. Smeđe banane stoga imaju više kalorija, slađe su (i dobar su izbor za banana kruh), ali ne sadrže čudesni škrob. 

Idealno za dijabetičare

Tri su glavna tjelesna procesa na koje pozitivno utječe otporni škrob. Prva je kontrola šećera u krvi i rezistencija na inzulin. "Otporni škrob je najcjenjeniji sastojak u prehrani ako ste dijabetičar", kaže dijetetičarka Kelly Schmidt. Budući da se otprilike polovica ugljikohidrata u rezistentnom škrobu ne probavi, nikada ne dospijevaju u krvotok te ne povisuju razinu glukoze u krvi! Uključivanje 40 gr rezistentnog škroba dnevno u prehranu može poboljšati osjetljivost na inzulin kod osoba s dijabetesom.

Možda vas zanima... Kladimo se da, poput nas, nisi znala da koru od banane možeš koristiti u sve ove svrhe Rubrika Life&style Life&style

Crijeva će ti biti zahvalna

Drugo su njegovi učinci na crijevni mikrobiom. Ova vojska od četiri trilijuna bakterija živi u gastrointestinalnom traktu i diktira velik dio metaboličkog zdravlja, uključujući gubitak kilograma, signale gladi i žudnju za hranom. Najbolji način za stvaranje zdravog mikrobioma u crijevima je jesti hranu koja povećava raznolikost zdravih bakterija u našim crijevima. To se naziva probiotičkom hranom koja hrani dobre bakterije, pomažući im da brojčano nadmašuju loše. Ta se ravnoteža može stvoriti konzumiranjem hrane bogate otpornim škrobom! 

Kontrola apetita

Treći način na koji otporni škrob pridonosi zdravlju jest kontrola apetita. Kako se ovaj škrob opire probavi, istovremeno usporava pražnjenje želuca. To produžava naš osjećaj sitosti satima nakon što pojedemo obrok ili međuobrok s visokim udjelom otpornog škroba, smanjujući ukupan dnevni unos kalorija.

 

U novoj epizodi showa 'miss7 live s Nevenom Rendeli i gostima' briljirala je Antonija Blaće

Cijelu epizodu pogledaj OVDJE.

Komentari 0