- Roman Ottesse Moshfegh pretočen je u smioni triler o ženskom bijesu i žudnji
- Film s Anne Hathaway u glavnoj ulozi atmosferom neodoljivo podsjeća na slavne Hitchcockove noir filmove
- Priča je to o neobičnom odnosu dviju žena, jedne koju bi se lako zamijenilo za filmsku zvijezdu koja ne prestaje privlačiti pažnju i jedne koju svijet ne primijećuje, pa čak ni vlastiti otac
Na još uvijek aktualnom Sundance Film Festivalu premijerno je prikazan film 'Eileen', adaptacija romana Ottesse Moshfegh iz 2015. godine pretočena u nevjerojatno nelagodni triler natopljen uzavrelom erotikom, hitchcockovskim zaokretima i zimskom atmosferom Nove Engleske. Anne Hathaway koju najviše pamtimo po ulozi simpatične novinarke bez puno smisla i interesa za modu iz 'Vrag nosi Pradu', u njemu je odrasla u zavodljivu plavušu čija pojava nikoga ne ostavlja ravnodušnim.
"Neki ljudi, oni su pravi ljudi, kao u filmu - to su oni koje gledaš", kaže muškarac (Shea Whigham) svojoj odrasloj kćeri (Thomasin McKenzie) s ležernom okrutnošću. "Drugi ljudi samo popunjavaju prostor... To si ti, Eileen." On je opaki pijanac, neuredan bivši policajac alkoholičar koji većinu dana nema volje čak ni skinuti svoj kućni ogrtač, i donekle je u pravu po pitanju svoje kćeri - sa svoje 24 godine, Eileen je mišja sjena koja bezvoljno korača životom u Massachusettsu oko 1964.
Ona je zapravo neplaćena sluškinja svog oca udovca koju dobronamjerno toleriraju ili jednostavno ignoriraju gotovo svi ostali u njihovom obalnom gradu plavih ovratnika, uključujući i njezine kolege u lokalnom zatvoru za maloljetnike gdje obavlja činovničke poslove. Na trenutke se čini da su u njezinom životu strastveni jedino trenuci samozadovoljavanja dok mašta o zgodnom, zamišljenom čuvaru ili zanešenim parovima u zamagljenim automobililma iza kojih voli parkirati.
Rebecca Saint John (Anne Hathaway) je plavokosa božica u pencil suknji, nova psihologinja u zatvoru i doktorica znanosti s Harvarda dovedena kako bi predstavila moderne ideje kaznene reforme. Eileen Dunlop (Thomasin McKenzie) je jednako zaslijepljena i očarana njezinom pojvom kao i svi ostali, i šokirana kada ju Rebecca krene tretirati kao prijateljicu. Kada se počnu družiti i izlaziti zajedno na koktele, Eileen mijenja svoje tužne kardigane haljinama urezanog struka, krznom i vampirskim ružem - odjećom svoje pokojne majke, glamurozne relikvije još nedavnog, ali izumrlog doba.
Jedne noći nakon mnogo pića, Rebecca ju poljubi u usne. Čini se da ona uvijek ima vremena za Eileen, a obje dijele i fascinaciju slučajem tinejdžera koji je ubio svog oca u snu, ali nikad nije rekao zašto je to učinio. Ako uspije izvući informacije iz njega svojim novim tehnikama, Rebecca vjeruje da ga može izliječiti.
Radeći sa svojim suprugom, Lukeom Goebellom, Ottessa Moshfegh je napisala sjajan noirish scenarij za film koji je, usprkos svim svojim teškim temama i istinski divljem obratu u trećem činu, istovremeno smiješan film, prožet vizualnom duhovitošću i neobičnom komedijom i što je najvažnije, priča u kojoj Eileen napokon više ne popunjava samo prostor, već je konačno zvijezda vlastitog filma.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.