- Dizajnerske torbice čija vrijednost je više tisuća eura zapravo se smatraju legitimnom investicijom
- Ne govorimo o tome da ćemo takvu torbicu dugo nositi nego o tome da joj cijena s godinama raste
- Naime, neki brendovi i modeli u preprodaji znatno uvećaju svoju vrijednost
Potencijal koji ima tržište dizajnerskih torbica brzinom rasta je nadmašio tržište rijetkih umjetničkih djela, automobila i whiskeya, utvrdilo je Art Market istraživanje prije dvije godine, prognozirajući da će s tadašnje vrijednosti od 72 milijarde dolara do 2027. narasti na 100 milijardi. Tako da, htjeli-nehtjeli, dobru dizajnersku torbicu možemo smatrati i ulaganjem.
Skupe dizajnerske torbice se uspješno i preprodaju, a njihova vrijednost uvelike se određuje i time koliku cijenu postižu kao rabljena roba, odnosno komad kojem cijena znatno ne pada ni nakon više godina, i kad su već raspakirane i korištene. Naravno tu je i primarno tržište na kojem drže cijenu kao nove trobice, tek izašle ispod čekića. Uz pomoć raznih alata, stranica za preprodaju luksuzne robe Redbag objedinila je cijene s različitih prodajnih stranica te je izračunato kojih šest dizajnerskih torbica zapravo vrijedi novca - i čiju bismo kupnju mogli požaliti:
1. Telfar torbice
Zahvaljujući velikoj potražnji, umjerenim cijenama i fanovima ovih torbica među slavnim damama kao što su Dua Lipa, Oprah Winfrey i Beyoncé, Telfar torbe u prosjeku postižu vrijednost od 195%, što znači da im vrijednost naraste skoro dvostruko od izvorne maloprodajne cijene. To je znatno više od drugih velikih dizajnerskih imena poput Chanela koji se, na primjer, može pohvaliti prosječnim zadržavanjem vrijednosti od 87%.
Osnovan 2005. godine od strane Telfara Clemensa, svaki model Telfar Shopping, a posebno torbice napravljene u suradnji s brendovima Ugg, Eastpak i Moose Knuckles, zaradit će barem svoju maloprodajnu vrijednost pri preprodaji.
2. Hermès torbice
Poput Telfara, i Hermès je dizajnerska zlatna koka. U prosjeku, Hermès torbe zadržavaju početnu maloprodajnu vrijednost i vrijede više na tržištu preprodaje. Francuski luksuzni brend ima prosječno zadržavanje vrijednosti od 103%. Torbice Birkin i Kelly, nazvane po Jane Birkin i Grace Kelly, posebno dobro prolaze u preprodaji jer su to dva Hermèsova top modela. Birkinice imaju prosječno zadržavanje vrijednosti od 96%, dok Kelly u prosjeku vrijede 108%. Rijetki model Birkin Sellier posebno dobro kotira vrijedeći prosječno od 226% u odnosu na prvu cijenu.
3. Louis Vuitton torbe
Louis Vuitton može se pohvaliti impresivnom preprodajnom vrijednošću, posebno kad je riječ o posebnim izdanjima torbica koje su kratko u prodaji. Na primjer, Nigo Keepall Bandoulière torba u prosjeku postiže 119% vrijednosti, dok Louis Vuitton x NBA Ball in Basket Bag zadržava 147% vrijednosti. Inače, prosječna vrijednost brenda pri preprodaji je 92%.
4. Chanel torbice
Vrijednost Chanel torbi u preprodaji je narasla s povećanjem cijena na primarnom tržištu za 12% prošle godine u odnosu na 2021.. Brend u prosjeku zadržava 87% vrijednosti, a nekoliko njegovih torbica prelazi vrijednost od 100%. Chanelovi modeli Deauville Tote i Grand Shopping Tote su među torbama najveće vrijednosti, zadržavajući u prosjeku 112% odnosno 110% vrijednosti na sekundarnom tržištu.
5. Mini edicije
Torbice koje dolaze u malim edicijama izvrsno su ulaganja jer se proizvode u malom broju i potražnja je velika što im često povećava vrijednost na sekundarnom tržištu. Na primjer, torbica Louis Vuitton Speedy Mini HL ima 201% vrijednosti pri preprodaji, dok vintage Fendi Micro Baguette zadržava 149% maloprodajne vrijednosti.
6. Suradnje brendova
Torbice nastale u suradnjama brendova ili u suradnji brenda i nekog od poznatih umjetnika, glazbenika i sl. uvijek su dobro ulaganje jer je izdanje ograničeno i često se rasproda. Torba Balenciaga i Gucci Hacker Project ima vrijednost od 122%, dok The Hacker Project torba za fotoaparat drži 116% svoje početne maloprodajne cijene u preprodaji. Suradnja umjetnika Daniela Arshama s Diorom također je uspješna, torbica preko tijela s dvostrukim patentnim zatvaračem se sad prodaje za 139% originalne cijene.
Nisu sve dizajnerske torbice dobra investicija
Torbice koje su previše trendy često izađu iz mode u roku od nekoliko godina i stoga nemaju veliku vrijednost na sekundarnom tržištu. Naravno, postoji nekoliko iznimaka: torba se može neočekivano vratiti u modu i tako povećati vrijednost kao što se dogodilo sa Dior Saddle, Balenciaga City i Fendi Baguette torbicama.
Također ne treba očekivati puno od modela s velikom ponudom i malom potražnjom, kao što je Louis Vuitton Alma koja u preprodaji ima samo 67% vrijednosti. Sjajna investicija tako nisu ni Chanel Tricolor Classic Double Flap, čija je prosječna vrijednost samo 38% i Prada Double Zip Lux Tote, koja donosi samo 35% izvorne vrijednosti pri preprodaji.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.