- Uz manje od 3 mjeseca koliko nam je ostalo do izlaska Bridgertonovog prednastavka, naš apetit za romansama iz vremena regentstva sve više raste
- Dobra vijest za sve zaljubljenike u vrtloge strasti unutar visokog engleskog plemstva je što knjiga sličnih zapleta ima i više no dovoljno
- Izdvojili smo deset naslova koji nisu nužno smješteni u isti vremenski okvir kao Bridgerton, ali jesu povijesne romanse vrlo sličnog književnog izričaja
Uz izlazak Bridgertonovog prequela pred vratima, naša opsesija Bridgertonom i romansama iz vremena regentstva ponovno sve više raste. Vjerujemo da ima onih koji su već pročitali sve knjige Julije Quinn i sve epizode Bridgertona odgledali dovoljno puta da radnju znaju napamet, no na sreću nas i sviju takvih, knjiga poput Bridgertona ima dovoljno da izvor strasti unutar visokog engleskog plemstva nikada ne presuši.
U pitanju bi trebala biti romansa iz vremena regentstva, odnosno smještena na početak 19. stoljeća, s radnjom poželjno u Velikoj Britaniji i sretnim završetkom. U središtu radnje najčešće su borbe glavnih junaka sa strogim društvenim pravilima, sezone prepune balova i plesova, zlobni tračevi koji se šire brže od šumskog požara i parovi čija ljubav uspijeva pobijediti sve prepreke koje joj se nađu na putu. Izdvojili smo deset naslova koji nisu nužno smješteni u isti vremenski okvir kao Bridgerton, ali jesu povijesne romanse vrlo sličnog književnog izričaja.
Julia Quinn, Ljepše od raja
Julia Quinn nije napisala samo Bridgerton serijal, već i brojne druge jednako uzbudljive romane. Njezine priče iz Smyth-Smith serijala također su smještene u doba regentstva i prikazuju romantične podvige Smythe-Smith glazbenika. Prva knjiga počinje pričom o lijepoj violinistici koja se želi udati za posljednjeg samca Bridgertona i uvod je u svijet u kojem se miješaju čarolije, romantika i tajne engleske više klase s početka devetnaestog stoljeća. Honoria Smythe-Smith je jako loša violinistica, još uvijek ljuta što joj je nadimak u djetinjstvu bio Stjenica i nimalo joj se ne sviđa ideja zaljubljivanja u najboljeg prijatelja svoga starijeg brata. Marcus Holroyd je grof od Chatterisa, sklon neželjenim uganućima gležnjeva i jednako kao Honoria nimalo oduševljen zaljubljivanjem u mlađu sestru svoga najboljeg prijatelja. Osim što njih dvoje pojedu puno pite sa šećernim sirupom, prežive smrtonosnu groznicu i najgori glazbeni nastup na svijetu te se očajnički zaljube jedno u drugo.
Lisa Kleypas, Jedne noći u ponoć
Kad neočekivano nasljedstvo uzdigne njezinu obitelj u redove aristokracije, Amelia Hathaway otkriva da je brinuti se za svoje mlađe sestre i svojeglavog brata bilo znatno lakše no nositi se s privlačnošću koju osjeća prema visokom, crnom i opasno zgodnom Camu Rohanu. Bezobrazno bogati Cam je pak umoran od sitnih ograničenja društva i čezne za povratkom svojim 'neciviliziranim' ciganskim korijenima. Kad ga simpatična Amelia zamoli za pomoć, on joj namjerava ponuditi samo prijateljstvo, ali njegove namjere nisu dorasle želji koja ih oboje zasljepljuje. Roman nudi odgovor na pitanje može li čovjek koji prezire tradiciju biti u dovoljno velikom iskušenju da sklopi brak.
Loretta Chase, Vojvoda od poroka
Godina je 1828. Dvadesetosmogodišnja Lydia Grenville piše za časopis 'Argus' uglavnom se zalažući za potlačene, no istovremeno u istom magazinu objavljuje pod pseudonimom i sentimentalnu priču 'Ruža iz Tebe' s glavnom junakinjom Mirandom. Vojvoda od Ainswooda svoje dane provodi raskalašeno i besciljno sve dok ga Lydia gotovo ne pregazi. Otada počinju njihovi planirani i neplanirani susreti uvijek na rubu incidenta - sve dok ne shvate da su stvoreni jedno za drugo.
Sarah MacLean, Nevaljalac ostaje nevaljalac
Nakon što je markiz od Bournea izgubio svoje imanje, izopćen je iz društva. Nakon nemilih događaja postao je beskrupulozni suvlasnik najpoznatije londonske kockarnice sa samo jednom željom: da vrati vlasništvo nad svojim imanjem pa makar to uključivalo i brak sa sadašnjom vlasnicom Penelope Marburry. Nju su jedne propale zaruke i razočaranje u muški rod dovele u stanje potpune nezainteresiranosti za nove veze, no kada u mraku šume susretne princa londonskog podzemlja i kada joj on otkrije kako svoje tako i njezine najintimnije želje, sve će se promijeniti.
Georgette Heyer, Čudesna Sophy
Sir Horace Stanton-Lacy primoran je otputovati za diplomatskim poslom u Južnoj Americi, a prije odlaska moli svoju sestru lady Ombersley da za to vrijeme pripazi na njegovu ljubljenu kćerku Sophy. Sophy je vesela, hrabra i nadasve otvorena djevojka koja odmah po dolasku u palaču Ombersley osvaja sve ukućane i uzburkava događaje u kući.Ona primjećuje da su njeni rođaci upleteni u sputane i neprikladne odnose: Cecilia je nesretno zaljubljena u mladog pjesnika, mlađoj djeci očajnički je potrebna zabava i sloboda, a najstariji bratić Charles, osim što obitelj financijski ograničava u njihovim željama i potrebama, zaručen je za pretjerano strogu i moralno ograničenu ženu koja želi nakon udaje uvesti red u ovo, i inače brojno kućanstvo. Svima njima je potrebna Sofijina pomoć i ona se svim srcem i neobičnom snalažljivošću trudi pomoći im.
Tessa Dare, Vojvotkinja po mjeri
Što je vojvodi činiti kad djevojka koja je u svakom pogledu pogrešna za njega postane žena bez koje ne može živjeti? Griffin York, vojvoda od Halforda, nema ni najmanje želje oženiti se ni ove sezone, ni bilo koje druge, no njegova ga napasna majka na prijevaru dovuče u 'Usidjeličku uvalu' i ucijeni da među stanovnicima Vretenaste Uvale izabere nevjestu. Griffin je odlučuje naučiti pameti i time zauvijek okončati raspravu o ženidbi izabirući običnu, priprostu služavku. Pauline Simms je pak preumorna od probijanja kroz život i ne sanja ni o kakvim vojvodama. Sve što želi jest objesiti svoju pregaču o klin i otvoriti knjižaru, a taj joj se san učini bliži no ikad kada joj arogantni, grešno privlačni vojvoda ponudi pravo malo bogatstvo za tjedan dana rada. Njena dužnost je jednostavna: mora pohađati obuku za vojvotkinju koju će voditi njegova majka, što će se pokazati potpunim promašajem. No u tih tjedan dana u Londonu, Pauline rasplamsava Griffinovu žudnju i proniče u najmračnije kutke njegove duše. Ako visoko društvo prihvati jednu služavku kao vojvotkinju, može li je razvratni vojvoda uvjeriti da mu daruje svoje srce?
Courtney Milan, Rat vojvotkinja
Minerva Lane tiha je djevojka s naočalama kojoj na balovima nitko ne prilazi, no ona želi da tako zauvijek i ostane. Naime, kad je posljednji put bila u središtu zbivanja, sve je pošlo po zlu i dogodila se takva tragedija da je morala promijeniti ime kako bi pobjegla od skandalozne prošlosti. Ona stoga bira biti neugledna djevojka koju nitko ne zove na ples, no pitanje je može li je zgodni vojvoda koji je upravo stigao u grad pokolebati u želji za anonimnošću. Robert Blaisdell, vojvoda od Clermonta, iskusan je muškarac kojeg je teško zavarati pa kad mu Minnie prizna svoje namjere, on odmah shvati da se iza neupadljivog držanja i naočala skriva nešto potpuno drukčije. Kako i sam ima tajne, trudi se otkriti njene prije no što ona stigne do njegovih, no ovoga je puta u toj naizgled stidljivoj gospođici našao ravnopravnog protivnika.
Lisa Kleypas, Hladnokrvni zavodnik
Devon Ravenel, najzločestiji i najšarmantniji londonski zavodnik, upravo je naslijedio grofovstvo. Ali njegov moćan novi status u društvu dolazi s neželjenim odgovornostima, i s dosta iznenađenja. Njegov posjed opterećen je dugovima, a u kući još uvijek žive tri sestre pokojnog grofa. Tu je i Kathleen, lady Trenear, prekrasna mlada udovica čiji se britak um i odlučnost mogu mjeriti s istim Devonovim osobinama. Kathleen zna da ne smije vjerovati nemilosrdnom nitkovu poput Devona, ali ne može zanemariti strastvenu privlačnost koja postoji među njima. Kada ju Devon prvi put uzme u naručje, zaklinje se da će učiniti sve što je potrebno da bude njegova. Dok se Kathleen prepušta njegovim erotskim vještinama zavođenja, preostaje samo jedno pitanje: Može li se zaustaviti da ne preda svoje srce najopasnijem muškarcu kojeg je upoznala?
Tessa Dare, Noć predaje
Vretenasta Uvala odredište je za posebnu vrstu dobro odgojenih mladih dama: onih bolno stidljivih, mladih supruga otrežnjenih bračnim životom te mladih dama prekomjerno očaranih pogrešnom vrstom muškaraca. Stanovnici smatraju ovo mjesto pravim rajem na zemlji. No Victor Bramwell, novi grof od Rycliffa, zna da tu ne pripada. Što se njega tiče, u Vretenastoj Uvali nema ničega osim usidjelica. Međutim, Bram nema izbora. Naređeno mu je ovdje organizirati teritorijalnu obranu. Taj naizgled lak zadatak zakomplicirat će duhovita i prelijepa Susanna Finch koja je čvrsto odlučila sačuvati svoj idilični svijet od invazije Bramove vojske. Susanna nema vremena za naporne muškarce, a Bram se odrekao žena, smatrajući da samo smetaju. Sve je spremno za bitku epskih razmjera, no pitanje je tko će pobijediti kad oboje imaju toliko mnogo za izgubiti?
Jennifer Ashley, Ludilo lorda Iana Mackenzieja
Godina je 1881. Braća Mackenzie su bogati, moćni, opasni i ekscentrični lordovi iz Škotskog visočja. Dovoljno je da dama bude viđena u njihovu društvu i već joj je ugled upropašten. Gdje god se pojave, prate ih glasine o tragedijama i nasilju, mračnim seksualnim apetitima i skandalima o kojima se žamori širom Engleske i Škotske. Najmlađi brat, Ian, znan kao Ludi Mackenzie, veći je dio svoje mladosti proveo u umobolnici i svi se slažu da je nedvojbeno čudan. On je hladan, naočit, voli kinesku keramiku iz dinastije Ming i lijepe žene. Udovica Beth Ackerley neočekivano je postala bogatom nasljednicom. Cijelog života okružena dramom, prvo uz oca alkoholičara zbog kojeg je završila u ubožnici gdje je morala skrbiti o svojoj krhkoj majci sve do njene smrti, a zatim uz sitničavu staru damu za koju je radila kao družbenica, Beth odlučuje da ne želi više drame u svome životu. Naslijeđeni novac ona želi iskoristiti za pronalaženje mira. Putovat će, učiti slikati i jednostavno se opustiti, s ljubavlju se prisjećajući sretnog braka sa svojim pokojnim mužem. Stvari se kreću komplicirati kada Ian Mackenzie shvati da je želi.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.