Life&style 31. svibnja 2020.

Trebamo li topli obrok svaki dan i je li svježe povrće zaista zdravije? Razotkrivamo pet najvećih mitova o prehrani

Shutterstock/Instagram.
  • Posvuda možeš pročitati ili čuti raznorazne savjete o (zdravoj) prehrani
  • Međutim, jesi li se ikada zapitala jesu li sve te informacije doista istinite?
  • Teško je reći – ali zasigurno znamo da ovih najvećih pet mitova o prehrani treba napokon raskrinkati

Ako kasno jedeš udebljat ćeš se? Sirovo povrće je zdravije od kuhanog? Kad je tema prehrana, (različitih) mišljenja je jako puno. Odlučile smo se pozabaviti mitovima koji su se najdublje ukorijenili…

1. Treba li čovjek jedan topli obrok dnevno?

Ne, jer se tijelo može opskrbiti s dovoljno prehrambenih tvari i od isključivo hladnih jela. Puno ljudi osjeća se jednostavno ugodnije nakon toplog obroka pa si zato priušti koje tople jelo tijekom dana.

2. Je li maslac zdraviji od margarina?

Što se tiče nutricionističkog pogleda na te dvije namirnice, ne postoji velika razlika maže li se maslac ili margarin na kruh. Oba sadrže 80 posto masnoća i trebaju se umjereno konzumirati. 

3. Hoćemo li se udebljati ako kasno jedemo?

Za debljanje nije ključno vrijeme kad se uzimaju kalorije, nego ukupna količina. Ako uspiješ preko dana jako malo jesti, možeš navečer pojesti cijeli meni i nećeš se odmah udebljati. Doduše, malo ljudi može spavati s punim želucem. Zato se preporučuje jesti malo prije odlaska u krevet.

Možda vas zanima... Antonija Blaće otkrila je što je ovih dana motivira da održi samodisciplinu kad je hrana u pitanju Rubrika Stars Stars

4. Je li sirovo povrće zdravije?

Svježe povrće jest zdravo. Međutim, neke sorte povrća ne mogu se jesti sirove (mahune, krumpir…). Osim toga, kod kuhanja se unište stanične stijenke pa su tvari lakše dostupne. Antioksidativne tvari poput karotina ili likopena se tek tada oslobađaju ili stvaraju. Dakle, optimalna priprema poboljšava prehrambenu kvalitetu povrća.

5. Pomaže li grožđani šećer koncentraciju i povećava li produktivnost?

Pošto tijelo direktno nakon konzumacije grožđanog šećera ispušta enormno veliku količinu inzulina, šećer u krvi brzo pada, a to uzrokuje umor. Zato radije jedi integralne proizvode. Sadrže ugljikohidrate koji se razgrađuju polakše od grožđanog šećera te se tako brinu za konstantan šećer u krvi – što podiže produktivnost.

Možda vas zanima... Superhrana: Zbog ovih 9 razloga trebaš početi konzumirati chia sjemenke što prije Rubrika Life&style Life&style

Komentari 0