- Donedavno nitko nije znao za njega, a onda je preuzeo čelo kuće Bottega Veneta i udahnuo joj sasvim novi život
- Na prestižnoj britanskoj dodjeli nagrada Fashion Awards početkom prosinca u rukama mlađahnog dizajnera završila su čak četiri velika priznanja što je Bottegi donijelo 150 tisuća pratitelja na Instagramu i početak nove ere
- Za miss7 magazin, priču o Danielu Leeju donosi Tina Lončar
Modni svijet oduvijek je imao svoje miljenike, iznenadne zvijezde iz redova outsidera koji, obasjani svjetlima reflektora, dramatično skidaju plašteve anonimnosti, one koji svojim karizmatičnim osobnostima i talentima mame hvalospjeve ovjenčane samo superlativima, a svojom jedinstvenom vizijom, poput uragana, uzdrmaju ustaljene kodove sustava. Nestalna i prevrtljiva, sklona tome da joj sve prokleto brzo dosadi, moda je oduvijek tragala za osobama koje tek treba “otkriti” i katapultirati u orbitu zvjezdane slave.
Posljednjih nekoliko godina hirovita moda zaljubila se nekoliko puta. Gruzijac Demna Gvasalia, čija se pomaknuta estetika referirala na istočnoeuropsku modu 90-ih godina, vinuo je modu u sedmo nebo stubokom promijenivši percepciju luksuza, Alessandro Michele razoružao ju je svojim eklektičnim i teatralnim pristupom u nimalo decentnoj “više je više” maniri, a Virgil Abloh osvojio ju je time što je iz undergrounda u mainstream gurnuo streetwear učinivši ga globalnim trendom.
No, zaljubljiva moda sada je pronašla jedno posve novo lice – dječaka iz Bradforda koji je jučer ušetao na svjetlima obasjanu modnu pozornicu donijevši renesansu “uspavanom divu” Bottegi Veneti. Njegovo je ime Daniel Lee i do prije samo godinu i pol, kada je zasjeo na poziciju kreativnog direktora legendarne talijanske modne kuće, gotovo nitko nije znao njegovo ime. Danas pak o njemu bruje svi modni kuloari nazivajući ga “najvećom modnom senzacijom”, a o njegovim kreacijama i tektonskim pomacima u Bottegi Veneti svjedoče naslovnice svih modnih medija.
Iako se može činiti kako je Danielov uspjeh došao preko noći, 33-godišnji britanski dizajner, i prije nego što je zasjeo u vrući stolac Bottege Venete, imao je itekako impresivan portfolio. Nakon školovanja na prestižnom londonskom Central Saint Martinsu, Lee je zanat pekao u najeminentnijim modnim kućama kao što su Maison Margiela, Balenciaga i Donna Karan te, najvažnije, u pariškoj kući Céline tijekom obožavane ere Phoebe Philo. Prije Leejeva dolaska u lipnju 2018., Bottega Veneta vrtjela se oko svoje osi u začaranom limbu stagnacije. No, reći da je talijanska modna kuća bila na lošem glasu, bila bi laž. Njemački dizajner Tomas Maier, koji je imenovan kreativnim direktorom 2001. godine, svojom je vizijom i povratkom originalnim kodovima kuće iščupao Bottegu Venetu iz ralja potpunog potopa. Odstranio je vidljive logotipe s odjeće, vratio fokus na prepoznatljivo intrecciato tkanje koje čini DNK kuće te naglasio finoću i vještinu izrade kožnih odjevnih predmeta. No legendarna modna kuća čeznula je za pomakom, za iskorakom iz sigurne zone i hypeom koji će se naseliti u umove milenijalaca. Odabrati relativno nepoznatog dizajnera da probudi “uspavanog diva” i gurne ga na tračnice nekih novih početaka bio je riskantan potez. Ushit i tajnovitost nepoznatog istodobno su bili podjednako uzbudljivi i zastrašujući, no Lee je objeručke prihvatio izazov.
Veneta, koja je uvijek bila tu negdje, odjednom je postala brend o kojem se najglasnije priča, čije se revije s najvećim nestrpljenjem iščekuju i koja se može podičiti da već sada ima dizajn kultnog statusa – The Pouch torba jedan je od najtraženijih dodataka sezone, baš kao i Padded sandale te kožna Maxi Cabat i Cassette torba s intrecciato vezom. Danielov rad privukao je i gotovo 150 tisuća pratitelja na Instagram profilu @newbottega asocirajući pri tome na @oldceline, digitalnu arhivu fotografija koje se vežu uz blještavu eru modne kuće Céline dok je modu stvarala nenadmašna Phoebe Philo. Spoznaja da je Lee pekao zanat upravo u vrijeme neprežaljene dizajnerice, skrenulo je novo svjetlo na rad mladog dizajnera. “Hoće li nova Bottega biti stara Céline?” mnogi su se pitali nadajući se. No Daniel se nije vodio tuđim uputama. Poštujući bogatu ostavštinu kuće, Daniel je u prepoznatljive kodove injektirao dozu modernog, istražujući tenzije između glamuroznog i intelektualnog te vulgarnosti i elegancije. Promišljenim detaljima dao je klasici neočekivani twist, sjajnim krojevima naglasio je siluetu, a cijelu viziju zaokružio je novim veličinama, teksturama i oblicima. Prigrlio je decentnost odbacivši vidljive logotipe, zadržavajući suptilne detalje (poput kopče na remenu u obliku trokuta) koje mogu prepoznati samo insideri i obožavatelji. Potez s mijenjanjem vizualnog identiteta koji je imao prolaznost estetikom za koju nitko nije znao kakve će reakcije izazvati bio je riskantan, ali Lee je zadao šah-mat.
Da, rizik se itekako isplatio. Ready-to-wear linija, koja je do Leejeva dolaska činila samo 15 posto dobiti Bottege Venete, odjednom se našla u žiži interesa, i to ne samo kada je riječ o vidljivosti brenda u editorijalima i street style fotografijama već i u prodaji koja se – utrostručila! U rukama su mlađahnog britanskog dizajnera na prestižnoj britanskoj dodjeli nagrada Fashion Awards početkom prosinca završila čak četiri velika priznanja. Za dizajnera godine i brend godine, između ostalih. I koliko je god taj uspjeh impresivan, nije bio nimalo neočekivan. Daniel Lee u svojoj je odjeći fantastično uhvatio zeitgeist, a njegova Bottega označuje početak jedne nove ere. Lee je suprotnost hypeu koji se infiltrirao u domenu luksuzne mode. Njegova moda, namijenjena da živi na tijelima stvarnih ljudi i odbaci sezonalnost, označava shift u percepciji luksuza, ali i zasićenje influencerskim marketingom i trendovima koji žive samo na ekranima društvenih mreža te brzinom treptaja odlaze u zaborav. Njegova moda stvorena je da traje, da osvoji osviještene kupce koji teže bezvremenskoj vrijednosti i ne mare za suludo skupe “krpice” koje će za samo koji mjesec pregaziti vrijeme. Lee ne predstavlja trend, on predstavlja budućnost. I u tome leži njegova moć.
Hype koji se stvorio oko Daniela Leeja zainteresirao je medije za njegov dizajn, ali i za njegov privatni život. No dječak iz Bradforda naumio je držati ga postrance ne dajući novinarima ni mrvice. Na koncu konca, gotovo cijelo vrijeme radi, provodeći jedan tjedan u Milanu, a drugi u Parizu. U svijetu u kojem su dizajneri globalne zvijezde, a čije korake možete iz minute u minutu pratiti na društvenim mrežama, Lee je odlučio biti posve drukčiji. Poput kakve anomalije u generaciji milenijalaca, britanskog dizajnera ne možete pronaći na Instagramu niti ćete ga sresti kako se vrzma po milanskim modnim događanjima. “Nitko nije znao tko sam prije Bottege Venete i to je sjajno. Bottega je diskretna i sofisticirana, pomalo nedostižna, insiderska i kodirana, sve što i sâm volim”, rekao je Daniel Lee. Njegov rad ionako govori dovoljno.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.