Life&style 22. listopada 2019.

7 smicalica koje trgovine koriste kako bismo potrošili više novca. I uspije im...

Shutterstock/Instagram.
  • Čini se da je nemoguće ući u supermarket i kupiti samo ono što si planirala, zar ne?
  • To je zato što nas trgovci na mnogo neprimjetnih načina navode da kupimo više
  • Na primjer, znaš li zašto je voće smješteno na početku drgovine, a mlijeko u vrlo udaljenom dijelu? I što je to "efekt lijeve brojke"?

Uletiš u dućan poslije posla jer ti samo trebaju mlijeko i jaja, no oni su u najdaljem dijelu dućana - dobro tko se toga sjetio? Moraš propješačiti pola kilometra do njih... No, koliko god ti se činilo da su stvari u nekoj trgovini nelogično posložene ( nerviraju te i uski prolazi među policama?), sve je to ovako uređeno sa svrhom... Da potrošiš više novca. I uspjeva, zar ne? Dođeš po pet stvari, iziđeš s 15. Bez obzira kakve su nam šoping navike, velika većina nas podlegne ovim trikovima.

Možda vas zanima... 5 razloga zašto su naočale seksi pogotovo s ovom vrstom nakita Rubrika Moda Moda

1. Proizvodi koji se koriste zajedno ne stoje zajedno

U nekim trgovinama proizvodi koje koristimo zajedno ne stoje zajedno, na primjer tjestenina i umak od rajčice. Zašto, zato jer trgovci žele da ih tražiš po dućanu u nadi da ćeš usput poželjeti kupiti još nešto drugo, što nisi ni namjeravala. Prema izvješću koje je objavio američki Marketing Science Institute, 68% kupaca koji su prošetali većim brojem "prolaza" među policama kupili su nešto neplanirano. Oni koji prođu kroz manje prolaza, isto neplanirano kupuju, ali u manjem postotku. 51% njih uzme nešto neplanirano.

2. Efekt lijeve brojke

Kad god vidiš da je cijena nekog proizvoda 10,99 ili 399.99 kuna (zar nisu, sve cijene takve) znaj da te pokušavaju uvjeriti da je cijena zapravo puno niža nego što jest i da štediš novac. Da, 399,90 kuna jest manje nego 400, ali neznatno, no tebi će se u mozak urezati ona trojka na početku. Taj fenomen se zove "efekt lijeve brojke". 

 | Autor: Shutterstock/Instagram Shutterstock/Instagram

3. Skuplje stvari imaju bolju poziciju

Proizvode koji su skuplji (pa imaju i veću maržu) trgovine smještaju na police koje su u visini očiju, tako da ih lako ugledamo i obrnuto, proizvode s nižim cijenama postavljaju na teže dostupna mjesta. Često se taj trik koristi i kod djece, njima poželjne stvari su na nižim policama, da ih lakše vide i "zalijepe se" za njih. Tako da, kad ti sljedeći put mali dođe s rečenicom "Mama, hoću ovo!" znaš odakle se taj kamion/lizalica/čokolada stvorila u njegovim rukama.

 | Autor: Shutterstock/Instagram Shutterstock/Instagram

4. Šoping kolica rastu

Studija je pokazala da ljudi troše 40% više otkako se veličina kolica za kupnju u nekim američkim lancima udvostručila u posljednje dvije godine. Čini li ti se da su i naša narasla?

5. Glazba je tako zavodljiva...

Studija objavljena u žurnalu Procedia Economics and Finance otkriva da ugodna glazba u pozadini povećava šanse da kupac u trgovini potroši više vremena i novca. Supermarketi vole i glazbu sporog ritma koja nas opušta i potiče da se sporije krećemo, a sporije kretanje potiče kupce da potroše 29% više, pokazala je studija.

Možda vas zanima... Želiš li imati više love, evo u koje doba dana i tjedna je najjeftinije kupovati Rubrika Life&style Life&style

6. Zašto su mlijeko i jaja u najudaljenijem kutu?

Mliječni proizvodi i jaja su najtraženije namirnice i često su smješteni što dalje od ulaza - kako bi morali proći uz još mnogo drugih stvari prije no što kupimo ono najosnovnije. S druge strane, miris svježe pečenog kruha i peciva potiče nas na kupnju pa je taj odio bliže ulazu, kao i voće koje nas svojim živahnim bojama i mirisom potiče da kupujemo više pa ga možemo naći odmah iza ulaza.

 | Autor: Shutterstock/Instagram Shutterstock/Instagram

7. Uski prolazi

Supermarketi su ogromni, a prolazi između polica katkad tako uski da se dvoja kolica jedva mimoiđu. Ne, nije projektant bio neki početnik već je to napravljeno namjerno, opet da nas uspori s nadom da ćemo više toga impulzivno uzeti s polica. Uski su i prolazi između blagajni - kažu zato da ti se teško okrenuti i vratiti neku stvar za koju si zaključila da si je bez potrebe utrpala u kolica.

  • Avatar sanela29

    sanela29

    Čitala sam i da boje jako utječu na kupnju tj. da više trošimo, zato neki trgovački lanci imaju crvene i zelene boje jer one navodno potiču na kupnju. I stvarno je tako, sjećam se da sam nedavno otišla u jedan ... prikaži još!