- Animafest se opat vraća u naš grad, održat će se u Zagrebu od 5. do 10. lipnja
- Uz mnoštvo kratkometražnih crtića u konkurenciji za nagrade, čeka nas još zanimljivih događanja, a kao prava poslastica čini se šest dugometražnih filmova koji će se prikazati pod zvijezdama, na pozornici kina Tuškanac
- Riječ je o adaptaciji priča Harukija Murakamija 'Slijepa vrba, usnula žena', satiričnom mjuziklu 'Moja romansa s brakom', sablasnom japanskom animeu 'Amritina gozba'... da spomenemo samo neke
Kokice, lagani ljetni povjetarac, dobra atmosfera, vrhunski filmovi… Ove godine ljubitelje animiranog filma očekuje prava poslastica na Ljetnoj pozornici kina Tuškanac. Animafest, festival animiranog filma, održava se početkom lipnja u Zagrebu, a mi smo iz bogatog festivalskog programa izdvojili šest, ali dugometražnih naslova. Koji nisu samo zvjezdani nego će se i prikazati pod zvjezdanim nebom Ljetne pozornice kina Tuškanac.
Adaptacija šest priča Harukija Murakamija 'Slijepa vrba, usnula žena' Pierrea Földesa, francusko-američkog skladatelja, slikara i redatelja mađarskih korijena koji se proslavio glazbom za videoigre (npr. serijal Hitman), filmove i ceremoniju otvaranja zimskih OI 2002, ima epizodnu, ali uokvirenu strukturu pri pastiširanju majstorovih djela. Radnja počinje u Tokyju gdje nakon velikog potresa (psihološke rupture) bankovnog činovnika Komuru napušta vijestima zatravljena supruga Kyoko,. Komuri prijeti prekid radnog odnosa, a nestaje mu i mačka, pa on putuje na Hokkaido kako bi dostavio paket nepoznatog sadržaja. 'Slijepa vrba, usnula žena', po uzoru na vlastite predloške, djelo je sklono referencama na visoku i popularnu kulturu, a odvija se polaganim čitalačkim ritmom kišnog nedjeljnog popodneva uz akustičnu pratnju smooth jazza.
Svoj drugi dugometražni rad 'Moja romansa s brakom', djelomično autobiografski, feminističko-satirički mjuzikl o sazrijevanju latvijske umjetnice Zelme kroz dva braka i društvena sustava te više partnerskih odnosa u Zagrebu predstavlja Signe Baumane. Od Sahalina i Rige, preko Moskve do Toronta pratimo priču o ljubavi i patrijarhatu, vršnjačkom, bračnom i institucionalnom nasilju, spolu i rodu, identitetu i konvencijama, pritiscima i konformizmu, ideologiji i individualizmu. Glavnu glasovnu ulogu tumači poljsko-američka glumica Dagmara Domińczyk proslavljena serijom 'Nasljeđe', a 24 pjesme, među kojima su posebno upečatljive one krilatog kora seoskih žena-harpija što poje o podređivanju, udaji i rađanju, skladao je Kristian Sensini.
'Plastično nebo' (r. Tibor Bánóczki, Sarolta Szabó) postapokaliptični je SF film. Godine 2123. Budimpešta je posljednji mađarski grad koji preživljava zahvaljujući kupoli i društvenom ugovoru po kojem ljudi na 50. rođendan tijelo predaju Plantaži gdje ono biva postepeno preobraženo u drveće jestivog lišća. Nora, 32-godišnja supruga psihijatra Stefana ne može prihvatiti sinovljevu smrt pa se dobrovoljno predaje na Plantažu s koje će je Stefan pokušati spasiti. Etičke dileme, žrtvovanje i samožrtvovanje, tjelesna autonomija, nošenje s gubitkom, odnos prema kraju civilizacije te aluzije na aktualne mađarske obiteljske politike neke su od tema pripovijesti koja je istovremeno i oda ljubavi (čovjeku) i ljepoti (samoobnovljivoj prirodi). Uz pomoć geologa, meteorologa i botaničara, autorski par sam je napisao, nacrtao i tijekom sedam godina snimio film u kombinaciji računalnog 3D svijeta i klasične, ručne rotoskopije. Upravo je 3D omogućio izvanredno svjetotvorstvo sa svježim prikazom metropolisa kao kombinacije socrealističkih i kiberpankersko-secesijskih utjecaja.
Jedan od najznačajnijih suvremenih španjolskih autora, strip-umjetnik i animator Alberto Vázquez proslavio se likom Birdboya iz istoimenog kratkog filma i grafičkog romana, da bi na zagrebačkom festivalu debitirao dugometražnim 'Psihonautima, zaboravljenom djecom' (2016). U narednim godinama Animafest je u različitim programima prikazao i s njime povezane radove 'Krv jednoroga' i 'Dekorado', kao i 'Dom bez doma' koji je stilski istupio iz ovog opusa. Nasilje s elementima splattera, prijezir prema različitosti, suprematizam, niski nagoni, obiteljski odnosi i traume, podsvijest i osamljenost, droge, ali i tople emocije, ekološke poruke, humor i snažan zagovor slobode karakteristična su obilježja Vázquezova rada, vidljiva i u njegovoj ovogodišnjoj kulminaciji – 'Ratovima jednoroga'.
Monstruozno-sablasni japanski anime zastupljen je, pak, svjetskom premijerom psihološkog body horora 'Amritina gozba' nezavisnog umjetnika Sakua Sakamota čiji smo dugometražni debi Aragne: Grimizni znak gledali na Animafestu 2019. Radnja Amritine gozbe prethodi Grimiznom znaku, pa će obožavateljima biti posebno zanimljivo pratiti doživljaje srednjoškolki Tamahi, Aki i Yu u već poznatom stambenom kompleksu u kojem se vrijeme i prostor savijaju u čudovišnu paralelnu stvarnost pod utjecajem nejasnog znanstvenog eksperimenta.
Kineski film 'Nema promjena u našem životu' (r. Jingwei Xu) o suzafonistu (vrsta tube) imena Ba koji se s instrumentom "omotanim oko tijela" nakon studija vraća u rodni grad nadahnut je autorovim djetinjstvom u uspavanom provincijskom industrijskom središtu. Supostavljanje junakovih interesa, ciljeva i pitanja prozaičnom životu okoline u podigranom i neemocionalnom, umorno-otuđenom tonu polazište je djela u kojem se percepcija, snovi i stvarno stanje narodnog umjetnika u potrazi za poslom u suhom, tragikomičnom tonu sudaraju s čamotinjom sredine i likovima koji iz nje proizlaze (prijatelj, bivša djevojka, otac i njegova nova partnerica).
Više informacija o Animafestu možeš pronaći na internetskim stranicama festivala.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.