Razgovarali smo s Mirtom i Unom koje stoje iza brenda 'POM POM Pomisli' i to o revoluciji ženske higijene

Vidi originalni članak
  • Čim smo primijetile POM POM u dm drogerijama, to je potaknulo našu znatiželju da otkrijemo više o novom brendu higijenskih proizvoda za žene 
  • Mirta i Una hrabre su i inovativne žene koje stoje iza ovog brenda kojim žele utjecati na promjene, pogotovo kada se priča o menstruaciji
  • Njihova snažna poruka "Pun mi je mjesec!" dolazi sa željom da se žene oslobode pritiska savršenstva i prihvate svoju prirodnu stvarnost, što je izuzetno osvježavajuće - još detalja o njima i njihovom brendu otkrij u našem intervjuu
  • Pročitaj više: Isprobala sam 4 menstrualne čašice tijekom 7 godina, a jedne se nikad ne bih odrekla!

U svijetu gdje se ljepota često mjeri konvencijama, a snaga definira stereotipima, dvije žene su odlučile napisati vlastitu priču. Mirta Stojković i Una Stupar Jokić, vizionarke koje stoje iza brenda POM POM Pomisli, nisu samo poduzetnice, već i umjetnice koje su odlučile obojiti svijet ženskih higijenskih proizvoda bojama autentičnosti i osnaživanja. Njihova priča nije samo priča o proizvodima, već o buđenju svijesti, rušenju tabua i slavljenju ženske snage u svim njezinim oblicima. Kroz brend POM POM Pomisli, Mirta i Una stvaraju prostor gdje se žene osjećaju viđeno i podržano, gdje se o menstruaciji ne šapuće, već se ona slavi kao prirodni dio života.

Miss7 Blog Stalno me (ne) pitate: Ekskluzivni “intervju” koji nitko nije tražio

U ovom intervjuu, zaronit ćemo u svijet njihove kreativnosti, hrabrosti i strasti. Otkrit ćemo kako su od sna stvorile stvarnost, kako su se suočile s izazovima i kako planiraju nastaviti mijenjati svijet, jedan POM POM po jedan. Njihovo putovanje moglo bi i tebe inspirirati na to da i sama „POMisliš” na sve ono što je moguće.

Za početak, možete li nam reći koji je bio 'aha' trenutak koji je potaknuo ideju za kreiranje brenda POM POM Pomisli?

Iskreno, nije bilo tog nekog ’aha’ trenutka za kreiranje brenda. Mirta je bila u Berlinu i naišla na neke kul tampone i onda je dobila ideju da ih uveze u Srbiju. Vrlo brzo je nadišla tu ideju i naravno odlučila kako će se ona sad sama upustiti u proizvodnju tampona. Naravno, bez plana. Ipak je ona taj tip osobe koja je u petom mjesecu trudnoće pomislila kako bi bila dobra ideja da otvori prvi Pole Dance Fitness u Srbiji, a to je ujedno bio naš prvi zajednički poduzetnički pothvat, ali o tome ćemo malo kasnije... I da se vratimo na tampone. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Pom Pom (@pompompomisli)

Kad je malo zagrebala površinu industrije, ipak je odlučila malo podijeliti muku s nekim i izbor je opet pao na Unu. I tako smo još usred korone, nakon potresa u Zagrebu, usred vrlo izazovnog osobnog perioda za obje, odlučile unijeti revoluciju u ponudu ženskih higijenskih proizvoda. Tako da se ta potreba da se stvori nešto novo, lijepo i korisno, u tom beznađu u kojem smo svi bili, pretvorila u Pom Pom. Tako da je to prije bio ’Uf’ nego ’Aha’ moment. 

Ime 'POM POM Pomisli' je prilično jedinstveno. Koja je priča iza njega i što znači za vas? 

Priča ide u dva dijela - naša firma se zove Pomisli i to nam je nekako odmah kliknulo jer nema ograničenja. Nekako stalno koristimo tu riječ ’Pomisli’ kao obećanje nečega uzbudljivog što slijedi - pomisli da napraviš ovo ili ono, pomisli kako će biti kad se ovo bude dogodilo, ostvarilo, pomisli da uspijemo, pomisli da možemo - i ta riječ nekako nosi tu pokretačku energiju koju mi imamo. A i zabavno je kad te neko pita kako se firma zove, pa ti odgovoriš “Pomisli”, a oni te gledaju zbunjeno i i dalje čekaju odgovor. 

E sad, Pom Pom je trebalo kreirati. Jedno mjesec dana smo bile u fazi analize-paralize oko imena i ništa drugo nismo radile nego slale jedna drugoj prijedloge imena. Pom Pom je bio jedan od prvih prijedloga, ali smo morale pročešljati još njih jedno stotinjak da bismo mu se vratile. Naravno, za ime brenda nije dovoljno samo da se nama sviđa, već i da je slobodna domena, Instagram handle i da nije već zaštićen itd. Ali za nas Pom Pom prvenstveno zvuči zabavno - što je suprotno od pomisli na menstruaciju (vidiš - pomisli), lako se pamti, vizualno je zahvalan za komunikaciju, predstavlja neku vrstu navijanja u stilu ’cheerleadersica’, podrške koja nam je svima trebala te 2020. godine u jeku korone, a i saznale smo da je osoba koja je izumila pom pom za navijačice postala multimilijunaš pa ’why not’ ogrebati se o tu energiju.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Pom Pom (@pompompomisli)

Beauty Koliko LED svjetlosna terapija zapravo može napraviti za našu kožu? Otkrila nam je dr. Maja Kovačević

Koje je bilo vaše prethodno iskustvo prije pokretanja POM POM Pomisli i kako su ta iskustva pridonijela stvaranju ovog brenda? 

Kao što rekosmo, nas dvije smo već imale svoj poduzetnički pothvat davne 2012. godine kad smo otvorile prvi Pole dance fitness studio u Srbiji. I tad smo se morale boriti protiv stigme i tabua pole dancea, ali ono što nas je hranilo je ta nevjerojatna ženska energija i sinergija koja se stvarala svaki dan. To iskustvo nam je potvrdilo da ljudi osjećaju autentičnost i da vole znati tko stoji iza nekog brenda. A nas dvije pojedinačno smo imale dosta iskustva i kontakata u različitim industrijama što nam je dosta pomoglo na svakom koraku stvaranja i vođenja biznisa. Isto tako, kad smo pokretale Pom Pom, imale smo dovoljno i godina i iskustva pa smo si mogle priuštiti da u nečemu ne uspijemo, ali nismo si mogle priuštiti da ne probamo. I to ne govorimo financijski - čak naprotiv, već iz te potrebe da se nešto stvara i da se nađe smisao.

Life&style Glumica Iva Babić: “Ne znam nastane li se likovi koje glumim u meni ili su oduvijek bili tu”

Zašto vam je bilo ključno stvarati proizvode od 100% organskog pamuka? Koje su prednosti za žene i okoliš? 

Prvenstveno nismo ni bile svjesne koliko nam je bilo bitno da stvaramo proizvode od organskog pamuka jer nismo imale svijest o tome koliko je ograničena ponuda na tržištu. Una, kao i svaki dobar štreber, je odmah uronila u istraživačke vode i kad smo analizirale rezultate shvatile smo da na našem tržištu ženskih higijenskih proizvoda nije potrebno nešto samo kul, već prvenstveno zdrava alternativa – podrazumijevalo se da će brending biti kul, ali proizvod je morao biti fantastičan. Moram reći i da je proradio malo taj ženski inat da sad ne samo da ćemo napraviti dobro dizajniran proizvod, nego i najkvalitetniji, s dobrim odnosom kvalitete i cijene. To je taj Pomisli moment, pomisli da u tome uspijemo! I još jedna ključna stvar je bila ta što smo u razgovoru sa ženama došle do zaključka da je većina njih prihvatila svoju sudbinu iziritiranih vulvi i vagina. E, to je već bilo nedopustivo! 

Prednosti Pom Pom proizvoda su da su napravljeni od najkvalitetnijih materijala, tako da je minimalna mogućnost od iritacija i upala koje se često pojavljuju kod korištenja higijenskih proizvoda od materijala koji nisu prirodni. Kod uložaka od organskog pamuka također nema neugodnog mirisa i vidi se boja menstrualne krvi - ove dvije stvari su izuzetno bitni pokazatelji zdravlja ženskih intimnih organa i jako je bitno da žene budu svjesne onoga što im tijelo govori. Nažalost, kod uložaka od materijala koji nisu prirodni i koji imaju dodatne mirise ovo nije moguće, a može ženama pomoći spriječiti razne zdravstvene probleme ako reagiraju na ’crvenu lampicu’ svog tijela na vrijeme. I tako je odluka pala na organski pamuk. Na papiru. Do izlaska na tržište prošlo je još godinu i pol. 

Beauty Popričali smo Lanom Vitas, začetnicom novog domaćeg brenda fermentirane kozmetike Maleena

E sad, organski pamuk ima jasne benefite za okoliš, ali sami ulošci su i dalje zagađivači zbog te nepropusne folije. Ona isto može biti od biorazgradivih materijala, ali se cijena onda drastično povećava. U cijeloj ovoj priči ne možemo, a da se ne osvrnemo na menstrualno siromaštvo koje je vrlo prisutno i nedovoljno se govori o tome. Mi smo morale napraviti mnogo kompromisa u dizajnu proizvoda i jedan od većih je bilo to da ponudimo kvalitetan proizvod po pristupačnoj cijeni umjesto toga da nudimo skroz ekološki proizvod koji nitko neće moći kupiti. Kako kažu, baby steps... 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Pom Pom (@pompompomisli)

Spomenule ste da ste željele 'POMeriti granice DIZAJNA ženskih higijenskih proizvoda'. Što vas je toliko frustriralo kod postojećih dizajna? 

Jedan bitan uvid tijekom našeg istraživanja je bio nevjerojatan broj različitih opisa uložaka tipa super, extra, extra plus, night plus, normal - i sasvim je normalno da onda žena stane ispred svih tih naziva i da ne zna što joj treba. Zato je nama bio cilj pojednostaviti taj proces - postoje dva tipa, dnevni i ciklusni. Ciklusni su regular ili super. Vrlo jednostavno. 

Sljedeća stvar su te vizualne ’manipulacije’ gdje je pakiranje zeleno s cvjetovima pamuka, a uložak od plastike. I tipične ’ženske’ boje ljubičasta, roza, i sve varijacije na temu... Ne treba zaboraviti da su korisnice naših proizvoda žene od 10 do 50 godina (zapravo i starije jer često u menopauzi koriste dnevne uloške), žene raznih profila, zanimanja i socijalnog statusa. Nekako mislim da u našem slučaju, kad stoje dvije žene ispred i iza brenda, naš autentični tj. iskren glas je bitan. Pom Pom smo nas dvije. A mi smo žene u 40-im godinama, svaka specifična na svoj način i imale smo sreću odrastati bez društvenih mreža, u slobodi izražavanja. Ne libimo se izraziti svoje mišljenje i stajati ispred onoga što propagiramo i taj naš iskren glas dopire do svih generacija. Možda je pravilnije reći da redefiniramo POjaM dizajna ženskih higijenskih proizvoda.

Life&style Osim što je vlasnica najveće kolekcije tenisica, Katarina je modna dizajnerica, sneakerhead i osoba bez poroka

Vaša poruka 'PUN MI JE MESEC!' je snažna i direktna. Kako ste došle do te rečenice i što se nadate da će ona probuditi kod žena? 

Kako smo željele napraviti jedan stvarno ozbiljan brend, ozbiljno smo pristupile njegovom brendiranju i kontaktirale smo poznanika Slavoljuba Stankovića koji je profesionalni copywriter da se s njim posavjetujemo. On je bio oduševljen cijelim konceptom jer nije imao baš prilike ulaziti tako intimno u žensku intimu i htio je da mu damo šansu da se okuša u osmišljavanju nekog copyja za nas. Nakon više kreativnih koncepata došli smo do ‘Pun mi je mesec’ koji je odgovarao onome što smo htjele iskomunicirati, a to je da nam je dosta da nas pakiraju na samo jedan način, da nam propagiraju slike razdragane djevojke u bijelim hlačama, da se riječ menstruacija i dalje izgovara tiho i da se trebamo sramiti i da ne dozvoljavamo da nas menstruacija spriječi u tome da budemo savršeno upeglane poslovne žene, gimnastičarke, balerine, uvijek nasmijane mlade majke i supruge... A što se nadamo da će ta poruka probuditi kod žena? Pa, za početak samo da ih probudi i osvijesti da ne mora sve biti po starom. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Pom Pom (@pompompomisli)

Kako vidite da POM POM Pomisli pridonosi širem pokretu osnaživanja žena i promicanja pozitivnog odnosa prema tijelu?

Najviše se trudimo da kroz našu komunikaciju, bila ona vizualna ili tekstualna, predstavljamo iskrenu sliku žena i menstrualnog ciklusa. Pričamo sa ženama, a i s muškarcima o menstruaciji i kako ju i zašto doživljavamo svaka na svoj način. Imamo i kćerke različitih uzrasta kroz čije oči možemo pokušati razumjeti njihove generacije, potrebe i način komunikacije. Za nas milenijalke su trenutačni kanali komunikacije oni koji ’rade’ pakao, iako su naš ton i sadržaj marketinški raj. Svakako se trudimo svoje kanale koristiti za edukaciju o ženskom zdravlju možda čak i više nego za promociju proizvoda, jer jedno će vući drugo. A nadamo se da svojim primjerom upornosti i ustrajnosti u poslu možemo inspirirati i druge žene naše generacije da se upuste u poduzetničke vode i pokušaju napraviti pozitivne promjene na svom terenu i u svojoj domeni. 

Life&style Novi domaći brend Izly kreira najljepše i trendy dekoracije za dom - želimo ih sve!

Koji su vaši budući planovi za POM POM Pomisli? Ima li novih proizvoda ili inicijativa na vidiku? 

Nama ideja ne manjka, ali kao i kod svake poduzetnice taj fantastični kreativni pokretački moment padne u drugi plan kada mora održavati jedan biznis. Jako je teško opstati kao mali brend jer, iako naizgled svi podržavaju to čuveno žensko poduzetništvo, to je samo moralno. Jako je teško doći do sredstava za dalje investiranje jer se gleda samo rezultat na papiru. Tako da je nama cilj bio da se probijemo na tržište kvalitetom i autentičnošću i eto nakon tri godine smo prisutne regionalno u preko 300 maloprodajnih objekata. Dvije žene, majke, s još dva posla koji financiraju ovo zadovoljstvo, koje su i logistika i marketing i administracija. I nakon ove tri godine naša želja je da se dublje bavimo temom menstruacije pogotovo kod mlađe publike i da se više udubimo u društveno korisne ciljeve. Valjda je to taj ‘age of Aquarius’ koji nas tjera da posložimo svoje prioritete i razmislimo pridonosimo li i nekom drugom, a ne samo sebi.

Beauty Naši poznati frizeri otkrili su nam koje boje za kosu su najtraženije i vladat će beauty scenom

Koja je najvažnija lekcija koju ste naučile na ovom putovanju?

Bolje je da ne znaš što te sve čeka jer si sposobnija nego što si daješ za pravo. Samo korak po korak i rješavaj jedno po jedno jer u putovanju je veća čar nego u samoj destinaciji. 

Da imate priliku promijeniti jednu stvar u načinu na koji se menstruacija prikazuje u medijima i marketingu, što bi to bilo? 

Uf, samo jednu? S obzirom na to da je prvi put krv u reklami za menstrualne proizvode prikazana u crvenoj boji 2017. godine, imamo još mnogo posla. Ali onako kad bi maštale, to bi bilo da se menstruacija prikaže kao dar koji nam dokazuje da smo u skladu s prirodom i da taj dar (koji omogućava život) treba mnogo više cijeniti.

Posjeti Miss7.24sata.hr