Ovi beauty brendovi bili su revolucionari ispred svog vremena, zato su i danas vodeći u industriji ljepote
- Davno prije influencera i marketinških stručnjaka koji kroje kampanje najuspješnijih brendova, beauty je industrija bila u rukama trgovaca koji su svakodnevno hodali od vrata do vrata
- Suočeni s percepcijom potrage za ljepotom kao nečim nemoralnim, bili su primorani stvarati nove oblike izravne prodaje poput piramidalnih shema i raznih marketinških taktika
- Nekolicina brendova koji su i danas među vodećima u potpunosti je redefinirala način na koji danas prodajemo i reklamiramo beskonačnu težnju za ljepotom
U današnje vrijeme kada o inovativnim beauty novitetima, ritualima i trikovima doznajemo i učimo sa svih strana, teško nam je i zamisliti da su postojala vremena kada je sve bilo potpuno drugačije, no nekada davno, puno prije influencera i marketinških stručnjaka koji kroje kampanje najuspješnijih brendova, beauty industrija bila je u rukama trgovaca koji su svakodnevno hodali od vrata do vrata, upoznavajući potencijalne kupce sa svim čudima koja nude.
Njezini se počeci nisu oslanjali toliko na oglašavanje, koliko na usmenu predaju i oduševljenje viđenim, a žene su je izgradile kombiniranjem proizvoda i usluga u salonima, stvarajući kulturu društvenih događaja i kroz otvaranje radnih mjesta za žene koje su bile i potrošači proizvoda. Suočene s percepcijom potrage za ljepotom kao nečim nemoralnim, bile su primorane stvarati nove oblike izravne prodaje poput piramidalnih shema i raznih marketinških taktika, a nekolicina brendova u potpunosti je redefinirala način na koji danas prodajemo i reklamiramo beskonačnu težnju za ljepotom.
Poklon uz kupnju Estée Lauder
Estée Lauder odrasla je u Queensu, a svoj je put do beauty industrije pronašla postavši šegrt svog ujaka Johna Schotza, kemičara koji je miješao hladne kreme i druge inovativne proizvode. Svojom je prodajnom oštroumnošću 1947. godine uspjela je pokrenuti vlastitu tvrtku, želeći iskoristiti sve prihvaćenije i prisutnije oglašavanje u kozmetičkoj industriji.
Svu svoju ušteđevinu uložila je u kreiranje kozmetičke kampanje, a kada ju je marketinška agencija odbila, krenula je slati osobna pisma obećavajući besplatan poklon svakoj ženi koja nešto kupi. Bilo je to prvi slučaj poklona uz kupnju, prakse koju danas koristi većina kozmetičkih brendova.
Medicinski pristup Cliniquea
Brend koji je 1968. osnovala Estée Lauder bio je odgovor njezine postojeće tvrtke na sve veću zabrinutost žena zbog kemikalija i aditiva u kozmetičkim proizvodima. Cliniqueovi proizvodi od prvog su dana poznati kao oni bez mirisa i hipoalergenski, no genijalan marketinški trik bio je usmjeren na puno više od samih sastojaka. Iza makeupa i ostalih kozmetičkih proizvoda više nisu smjele stajati znanstveno neutemeljene tvrdnje i industrija je sa svakim danom postajala sve reguliranija, no ništa nije moglo spriječiti brend od aludiranja na znanost.
Liječničke bijele kute
Zaposlenici Cliniquea, odjeveni u bijele medicinske kute, postali su poznati kao konzultanti, a ambalaža proizvoda poprimila je prepoznatljivu zelenu nijansu koja podsjeća na medicinske odore. Irving Penn, poznati modni fotograf, stvorio je i legendarni vizualni stil oglašavanja brenda kroz predstavljanje kozmetičkih proizvoda, umjesto dotad raširenog pristupa prikazivanja prelijepih modela savršenog tena. Brend je njegu kože usporedio s higijenom i pranjem zubi, a što ga je učinilo vodećim izborom za žene koje više brinu o zdravlju svoje kože nego o tome kako je prikriti šminkom.
Revlonova boja sezone
Charles Revson započeo je plovidbu morima beauty industrije prodajom lakova za nokte - pojavljivao se u salonima s noktima lakiranim u 10 različitih boja. Kada je pokrenuo vlastiti posao, Revlon Nail Enamel, stvorio je novu formulu koja je koristila šarene pigmente, a vrijedi napomenuti kako je ovo bilo u vrijeme kada je većina lakova za nokte bila prozirna. Slično modnoj industriji, birao je nove boje za jesen i proljeće i bio je pionir ideje koju danas poznajemo kao boju sezone. Promicao je ideju skupljanja lakova i biranja nijanse na temelju ženina raspoloženja, odjeće, pa čak i vremenskih prilika, prodajući kozmetičke proizvode u paketu s idejom da su šminka i kozmetički proizvodi svojevrsni modni dodaci, a nikako samo rutina.
Prvi (slavni) influenceri Max Factora
Max Factor rođen je u Poljskoj i bio je šegrt za ljekarnika, vlasuljara i kozmetičara. Kada je stigao u Ameriku, počeo je testirati kozmetiku i napitke na Svjetskom sajmu u St. Louisu, no njegov utjecaj na marketing u beauty industriji prvenstveno ostaje zapamćen po vezanju uz sve popularniju filmsku industriju. Naime, Max je pronašao svoj poziv stvarajući nove formule za šminku korištenu tijekom snimanja filmova, a koja se pokazala kao savršeno rješenje za sve one scene u kojima su krupni kadrovi otkrivali debele nanose šminke čudnih tekstura koju su glumci u to vrijeme koristili.
Ugovor s filmskim studijima
U prvim dekadama prošlog stoljeća ljudi su tek počeli prihvaćati šminku kao nešto što nose sve žene, a ne samo one upitnog morala, a filmovi s prvim filmskim zvijezdama poput Glorije Swanson, Clare Bow i Grete Garbo učinile su tamne, iscrtane usne i guste trepavice poželjnim izgledom. Max Factor potpisao je ugovor s najvećim filmskim studijima, a plaćao je po dolar svakoj glumici koja se pojavila u njegovoj marketinškoj kampanji, gradeći brend koji je rastao skupa s najvećim zvijezdama onog vremena koje su ga reklamirale.
L'Oréalove revolucionarne boje za kosu
Izum Eugènea Schuellera bila je sintetička boja za kosu koju svatko sigurno može koristiti, a koju je nazvao Oreal. Njegova se inovacija pojavila u najboljem mogućem trenutku kada su žene sve češće birale kraće frizure, a s 20-ima i 30-ima stiglo je i puno više slobode po pitanju oblikovanja kose. No, osim što je u svojim rukama imao revolucionaran proizvod, Schueller je imao i zanimljivu strategiju kako osvojiti tržište. Ciljao je na distributere, zaposlenike u frizerskim salonima i trgovce, a pokrenuo je i posebnu publikaciju za frizere te časopis za žene kako bi mogle čitati dok čekaju da boja za kosu odradi svoje.
Doveova stvarna ljepota
Mnogi brendovi još uvijek svoje proizvode reklamiraju prikazujući slavne osobe s besprijekornom kožom, nevjerojatno dugim trepavicama i sjajnom kosom. Čak i neki od najvećih brendova koji su svojevremeno bili pravi revolucionari poput Rimmela, L'Oréala i P&G-a - kažnjeni su ili su bili prisiljeni ukloniti svoje reklame jer su izgledale previše savršeno. Sve slične kampanje nastavljaju dugu tradiciju uvjeravanja žena da su šminka i ostali proizvodi tu da bi prikrili ili ispravili postojeće 'probleme', a Dove je prvi prije više od 10 godina pokrenuo svoju 'kampanju za stvarnu ljepotu', šokiravši pritom sve one koji su navikli vidjeti neke potpuno drugačije poruke. I dan danas ova kampanja propituje standarde ljepote, uvjerenja koja žene imaju o vlastitom izgledu te načine kako uliti povjerenje mladim djevojkama, nastavljajući definirati načine na koje brendovi mogu potaknuti razgovore o temama do kojih je njihovim potrošačima stalo.