Nova niche parfumerija zavela nas je parfemima što mirišu na panettone, štrudlu od jabuke i žvake iz tube
- Zagrebački prolaz Jägerhorn postao je bogatiji za jednu beskrajno šarmantnu parfemsku niche oazu
- Gurmanske note koje bi netko lako mogao zamijeniti za slastičarske, markantni orijentalci, opojni fougerei, osvježavajući citrusi i ljupke cvjetne note mame već sa samog ulaza
- Iako ponudu čini tek 8 francuskih i talijanskih parfemskih kuća, raznolikost i raskoš njihovih parfema je impresivna i glavni razlog zašto ovu mirisnu oazu niti jedan zaljubljenik u parfeme ne bi smio zaobići
Lovački rog iliti Jägerhorn oduvijek mi je bio jedan od najdražih kutaka u gradu. Osim što se u njemu nalazi nekoliko šarmantnih dućana koje uvijek rado posjećujem, nema ugodnijeg mjesta za uživanje u kavi od terase istoimenog hotela, tek nekoliko metara udaljene od gradske vreve i prepune zagrebačke žile kucavice, a prije koji tjedan mi je ova tiha i mirna oaza u srcu grada uspjela postati još draža jer se upravo u njoj smjestila nova niche parfumerija Divinity.
Maleni, ali izrazito ljupki prostor pun prirodnog svjetla neodoljivim mirisnim notama zadirkuje već sa samog ulaza, a iako je riječ o parfumeriji, mirisi bi na trenutke lako mogli mnoge zavarati i natjerati ih da pomisle da se šire iz kakvog skrivenog slastičarskog zakutka. Razlog tome leži u najfinijim gurmanskim olfaktornim kreacijama koje mirišu na panettone, kruh, matchu, rižu, karamele, štrudlu od jabuke i one žarko ružičaste žvake koje smo, kada smo bili klinci, iz tubice istiskivali ravno u usta.
Da se razumijemo, nisu gurmani jedini koji vladaju ovim prostorom, ali su svakako među interesantnijim primjercima. S polica virka i mnoštvo markantnih orijentalaca, opojnih fougerea i osvježavajućih citrusa, a svoje su mjesto u pažljivo kuriranoj ponudi pronašle i nešto nježnije kreacije koje će na prvi udah osvojiti srca zaljubljenica u dražesne cvjetne note.
Kada je birala brendove koji će imati svoje mjesto u ovoj mirisnoj bajci, Katarina Klobučar, vlasnica i glavna akterica priče, vodila se željom da u Hrvatsku dovede one kojih još nema u parfumerijama te time začini parfemsku scenu zanimljivim novitetima. Odluka je pala na francuske niche kuće Teo Cabanel, Sora Dora, Room 1015, L’Orchestre i Spiritum te talijanske Carthusia, Milano Fragranze I Profumo di Firenze, a asortiman kojeg čini osam brendova kojih nema u drugim fizičkim parfumerijama u Hrvatskoj ono što je Divinity izdvaja od konkurencije.
U želji da otvori nešto svoje, parfemi su joj djelovali kao logičan odabir budući da su oni nešto što voli od malena, a da su oni jedino što dolazi u obzir postalo joj je jasno kada je prije tri godine na nekoliko dana izgubila osjet njuha i shvatila koliko joj je nepodnošljiva ideja da ne može osjetiti mirise svojih najdražih primjeraka. Svoju je prvotno malenu kolekciju, kaže, počela skupljati krajem srednje škole i tijekom prvih godina studija. Iako je ona tada brojala svega desetak mirisa, u tim joj je prvim kolekcionarskim danima to djelovalo kao velika brojka, a prekretnica je bila upravo ta 2021. kada je krenula njezina istinska opsjednutost parfemima.
“Kolekcija od desetak parfema izrasla je u kolekciju od njih stotinjak, ali pokušavam ne gomilati ih previše, iako puno toga testiram i isprobavam”, priznaje, dodajući da one mirise koji joj više ne odgovaraju ili za kojima ne poseže često najčešće pokloni.
Iako niti jedan početak neke poduzetničke priče nije lagan, one prave izazove očekuje tek u budućnosti, budući da trenutačnu ponudu čine parfemi iz Francuske i Italije. Svakako će, kaže, izazovnije biti nešto kasnije kada krenu raditi s brendovima izvan Europe. U ovim prvim tjednima, ne može biti sretnija jer je uspjela ostvariti svoj san - stvoriti moderan i ugodan prostor za sve ljubitelje parfema u kojem je fokus u potpunosti na mirisima koje nudi.
Kakve su prve reakcije? Puno je onih koji dolaze pomirisati parfeme s vrlo popularnim i rado korištenim notama trešnje i višnje, poput parfema Room 1015 Cherry Punk koji dolazi u edp i ekstrakt verziji ili pak mirisa Sora Dora Mandorle, a jako su, kaže, popularni i gurmanski parfemi, među kojima izdvaja mirise Sora Dora Jany, Milano Fragranze Panettone i Teo Cabanel Je Ne Sais Quoi.
“Profumo di Firenze Matelda je jako popularna i prva se rasprodala - baš je nježan, damski parfem. Žene ga jako vole, kao i muškarci na ženama. Parfem Fior di Pane istog brenda dobiva jako zanimljive, ali većinom pozitivne reakcije jer miriše na kruh! Zaista poseban i neoubičajen miris”, slušam kako mi uzbuđeno nabraja one najzanimljivije, dok ja s ništa manje uzbuđenja nastavljam držati korak njuškajući ih.
Našao se tu i jedan vrli poznavatelj parfemskih kreacija s kojim je bilo pravo zadovoljstvo razmjenjivati dojmove. Njega su najviše oduševile cvjetne kreacije, mene one gurmanske, a oboje smo se složili da se s mirisima u kojima je slatkasti iris jedna od najprepoznatljivijih nota malo što može mjeriti. Iste mirise smo svi troje doživjeli potpuno drugačije, svatko je imao drugačije favorite, a svakoga od nas je svaka udanuta nota odvela na neko jedinstveno imaginarno putovanje. Mene tako recimo jedan, asocirajući me na miris pernice, odveo u TOZ-ovu tvornicu olovaka u koju u životu nogom nisam kročila, ali sam sigurna da ima svoj poseban miris, a u mojoj je glavi mirisao baš kao L'Orchestreov Electro Limonade!