- Tomislav Kordić je, oduvijek fasciniran mirisima, stvorio prvi niche parfem u Hrvatskoj
- On i supruga Barbara parfemom 'Melodies of June' započeli su svoje olfaktivno putovanje koje će, kako mi otkriva, imati pet poglavlja
- Tomislav nam je otkrio sve detalje, od toga kako je uopće sve počelo, do svega čemu se možemo nadati u budućnosti
Ponekad uhvatim samu sebe u tom nekom trenutku koji je riječima teško opisati. Kada osjetim neki miris, a zatim mi pred očima tek na djelić sekunde zabljesne nešto što podsjeća na deja vu. Ne bih taj trenutak nazvala sjećanjem, jer me miris ne odvede u neki točan trenutak iz prošlosti, ali on svakako je čudesna kombinacija uspomena, slika koje sam proživjela i osjećaja koje sam nekada osjećala. Čitam ovih nekoliko riječi koje sam napisala i po stoti put zaključujem da je opisivanje tog trenutka uistinu puno nezahvalnije no što se čini. Ne samo zato što ga je teško definirati, već i zato što ne postoje riječi koje bi dočarale snagu tog jednog fragmenta misli i osjećanja koji te apsolutno preplavi i obuzme, stvarajući osjećaj da si ponovno dijete, izazivajući bezbrižnost koje kao djeca najčešće nismo bili ni svjesni, a sve popraćeno slikama nekih dragih ljudi od kojih neki čak ni nisu više na ovom svijetu.
No suština onoga što sam htjela reći je moja fascinacija tom nevjerojatnom snagom mirisa. I ne mora to biti nikakav uzvišeni miris, ni kakva luksuzna kreacija. Ponekad je dovoljno osjetiti miris topline koja se probija kroz zimski dan, kakvu zalutalu notu pokojeg sramežljivog vjesnika proljeća ili trenutka prvih kapi kiše da barem na tren opet budem (bezbrižno) dijete.
Mirisima je oduvijek bio fasciniran i Tomislav Kordić, nos iza prvog hrvatskog niche parfema, a upravo ga je ta fascinacija odvela na najčarobnije putovanje života. "Mirisima sam oduvijek bio fasciniran", kaže mi. "Mirisima koji nas okružuju i njihovom karakteristikom da nam dočaraju neke prošle događaje, situacije, pa i utječu na trenutno raspoloženje i to je moćan 'alat' o kojem se malo ustvari zna. O načinu kako olfaktivno funkcionira i kako uopće percipiramo mirisni svijet koji nas okružuje postoji začuđujuće malo studija."
Kada sam čula za njegov parfem 'Melodies of June' i njegov brend 'Sortilège Olfactive Arts', poželjela sam znati sve. I jako me zanimalo kako je uopće završio u svijetu parfema te kako izgleda put nekoga tko u Hrvatskoj poželi napraviti niche parfem, budući ovakve priče nekako uvijek povezujemo s Francuskom i istokom, iako se parfemi već odavno ne vezuju samo uz ove dijelove svijeta.
"Iako sam, kako sam već rekao, mirisima oduvijek bio fasciniran, sami parfemi su došli nešto kasnije, i kako sam ih bolje upoznavao, shvatio sam da su fantastičan način na koji autor može izraziti vrlo širok spektar emocija. Nakon jednog putovanja koje je bilo obilježeno upravo takvim iskustvima, poželio sam naučiti sve što se može o tom neobičnom svijetu i tako je krenulo", priča mi Tomislav.
"U pravu ste, Francuska i istok su prva asocijacija kada se priča o parfemima, ali danas smo sretni jer živimo u vremenu kada su informacije puno dostupnije i sam pristup materijalima za rad je neusporediv s onim prije 20 ili 30 godina. To je rezultiralo time da danas po cijelom svijetu postoje izvrsne male indie artisan parfemske kuće, s radovima koji kreativnošću i pristupom donose svježinu na sceni. Što se Hrvatske tiče, moram priznati da mi i tu kaskamo i da je kod nas taj put puno teži, dijelom što smo uistinu malo tržište za indie/niche i sve ono što malo odskače od klasične ponude dostupne mainstream publici, a dijelom što je platežna moć takva da ne omogućava ljudima veliku slobodu. Općenito procedura za krenuti u izradu svog brenda je vrlo komplicirana i gotovo sve morate proučavati sami, paziti na svaki detalj, biti svjesni da vam putem ne žele svi dobro i biti realan s očekivanjima od cijele priče. Ali ako rezimiramo ukratko, startati indie brand u Hrvatskoj je otprilike suludo", zaključuje.
No koliko god suludo to putovanje bilo, Tomislava i njegovu suprugu Barbaru dovelo je do prvog niche parfema u Hrvatskoj i priče koja se tek počela razvijati.
"Melodies of June je prvi u nizu od pet parfema koji čine zajednički koncept koji se razvijao preko 4 godine. To je priča koja govori o potrazi za osjećajem bezbrižnosti koji smo imali kao djeca na početku ljeta. Sam miris oslikava večer uz rub šume u lipnju, odakle i počinje putovanje. Note su uistinu raznolike, od otvaranja prepunog sočnih bobica, bergamota, sušenog sijena, i livadnih biljki, da bi kasnije prešao u toplije note kremaste sandalovine, vanilije, toplog kašmira i cedra koji oslikava omotač koji te ogrne kako pada noć. Teško mi je odrediti kome je parfem namijenjen, jer su se u njemu do sada pronašli vrlo raznoliki ljudi, a i sami ga puštamo da se razvija putem koji mu je namijenjen. Mislim da ga svatko vidi na svoj način i to mu je zanimljiva karakteristika", kaže Tomislav.
"Kada zamišljam osobu kojoj bi se mogao svidjeti, na pamet mi pada netko tko podjednako voli mirnu večer uz dekicu i omiljenu knjigu i pješačenje zaraslim šumskim putevima daleko od glavne ceste. Ali svakako se ne radi o površnoj osobi", otkriva.
Samo ime brenda je, kaže mi, nastalo spontano. "Supruga Barbara koja je ustvari vlasnik i kreativni direktor brenda znala me tokom godina pitati kada bi me vidjela da šetam s tim raznim probicama i testnim akordima: 'Jesi opet čarobirao nešto novo?' Sortilege je francuska riječ za čarobiranje i nismo imali puno dvojbi nakon toga. Vjerojatno bi sve i ostalo samo na tom čarobiranju da njezina struka inženjera u prehrambenoj industriji nije omogućila potrebna znanja vezana za rad u proizvodnji, a koja su nam dovela do mogućnosti da uistinu te ideje realiziramo. Njena odluka je bila da te radove približimo ljudima i pokažemo da se u Hrvatskoj može bez lažne skromnosti kreirati rad koji ničim ne zaostaje za bilo kojim u svijetu."
Zanimalo me dakako i kakve parfeme inače voli i postoje li neki koji ga inspiriraju. "Volim parfeme koji pričaju priču. Nebitno mi je jesu li najglasniji, najskuplji, najpopularniji... bitno mi je da se osjeti iskrena emocija iza rada i jako bitno, kako je to izvrsno rekla jedna moja prijateljica, da nisu usiljeni", kaže.
"Danas uistinu postoji hiperprodukcija i u niche vodama, a većina tih radova me ostavlja ravnodušnim. Ono što ću uvijek cijeniti su klasični radovi starih kuća kao Guerlain, raskošnost i grandioznost Amouagea te hrabrost i inovativnost gospodina Lutensa, kao i nekoliko malih poštenih nazavisnih brandova koji pomiču granice. Moju olfaktornu kreaciju je inspirirala ljubav prema putovanjima i fantasy literaturi i glazbi, no mislim da je iza svega najveća inspiracija priroda", priznaje.
Iako je 'Cloak of the Forest Sorceress' trebao biti drugi i idući parfem ovog brenda, ispred mirisa koji će nas odvesti dublje u šumu uspio se ugurati još jedan koji će mu prethoditi. "Kako smo razvijali priču, shvatili smo da se do prave žene u priči (a i u stvarnom životu) ne može doći samo tako, u dva koraka, nego je ipak potrebno malo više truda pa smo tako kreirali rad koji govori o snu i bićima koja nas čuvaju u sjeni dok putujemo šumom u potrazi za odgovorima", otkriva mi.
Poželjela sam znati i razmišljaju li možda o drugim proizvodima poput pratećih parfumiranih krema i slično, a unatoč tome što im je plan izdati sve ostale nastavke u priči, priznaje da je uz to teško prebaciti fokus na nešto što bi uključivalo drugi tip proizvoda. "Iako,
uvijek se pojave neke nove ideje, tako da ništa nije isključeno, a posebno uz mladu i ambicioznu direktoricu", poručuje. Znajući koliko je olfaktivni svijet čaroban i nepredvidljiv, svjesna sam da je jednako nepredvidljiv i nastavak njihovog putovanja, no svakako se radujem i nestrpljivo iščekujem sva poglavlja koja će uslijediti.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.