Svi smo se barem jednom naljutili na bahatu prodavačicu i pomislili da ne radi svoj posao kako treba, ali rijetko se zapitamo kako je biti u njihovoj koži. Prodavačice su nam otvorile dušu i ispričale svoja iskustva
"Najviše me frustrira što kupci sve svoje negativne emocije prema trgovini usmjeravaju prema nama - prodavačicama. Gotovo svakodnevno doživljavamo da netko galami na nas da je odjeća preskupa, nekvalitetna, da veličine nisu dobre... A da ne spominjem koliko smo često izložene seksističkim komentarima budući da smo trgovina u kojoj rade samo žene", počinje svoju priču studentica iz Slavonskog Broda koja već tri godine radi u popularnoj trgovini jednog njemačkog brenda zbog čega nije mogla otkriti svoje ime.
'Kako niste pazili na moje dijete?'
"Roditelji nerijetko izgube djecu u trgovini pa okrivljuju nas što ne znamo gdje su jer 'kako je moguće da nismo primijetile dijete koje samo luta po trgovini', dok im roditelji isprobavaju ne znam koju stvar po redu. Ne samo da se od nas ponekad očekuje da budemo dadilje, već moramo 'glumiti' i zaštitare. Krađe u trgovini svakodnevna su pojava i ništa ne možemo poduzeti po tom pitanju. Ne smijemo čak ni zabraniti ulaz onima koji su već nekoliko puta uhvaćeni u krađi.
Ovo je bilo najgore...
Neki kupci, pak, u zadnje vrijeme pokušavaju promijeniti etikete pa one s jeftinijih artikala premještaju na skuplje u nadi da neće biti uhvaćeni na blagajni. No, to sve je ništa u usporedbi s najneugodnijom situacijom koju sam doživjela u trgovini - jedan je kupac obavio veliku nuždu u kabini za presvlačenje. I da cijela situacija bude još gora, obrisao se zastorom na kabini! Najgore je što smo to morale mi počistiti", ispričala je u dahu vidno razočarana studentica.
Tražila je da me povuče za kosu
Još brojne prodavačice susreću se s različitim neugodnim situacijama. ”Jedna me gospođa tražila da me povuče za kosu kako bi vidjela je li čvrsta. Ali to nije sve, natjerala me da i ja nju povučem da mi pokaže kako je njezina kosa čvrsta", kaže Nina iz Koprivnice, koju jedna starija gospođa nerijetko zove i telefonom da joj najavi svoj dolazak. Priznaje da joj je to simpatično jer radi u trgovini odjeće u trgovačkom centru, gdje nikako nije potrebna najava.
Gađala nas je telefonom
Kristina Herjavec Jurman doživjela je čak i fizički napad na poslu: "Jedna je gospođa kupila jaknu i nosila ju je cijelu zimu, nakon nekoliko mjeseci došla ju je vratiti pod izlikom da ispada perje iz nje. Nazvali smo šeficu i dali gospođi telefon da razgovara s njom. Kada je završila razgovor, vidno ljuta i bijesna gađala nas je telefonom."
3 neobična slučaja
S druge strane imamo i pomalo bizarne zahtjeve kupaca. "Jednom je gospodin od nas zahtijevao da mu u povrat novca od artikla uračunamo i trošak goriva jer se morao vratiti u trgovinu kako bi vratio kupljeni proizvod. Nije htio otići sve dok mu nismo dali taj novac”, priča nam Anđelina Marković.
“Nama je u dućan došao kupac vratiti smrznutu ribu jer mu se nakon pola sata šetanja po placu odmrznula”, požalila se Ana Lukanec.
Slučaj s čarapama
Studentica Ivana iz Zagreba također se susretala s “čudnim” zahtjevima kupaca u muškoj trgovini s odijelima. “Dok sam tamo radila preko studentskog, jedan je muškarac redovito dolazio svaka dva tjedna i kupovao po 14 pari čarapa jer ne pere čarape, nego ih baca nakon svakog nošenja. Ali mi smo ih morali raspakirati i skinuti etikete jer ih u suprotnom nije želio kupiti, što smo i radili iako to ne ulazi u opis našeg posla”, iskreno priznaje.
'Izvadite mi mrvice iz stracciatelle!'
“Kada sam radila sezonski posao u jednoj slastičarnici na moru, došla je gospođa koja me najozbiljnije zamolila kuglicu stracciatelle, ali bez mrvica čokolade. Ponudila sam joj sladoled od vanilije na što je rekla da joj vanilija nije fina i da joj izvadim mrvice iz stracciatelle. A mrvice su stvarno bile mrvice”, govori Tamara Kralj.
Prodavačica - i osobni asistent?
Nekoliko prodavačica ispričalo nam je kako ih kupci nerijetko traže popuste ili se pokušavaju cjenkati. U velikim trgovinama brojni kupci traže od prodavača da budu njihovi osobni asistenti, što nikako nije moguće s obzirom na obujam posla koji već imaju. U takvim neugodnim situacijama ne treba čuditi ako prodavači “popucaju po šavovima” i nestane im osmijeh s lica. Ipak, to nije opravdanje da budu i bahati.
Premda u trgovinama vrijedi pravilo da je “kupac uvijek u pravu”, u stvarnosti to i nije baš tako. Zato, s koje god strane blagajne da jesi, sjeti se da je pristojnost jedna od najvažnijih i najljepših vrlina!
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Miss7 dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Miss7 te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
tina79
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.