Život

Alpinistica Ida Musemić opisala je iskustvo sa zagrebačkih krovova: Tri stvari su nam dale snagu u tom kaosu

• U ovim izazovnim vremenima kad se borimo s posljedicama razornog potresa ili pandemijom koronavirusa postoje žene koje su stjecajem okolnosti morale biti na "prvim linijama fronte". One su junkinje koje često uzimamo zdravo za gotovo...
  • Donosimo njihove priče kako bismo im zahvalili i inspirirali sve druge da mogu biti junaci. Ida Musemić je jedna od njih...
  • Ida je jedna od alpinistica koja je pomagala pri sanaciji zagrebačkih krovova od posljednica potresa
  • Za miss7 je ispričala kako je zapravo izgledala njezina, ali i uloga ostalih alpinista u ovoj situaciji, a solidarnost, zajedništvo i empatija je ono najljepše što će nositi iz cijelog iskustva koje je dobila

U posljednje vrijeme na vidjelo izlazi kolika je ljudska solidarnost, a divan primjer nesebičnosti su alpinisti koji su se organizirali i odlučili velikodušno pomoći pri sanaciji dimnjaka i krovova od štete koja je nastala nakon što je prije dva mjeseca Zagreb pogodio jaki potres. Jedna od njih je i Ida Musemić koja nam je odlučila ispričati kako je to izgledalo.

Možda vas zanima Filip besplatno daje pravne savjete, smještaj i pomoć u sanaciji krovova nakon potresa: "Želimo pomoći!" Rubrika Life&style Life&style

Ljubav prema vrhovima

''Inicijativa 'Alpinisti pomažu' krenula je spontano preko društvenih mreža, a čine je skupina visokogoraca, alpinista, speleologa, penjača, visinaca i drugih. Čim sam vidjela objavu nije bilo razmišljanja, ako mogu pomoći, zašto ne?!'', govori nam Ida koja je inače instruktorica pilatesa, ali i visokogorka s članstvom u Planinarskom društvu Željezničar te penjačica u SPK Durango te dodaje: ''Od ranog djetinjstva sam osjećala povezanost s prirodom. Kroz sva moja putovanja i boravke u različitim podnebljima, zov prirode je bio sve jači. Privlačile su me planine, rijeke, mora, oceani, stijene, pustinje i vulkani. I taj zov me doveo do otkrivanja planinarenja i visokogorstva u kojem sam već godinama. Visokogorstvo i penjanje su moje velike ljubavi.''

| Autor: Privatni album/Olja Runjić Privatni album/Olja Runjić

"Radili smo sve što treba"

Sklonost prema visinama sada se, nakon strašnog potresa, pokazala iznimno korisnom, a Ida je opisala kako je izgledao proces sanacije: "Našli bismo se ujutro u 8:30 kod kipa Stjepana Radića na križanju Jurišićeve i Petrinjske. Imali smo timove. Organizirali bismo se prema lokacijama i onda - pokret. Najvećim dijelom smo radili u centru grada i svi smo radili sve što je bilo potrebno. Na nekim lokacijama smo imali dronove koji bi snimili krovove u središtu grada i onda u dogovoru s vatrogascima obilazili zgrade koje su teško oštećene. A često je to bilo i bez dronova jer je lokacija bilo puno, dronova malo, a dosta opasnih situacija pa bismo tad otišli na krovove, osiguravali se i provjeravali stanje. Većinom je trebalo ukloniti ostatke urušenih dimnjaka, crjepove i drugi materijal koji je mogao pasti s krova na pločnik i ugroziti živote prolaznika.''
Morali smo ju pitati i je li ju bilo strah s obzirom na koronavirus: ''Ne, strah nije postojao, ali oprez da. Držali smo se uputa, nosili smo maske i rukavice te držali preporučeni razmak.''

| Autor: Privatni album/Olja Runjić Privatni album/Olja Runjić

Također, nitko od penjača nije imao iskustva sa sličnim situacijama, no Ida kaže da nju nije bilo strah. Kad imaš dobru ekipu koja uzima u obzir svaku moguću situaciju i ishod, kaže, i uz pomno osiguravanje, nema straha:

Možda vas zanima Ove su žene besplatnim tortama od lizalica usrećivale zagrebačku djecu u najtežim trenucima i vraćale im osmijeh Rubrika Life&style Life&style

Snaga je u solidarnosti i empatiji

Ugodno ju je iznenadilo što su ih ljudi dočekali s osmijehom bez obzira na to što ih je prestrašio jaki potres koji se nadovezao na strah od koronavirusa te se situacija još više zakomplicirala.
''U očima ljudi sam vidjela nadu i želju za životom i želju da im se pomogne, ali i strah ako pomoć ne bude dostatna. To su ljudi u poodmakloj životnoj dobi koji su dio svog života proveli u sada oštećenim domovima, a opet su radosni što se pojavio netko na njihovim vratima tko im hoće pomoći i tko im govori riječi utjehe i nade. Vidjevši kompletnu situaciju nisam se mogla oteti dojmu da ti ljudi neće brzo riješiti probleme u kojima su se našli. Treba donijeti (ili dopuniti) zakon i planove kao i osigurati sredstva koja će obnovu dovesti do kraja. To je situacija koja je za mene bila prilično neugodna jer sam shvatila da ljudi imaju očekivanja koja se neće brzo realizirati.''

| Autor: Privatni album/Olja Runjić Privatni album/Olja Runjić

Njihova misija kao oformljene grupe sad je okončana, a zajedništvo, solidarnost i empatija je nešto najljepše što nosi iz cijelog iskustva. ''To daje veliku snagu. Dirljiva su ozarena lica ljudi kada shvate da su im dimnjaci sanirani i da im ne prijeti opasnost da će cigle i crjepovi ugroziti njih ili prolaznike na ulici. Ti ljudi pokazali su zahvalnost za sve što smo učinili za njih. I oni i mi znamo da to nije mnogo, ali je od srca i korisno je.''