Tko ima vremena čitati u 21. stoljeću? Tko ima strpljenja pisati? Čini se kako poezija gubi svoju vrijednost, kao da je postala anakronom. Može li poezija uloviti korak nove generacije?
Julius Meinl, brend koji inspirira pjesnike još od 1862. predstavio je zanimljivu kampanju i edukativan projekt u kojem nas potiče na otkrivanje i prepoznavanje poezije u svakom trenutku kada se susretnemo s njom.
Tako je u ponedjeljak 3. ožujka jedan zagrebački tramvaj nakratko postao mjesto gdje se čitala poezija, gdje je dominirala umjetnost i gdje su predstavnici medija imali priliku doživjeti Julius Meinl kroz drugačiju prizmu stvaranja i postojanja.
Šarmantna Antonija Blaće koja je bila voditeljica cijelog događanja čitajući stihove poznatih hrvatskih pjesnika uspjela je uljepšati ponedjeljak svima onima koji traže pogled u ljepšu budućnost i kojima je poezija pokretač svakog novog dana.
A 10.000 poruka sa stihovima čiji su autori Antun Branko Šimić, Tin Ujević, Vesna Parun, Boris Maruna, Vlado Gotovac, Dora Pfanova, Diana Burazer, Sanja Pilić, Miroslav Kirin, Lidija Bajuk, Ana Brnardić, Nikica Petrak, Zvonimir Mrkonjić, Davor Šalat, Kemal Mujičić Artnam, Neva G. Mihalić, Tomislav Domović, Sanja Lovrenčić, Miroslav Mićanović, Delimir Rešicki, Maja Klarić, Tatjana Gromača, Dražen Katunarić, Tomica Bajsić, Božica Jelušić, Drago Štambuk krasili su zagrebačke tramvaje, čije su poruke imali priliku pronaći svi korisnici javnog prijevoza i svi oni kojima je dosta životnog cinizma i u čijim razmišljanjima prevladavaju pozitivne misli.
“Kava i poezija? Ima li bolje kombinacije od te? Pravi ljubitelji kave zasigurno su i neotkriveni pjesnici, jer poezija je baš kao i gutljaj kave - predah od svakodnevice, opuštanje, maštanje, ali i osvježavajuća i vedra misao, uzbuđenje… Poetski događaj koji je osmislio Julius Meinl u svrhu populariziranja poezije podsjeća nas kako i u trenucima užurbanosti, treba zastati i pustiti da nas obuzme fantazija stiha poput gutljaja dobre kave. Zbilja divna akcija koja razgaljuje srce: pjesme koje putuju na papirićima i svatko ih može uzeti sigurno će razvedriti studente i zaposlene dok će putovati na posao! Poezija uljepšava život! A i kava!”, izjavila je Sanja Pilić, književnica i pjesnikinja.
A kao ambasador kulture bečkih kavana, Julius Meinl posvećen je ideji prenošenja opuštajućih i inspirirajućih predaha uživateljima vrhunske kave te postavljanju dugoročnih veza s umjetnošću i kulturom. Julius Meinl inspirira i stimulira potrebu za življenjem života ispunjenim poezijom i kreativnim trenucima. Upravo stoga kroz ovu kampanju Julius Meinl pokazao je želju da pruži priliku svima za izražavanjem i inspiracijom. Priliku da kroz poeziju pokušaju svijet učiniti boljim, pa makar i na tren.
“Slogan koji nam je bio ideja vodilja ovog projekta je zapravo jednostavan: Julius Meinl inspirira pjesnike od 1862., inspirira ih da budu bolji, da svakim novim stihom ispišu neku novu ljubav, viziju, stvarajući neprocjenjive vrijednosti na komadu papira. Vjerujemo kako Julius Meinl Poetry projekt može donijeti neke nove ideje, pokrenuti nove trendove i kako je ovo samo nastavak jasne vizije tvrtke Julius Meinl (jer mi za sebe volimo reći: We are actually not in coffee business, we are in poetry business“), ali i poticanje hrvatske stvarnosti da poeziji dade vrijednost u svakodnevnim životnim obavezama”, izjavio je direktor Julius Meinl Hrvatska Luigi Simonetta
Danas u Hrvatskoj postoji oko 100-njak autora kojima je poezija glavna književna forma, a godišnje se u Hrvatskoj objavi 15 knjiga poezije uglavnom renomiranih hrvatskih književnika. Cilj projekta je inspirirati ljude da pišu poeziju, da stvaraju novi svijet i da svojim stihovima otkrivaju neke nove ideologije i životne vrijednosti. Julius Meinl inspirira vas, a vi nadahnućem inspirirate druge.
U galeriji detaljnije pogledajte fotografije...
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.