Native sadržaj 19. travnja 2021.

Girl Power: Četiri žene osnovale su fantastičan hrvatski brend dizajnerskih proizvoda za svakodnevnu uporabu

Powered by:
  • Imaš vlastiti biznis, ali on ne napreduje onako kako si zamislila? Želiš bolje rezultate i mnogo više od onoga što sada ostvaruješ? Kampanja missSMART powered by Vichy je tu da ti pomogne!
  • Jesi li ikad sa svojom prijateljicom razmišljala da zajedno pokrenete biznis?
  • To može biti super ideja, donosimo ti primjer kako su se 4 žene udružile i osnovale uspješan brend
  • Dizajnerice Jadranka Soviček Krpan, Ana Armano Linta, Zrinka Nedeljković i Ada Kezić za missSMART otkrivaju kako uspijevaju voditi svoj brend ETO i koje su prednosti rada u ženskom kolektivu  

Ponekad je za dobru poslovnu ideju potrebno da se poklopi puno toga, a ponekad je dovoljan samo jedan susret za početak divne suradnje. Krajem 2016. godine slučajno su četiri dizajnerice - Jadranka Soviček Krpan, Ana Armano Linta, Zrinka Nedeljković i Ada Kezić - došle u kontakt povodom izlaganja produkt dizajna na jednom sajmu i uvidjele kako dijele vrlo sličan način razmišljanja i produkciju radova koji se upotpunjuju, ali su zaključile i da im nedostaju marketinške aktivnosti i plasman na tržište. To ih je ponukalo da udruže snage i osnuju ETO brand kao neobavezni kolektiv dizajnerica koji će djelovati prema svojim potrebama i mogućnostima zajednički na raznim sajmovima, eventima i dizajnerskim događanjima.
 | Autor:
Prvi put su zajednički izlagale na Zagreb Design Weeku 2017, a danas, četiri godine poslije, njihov brend je cijenjen i dobro poznat i mnogi ljubitelji dizajna ili već imaju ili žele imati predmet koji potpisuje ovaj ženski kolektiv. Jasno, jer ETO kolekcije proizvoda za osobnu i kućansku upotrebu poput podmetača, držača za knjige, pladnjeva, dasaka za rezanje, svjetiljki, podložaka za čaše, društvenih i didaktičkih igara, suvenira ipak našu svakodnevicu čine toliko ljepšom... 

 | Autor: ETO by Ada Kezić

No, nije samo estetika cilj ovog brenda - dizajnerice nam otkrivaju kako su svoj brend osnovale s namjerom stvaranja prepoznatljivih proizvoda, poticanja hrvatske proizvodnje te promocije hrvatskog dizajna. Serija proizvoda za svakodnevnu uporabu je pažljivo osmišljena s ciljem da se pri izradi maksimalno koriste reciklirani, prirodni ili ekološki materijali, domaće sirovine i ručni rad ili male manufakture domaćih proizvođača
Dame, nema sumnje, uspijevaju u svojim namjerama, a mi smo morali doznati kako teče njihov stvaralački proces u kojem se ipak četiri mišljenja trebaju uzeti u obzir: 

 | Autor:
ETO by Ana Armano Linta

"Kako smo neobavezni kolektiv, svaka pojedinačno razvija svoje proizvode. Trudimo se godišnje napraviti po par novih proizvoda ili proširiti neke serije koje su već dobro prihvaćene na tržištu. Što se tiče samog kreativnog procesa, svaka ima svoju inspiraciju i metodologiju. Ponekad je inspiracija priroda, ponekad neki interesantan materijal, recikliranje, dječja igra, baština, priča, bajka. ETO nam služi zapravo kao jedna platforma pomoću koje plasiramo sve svoje proizvode. Smatramo da svaki proizvod koji osmislimo i realiziramo, treba ponuditi širem tržištu".
 | Autor: ETO by Jadranka Soviček Krpan

Kad ih pitamo koja zajednička osobina određuje svaku od njih u poslu, odgovaraju jednoglasno da je to upornost, ali sigurno i udruženo djelovanje ima puno svojih prednosti. Više ideja, više znanja, bolja informiranost, podrška, manji troškovi oko nastupa na sajmovima i događanjima, jedno knjigovodstvo, jedna minifiskalna blagajna i plaćanja ostalih nameta....sve je to, kažu dizajnerice, lakše kada biznis vodi kolektiv.
 | Autor:
ETO by Zrinka Nedeljković

Iako predmeti koje dizajniraju odišu smirenošću, toplinom, dobrom vibrom i finom estetikom, pokretanje brenda i upravljanje njime i nije tako mirno i lagodno putovanje, već cesta puna rupa i oštrih zavoja. 
"Najveći izazov je sam početak. Imate viziju i zacrtan konačni cilj, a između to dvoje je nevjerojatan isprepleten niz prepreka, izazova, dobrih perioda, uspona i padova. Možda, pogotovo u sadašnjem trenutku, najveći izazov nam je neizvjesnost. Hoće li to što radimo i nudimo tržištu biti prepoznato i u kojem vremenskom periodu? Kada će se ulaganje vlastitih sredstava u razvoj novih proizvoda, u vlastiti razvoj, edukaciju, marketinške aktivnosti, nastupe na eventima, sajmovima vratiti i donijeti dobit?", otkriva nam Ada Kezić. 

 | Autor:
No sigurno je da se ove sve teškoće lakše prebrode kada si u dobrom društvu. Dizajnerice više nisu samo suradnice, sada se već smatraju dugogodišnjim prijateljicama koje na svojim sastancima prvo popričaju o privatnim događanjima i doživljajima pa se potom bace na brainstorming i razradu novog projekta. 
Pitali smo ih i koliko je teško danas voditi biznis u našoj zemlji i što bi pomoglo da se to olakša? Svakako manje administracije, pojednostavljenje poslovanja, manje raznih davanja, nameta, po mogućnosti porezi i prirezi bi trebali biti niži. Članarine bi trebale biti neobvezne. Potom više natječaja ili potpora koje su prilagođene ženama poduzetnicima s jednostavnijim sustavom apliciranja, mikropoduzetnicama omogućiti jednaka prava kao i malim, srednjim i velikim poduzetnicima...dio je mjera koje bi, kažu, olakšale put poduzetništvu. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ETO design (@eto.designshop)

Poduzetnice okupljene oko brenda ETO vjeruju da će u bližoj budućnosti svojom upornošću osvojiti i europsko tržište, što planiraju proslaviti zasluženim zajedničkim odmorom na Bahamima, o čemu, napominju u šali, kao i o svemu ostalom, još moraju odlučiti konsenzusom, a nismo odoljeli pitati ih na što su ipak, kao kolektiv, najponosnije:    
"Na to što smo iz ničega, samo vlastitim radom i uz ničiju pomoć, osim međusobne podrške, uspjele izgraditi nešto svoje što su kupci prepoznali i prihvatili". 
Girl power na djelu, nema što!

 | Autor:
 

Pogledaj lekciju iz online edukacije Inge Lalić koju možeš osvojiti u natječaju missSMART powered by Vichy:



 

Komentari 0