Life&style 10. svibnja 2022.

Zašto bi s tanjura prvo trebalo pojesti povrće (ne zato što ga voliš ili ne voliš...)

Važno je što se prvo pojede s tanjura, tvrde stručnjaci
shutterstock. Važno je što se prvo pojede s tanjura, tvrde stručnjaci
  • Tko uopće razmišlja o redoslijedu kojim jede hranu s tanjura? Ide zalogaj mesa pa zalogaj priloga, logično
  • Ili pak za kraj ostavljaš ono što najviše voliš, da se nagradiš? A može i obrnuto, za kraj ostaje ono što najmanje voliš?
  • Voljela ili ne voljela, prema mišljenju stručnjaka, postoje zdravstveni razlozi da se najprije pojede povrće

Jedeš li sve pomiješano ili više voliš odvajanje namirnica? Ako je ovo drugo slučaj, što prvo jedeš? Nažalost, mnogi ljudi ne stavljaju nužno povrtni dio jela na vrh svoje liste užitaka, pa često odgađaju konzumaciju sve do kraja jela. Pa je onda čak i preskoče, zar ne?

Međutim, to nije dobra ideja, smatra stručnjakinja Jessie Inchauspe. Biokemičarka se specijalizirala za prehranu koja uravnotežuje šećer u krvi i kaže: „Znanost pokazuje da možeš smanjiti nagle skokove razine glukoze u obroku za 75 posto ako jedeš komponente obroka određenim redoslijedom.“ Dakle, jedeš potpuno istu hranu, ali s puno manjim utjecajem na razinu šećera u krvi.

"Jela sam svaki dan isto jelo kao Victoria Beckham: Kuća mi je smrdjela i zapravo sam se udebljala!"

 | Autor: Unsplash/Travis Yewell Unsplash/Travis Yewell

Prisjetimo se: glukoza, odnosno šećer u krvi, glavni je izvor energije tijela i nastaje kada se ugljikohidrati razgrađuju. Važno je održavati što konstantniju razinu šećera u krvi jer na taj način izbjegavamo želju za hranom, probleme sa spavanjem, umor i mnoge druge probleme. To je također vrlo relevantno za sve koji žele smršaviti, jer se uz konstantnu razinu šećera u krvi sagorijeva znatno više masnoća, jer tijelo koristi masne rezerve za dobivanje energije.

Možda vas zanima... Nećeš vjerovati, ali ovih 5 sorti povrća su zdravije kuhane nego sirove Rubrika Life&style Life&style

Ovo je redoslijed kojim bi trebala jesti svoje obroke

Kako bi se izbjegla nagla povećanja glukoze, Inchauspe preporučuje slijedeći redoslijed:

1. Povrće
2. Bjelančevine i masti
3. Škrob i šećeri

Kako bi ti bilo jasnije, zamisli da ispred sebe imaš filet lososa poslužen sa špinatom i smeđom rižom, te komad torte za desert. Zatim prvo pojedi špinat, potom losos, pa rižu i na kraju desert. Inchauspe također ističe da zaslađena pića poput zaslađenog čaja također mogu povisiti šećer u krvi, pa ih je najbolje popiti na kraju.

 | Autor: Unsplash/Davide Cantelli Unsplash/Davide Cantelli

Komentari 0