- Imali smo priliku sjesti za volan nekoliko modela legendarnog Porschea 911 i voziti se po neodoljivim rutama po Grčkoj
- Osjećaj u vožnji je skoro neopisiv, ali ću se potruditi da vam dočaram kako je to voziti jedan od najpoželjnijih automobila na svijetu
- Nova Carrera S može pojuriti 308 km/h, a do 100 km/h ubrzati u 3,4 sekunde. Adrenalin na vrhuncu!
Da, to je najpoznatiji sportski auto svih vremena. Da, to je Porsche 911. Legendarna Carrera stigla je u novom ruhu nazvanom generacija 992. Što to točno znači nije ni previše važno, jer je ono što smo u Grčkoj imali prilike vidjeti svojim očima nadilazi sve tehničke karakteristike i press-materijale pune brojeva. Novi Porsche 911 zaista je lijep automobil. Dizajniran je skladno i daje osjećaj kao da je i za najmanji njegov dio angažirano nekoliko stručnjaka i inženjera. I to zapravo tako i jest. Svaki pedalj ovog automobila napravljen je s ciljem i smislom, od kapice ventila na gumama do njegovog snažnog motora. E kad smo već tu, moramo spomenuti da nova Carrera razvija velikih 450 'konja', no ono što još nas je još više očaralo je prosječna potrošnja, koja je na otvorenoj cesti iznosila svega 15 litara na 100 km! Vjerujte mi, to je odlična brojka za auto od 450 'konja'.
No dobro, vratimo se našoj priči. Kako sam i rekao, novi 911 razvijan je do najmanjeg detalja i čak u glasu Porscheovih inženjera, koji su držali prezentaciju na krovu hotela Grand Hyatt u Ateni, osjeti se izuzetan ponos na ovaj automobil. A svi znamo da se to kod Nijemaca ne događa često. Prednji dio automobila i dalje je vrlo prepoznatljiv i svi koji će izdaleka ugledati ovaj auto na cesti, znat će da je riječ o Porscheu 911. Straga je malo drugačija, promijenjena priča. Stražnja svjetla potpuno su nova i imaju jednu stvar koja je postala takozvani potpis svih novih Porscheovih modela. To je LED traka koja se proteže duž cijelog stražnjeg kraja vozila i danju i noću izgleda fantastično. Porsche je na stražnjem dijelu dizajnerima zaista dozvolio najviše, jer su čak i slova koja tvore riječ Porsche napravljena na poseban način. Ako je prednji dio auta zaradio peticu, stražnji je definitivno zaslužio čistu desetku.
Modeli koje smo imali prilike isprobati na ne baš najboljim grčkim gradskim i otvorenim cestama su bili oznake Carrera S i Carrera 4S. Što to znači? Jednostavno, oznaka S sugerira stražnji pogon, a 4S pogon na sve kotače. Također, Porsche nam je ponudio i dvije karoserijske izvedbe – Coupe i Cabrio. Da, znam što mislite, novi 911 Cabrio izgleda tako neodoljivo dobro. Plavo nebo iznad glave, vjetar u kosi i zvuk zvijeri koja spava ispod haube nešto su posebno. Imate osjećaj kao da ste ispali ravno iz holivudskog filma i kadra u kojem se vozite uz pješčanu plažu u Malibuu, dok su u pozadini ocean i zalazak sunca. Eto tako je voziti novi 911 Cabrio. Čak i ako vas kiša najednom ulovi, krov se sklapa u samo 12 sekundi i do brzine 50 km/h, nemate brige.
Verzija Coupe je za one racionalnijeg i proračunatijeg duha. Auto za ozbiljne dečke ili cure. Porsche 911 u suštini je pravi sportski auto. To znači da juri i da njime možete skrenuti i zavoje brzinama koje si niste mogli zamisliti. Bili vi avanturist ili inženjer, Porsche će vam omogućiti najbolje performanse i sigurnost u svakom trenu. To smo na svojoj koži saznali u vožnji po trkaćoj stazi. U jednom trenutku prolaska kroz jedan od zavoja slučajno sam bacio oko na brzinomjer, koji je pokazao 150 km/h. U zavoju! Ja sam poprilično ležerno prikočio prije zavoja i ušao u njega, a auto se nimalo nije pobunio, dapače, odradio je to toliko dobro da nisam ni primijetio brzinu.
Porsche s novim modelom nudi i nove palete boja koje će vas učiniti glamuroznijim nego što ste ikad bili. Metalik crno-zelena, jarka žuta ili metalik boja krede, sve izgleda fenomenalno, pogotovo pod reflektorima ulične rasvjete noću. Što se sigurnosti tiče, novi 911 ima sve od Night Visiona, koji prepoznaje pješake, do Matrix-LED svjetla koja će automatski paliti i gasiti duga svjetla, bez zasljepljivanja bilo kojih drugih automobila. Tu su i svi mogući sigurnosni sustavi, koji će paziti na vas, druga vozila ili pješake u prometu. Iako je zaslužio, dosta je bilo o vanjštini. Idemo unutra! Prva stvar koju ćete reći kad sjednete u novu Carreru je – wow!
Odmah zatim počet ćete gledati i pipati kožna sjedala, armaturu i obloge vrata. Da, apsolutno sve je obloženo najboljim materijalima. Porsche ne priznaje ništa osim najboljeg i to vam u novom 911 i nudi. U sjedalima, koja su elektronski podesiva, sjedi se izrazito nisko, što omogućuje perfektan položaj za volanom, koji onako kako treba, fantastično leži u rukama. S desne strane je veliki 10,9-inčni zaslon na dodir, to vam je 27 centimetara u promjeru. Na njemu ima sve, od online vremenske prognoze, navigacije, postavki automobila, čitanja aktualnih vijesti iz zemlje i svijeta...
Malo niže je središnja konzola na kojoj su komande klima-uređaja i ventilacije, odnosno grijanja sjedala. Ručica mjenjača je pravo remek-djelo dizajna. Baš je elegantna, kompaktna i izgleda kao da je stigla s neke izložbe dizajna. No dobro, što bi vas još moglo zanimati... Praktičnost? Ovaj auto ima prtljažnik zapremine 132 litre, što u praksi znači – jedan srednje velik kofer i ruksak. Više u njega ne stane, no opet iza sjedala su još dva sjedala (jer Carrera je četverosjed) na koje možete smjestiti prtljagu.
U vratima nema previše mjesta za bilo što osim sunčanih naočala ili novčanika, a auto ima i dva držača za čaše, ako zatreba. Kad smo već spomenuli stražnja sjedala, na njih će se udobno smjestiti samo djeca, ali mogu poslužiti i za neophodan prijevoz odraslih. To je to o novome Porscheu 911.
E da, performanse. Nova Carrera S može pojuriti 308 km/h, a do 100 km/h ubrzati u 3,4 sekunde. To je, vjerujte mi, zaista dobro i više no dovoljno za svakog vozača. Cijena? Novi Porsche 911 u Hrvatskoj se već može naručiti po cijeni 1.162.053 kune za model Carrera S u Coupe varijanti. To je to od mene, vidimo se nekom drugom prilikom u nadam se jednako dobrom društvu kao što je bio ovaj Porsche!
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.