Life&style 13. listopada 2020.

Pečeni krumpir, pire, čips... 5 načina da pripremiš krumpir tako da ima manje kalorija

Shutterstock/instagram.
  • Krumpir je zdrava namirnica koju ne treba izbjegavati, čak ni na dijeti
  • Na zao glas je došao dijelom i zbog načina pripreme koji uključuje dosta masnoća
  • No, želiš li pomfrit, čips, punjeni krumpir, pire ili pečeni krumpir učiniti manje kaloričnim, eto načina

Da, krumpir je pun ugljikohidrata, ali to nije razlog da ga izbjegavamo jer isto tako je vrlo zdrava namirnica. Na zao glas je vjerojatno došao zbog načina pripreme, (a ne jer je sam po sebi loš) koji često uključuje puno masnoća. Da, da, sad možemo ispočetka: nisu ni masnoće same po sebi loše, trebaju našem organizmu, nije ni sol loša, treba nam jod. No sve to zajedno... i eto preporuke da krumpir treba izbjegavati jer deblja. Ako si k tome još na dijeti, sigurno će pomfrit i čips biti na vrhu liste namirnica koje treba izbaciti s jelovnika, a ni pečeni krumpir ili čips ne kotiraju najbolje.

Ipak, ako voliš krumpir, uživaj u njemu. Priželjkuješ li da manje kaloričan ili se bojiš masnoća, možda zbog povišenog kolesterola, evo načina kako da ga učiniš laganijim, manje masnim i manje kaloričnim. P.S. Inače, ni jedna hrana ne deblja ako je jedeš u umjerenoj količini. 

Možda vas zanima... dm pokrenuo online shop: Prva drogerija u Hrvatskoj u kojoj možete kupovati i putem interneta Rubrika Life&style Life&style

1. Sama napravi čips

Napravi vlastiti čips u pećnici! Kuhaj oguljene cijele krumpire (male do srednje veličine) 5 minuta u vodi. Izvadi ih, ocijedi i nareži na kriške poput debljeg čipsa. Istuci jedan bjelanjak pa čips uvaljaju u dobiveni snijeg. Otresi višak. Raširi krumpir na lim prekriven papirom za pečenje i stavi u pećnicu zagrijanu na 200°C pa peci 35 minuta. Da, isprva će ti nedostajati onaj intenzivni okus industrijskog čipsa pun umjetnih začina i masnoće, ali naviknut ćeš se. Ovaj je daleko zdraviji.

2. Pire bez maslaca? Može se

Maslac jednostavno izbjegni. Napravi pire samo s mlijekom i to onim s malo masnoće. Okus ti je presiromašan? Dobro, mlijeko onda zamijeni s vrhnjem, ali isto sa što manje masnoće. Možeš ga probati napraviti i sa zobenim vrhnjem. Okus će biti drukčiji, ali ako voliš zobeno vrhnje, vjerojatno će ti se svidjeti.

3. Zdraviji pečeni krumpir

Dobro, ovu foru vjerojatno već znaš. Želiš li da pečeni krumpir upije što manje masnoće, nemoj ga stavljati sirovog u lim s tom janjetinom/piletom//patkom/odojkom. Krumpir izreži na kriške i prvo skuhaj. Kad je kuhan (i lijepo se napio vode), tad ga ubaci u masnoću od pečenja. Bit će masan samo izvana, neće se napiti masti. Još bolje, ne stavljaj ga u masnoću od pečenje. Ispeci ga odvojeno, samo s dodatkom malo maslinovog ulja i soli. I ne boj se, i prethodno kuhani krumpir može biti savršeno hrskav!

Možda vas zanima... Najbolji način da se pravilno posprema i čuva krumpir - neće ti klijati i truliti Rubrika Life&style Life&style

4. Punjeni krumpir, s novim okusom

Mmmm, voliš li pečene pole (krumpir u ljusci razrezan popola i pečen u pećnici), znaš da je najukusnija stvar na njima punjenje - obično naribani sir tipa cheddar, parmezan, vrhnje, maslac ili sve to pomiješano. Smanji doživljaj. Svoje pole napuni svježim kravljim sirom ili jogurtom, a okus doradi začinima: paprom, ljutom paprikom, vlascem, limunovim sokom. 

5. Pomfrit bez dubokog ulja

Možda otkrivano toplu vodu, ali pomfrit se ne treba peći u dubokom ulju. Nareži krumpir na štapiće, pomiješaj ga u zdjeli s malo maslinovog ulja da prekrije svaki krumpirić, posoli i ubaci u pećnicu na 200°C. Koristiš zamrznuti pomfrit? Još je manje posla. Njega ne trebaš niti nauljiti, samo ga rasprostri po limu i zalupi vratima pećnice.