Life&style 15. siječnja 2018.

Ovo je 11 najgooglanijih i najpopularnijih dijeta

Thinkstock.

I najpopularnijih! Neke su im stvari zajedničke (jesti više voća i povrća, piti mnogo vode, izbjegavati šećer...), a neke drastično različite. I ne odgovaraju sve svakome

Ovo je mjesec kad se mnogima od nas dijeta vrti po glavi (blagdanski grijesi), a doista i nije loše malo pripaziti na prehranu ako se ne osjećamo dobro u svom tijelu. Tim više što su današnje dijete, za razliku od onih po zdravlje opasnih prije desetak, dvadesetak godina, više manje dobri prehrambeni savjeti za život. Jedi više voća i povrća, pij puno vode ( do 2 i pol litre u danu je i više nego dovoljno!), i izbjegavaj šećere.

Uz to, uz svako od ovih dijeta savjetuje se i fizička aktivnost, čega gotovo svima u današnje doba manjka. Nutricionisti kažu da je teže vidjeti rezultate bez vježbanja, a svaki trener će reći: vježba je 20 posto, hrana je 80 posto uspjeha. No, bacimo se na Google. Prema najpoznatijoj online tražilici ovo je 11 najgooglanijih dijeta:

 | Autor: thinkstock thinkstock

Paleo dijeta

Ako ti na spomen ove dijete prvo na pamet pada razdoblje paleolitika, u pravu si. Naime, ova dijeta je nastala na temeljima prehrane spiljskog čovjeka. Najviše od svega se konzumiraju proteini. Naglasak je na ribi, jajima i mesu, a ako se konzumira crveno meso ono mora biti lišeno masnoća. Od ulja se konzumira laneno, maslinovo i ulje kanoe. NE jede se: umjetni šećer, a čak i dobre ugljikohidrate treba svesti na minimum (ne jedu se ni krumpir ni grahorice). Ova dijeta zahtjeva disciplinu da bi se vidjeli rezultati.

 | Autor: thinkstock thinkstock

Dijeta s niskim udjelom ugljikohidrata

Tri riječi: proteini, dobre masnoće i povrće. Slično poput paleo dijete, no ovdje se ugljikohidrati praktički ne smiju konzumirati nikad. Dijeta je ovo koju trebaju izbjegavati sportaši i dijabetičari, a prvih deset dana su moguće vrtoglavice zbog nedostatka energije koju inače daju ugljikohidrati. Za najupornije!

FODMAP dijeta

Nastala nakon otkrića činjedice da ne podnosimo svi jednako dobro gluten. Naime, sve je više osoba koje pate od sindroma iritabilnog crijeva, zbog čega bi iz prehrane trebale izbaciti sve namirnice koje privlače vodu u crijeva i probavni sustav. U ovoj dijeti se najviše jedu proizvodi bez laktoze, glutena, kontrolira se unos ugljikohidrata i šećera. Sve u svrhu da se osjećaš lakšom i smanjiš nadutost u crijevima.

Flexitarian dijeta

Htjela bi postati vegetarijanka, ali se nisi spremna odreći mesa? Ovo je dijeta za tebe. Meso se jede u minimalnim količinama, i nastoji se zamijeniti mahunarkama, sojom, sjemenkama i jajima. Ako se konzumiraju mliječni proizvodi oni bi trebali biti iz nemasni, a najviše se jede voća, povrća i žitarica.  | Autor: thinkstock thinkstock

Mediteranska dijeta

Ovo je životni stil pretvoren u dijetu. Potiče se provođenje vremena s obitelji za stolom, jer se na taj način manje pojede. Također, u mediteranskoj dijeti je važno jesti sporije i promišljeno. Orašasti plodovi, riba i mahunarke su top proizvodi za mediteransku dijetu.

DASH dijeta

Kako joj samo ime kaže (Dietary Approach to Stop Hypertension), ova dijeta te potiče da jedeš namirnice koje održavaju optimalan krvi tlak odnosno sprečavaju nastanak visokog krvnog tlaka. Namirnice koje se konzumiraju su bogate kalijem, kalcijem i magnezijem. Najviše se jede povrća, voća i nemasnih mliječnih proizvoda. Maksimalno u danu bi se smjelo unijeti 2000 kalorija, a  jede se 6 do 8 puta u danu.

Gut Health dijeta

Kreće od premise da su nam crijeva zbog loše prehrane "zagušena" lošim bakterijama te ne rade dobro, pa treba potencirati razvoj dobrih bakterija što je preduvjet za zdravlje, dobru probavu pa onda i mršavljenje. Što se postiže tako što ćemo određene namirnice dodati ili izbaciti iz prehrane. Poželjne su namirnice npr. jabučni ocat, jogurt, kombuča čaj, kiseli kupus, mango, češnjak, kefir, miso, čokolada... Ako se pažljivo primjenjuje, uz ovu prehranu se smanjuje nadutost, iritacija crijeva i neobjašnjivo debljanje. Također, benefit ove dijete je da se poboljšava i izgled tena.

Bezglutenska

Zanimljiv je bio jedan skeč jednog komičara: "Prije si ušao u banku i ljudima prijetio ozbiljnom puškom, kao iz vesterna. Danas uđeš u tu istu banku i pokažeš pecivo vulgaris od bijelog brašna. I svi će dići ruke u zrak i bez pogovora ti dati lovu". Šalu na stranu, izbjegavanje bijelog brašna te uz pšenicu drugih žitarica koje sadrže gluten može biti pitanje života ili smrti ljudima koji boluju od celijakije. No međutim postoji i netolerancija na gluten čiji simptomi dugo mogu prolaziti neobjašnjeno jer ne moraju uvijek biti vezani uz probavne probleme poput opstipacije, proljeva, nadutosti itd. Manifestirati se mogu i kao glavobolja ili problemi sa spavanjem, no jednom kad ljudi otkriju što im je, preporode se, i oni i njihov organizam.

SIRT

Cilj je pokrenuti "proteine za mršavost" u tijelu koje zovemo sirtuinima. Sirtuin čuva stanice u od odumiranja, regulira i ubrzava metabolizam, povećava efikasnost mišićnih vlakana, pokreće kemijski proces iskorištavanja masnih naslaga, smanjuju upalne procese i pokreću popravljanje oštećenja u stanicama. Jedu se redom: mrkva, peršin, citrusno voće, crna čokolada (cure, crna, ne mliječna!), borovnice, zeleni čaj, soja, jagode, banane, kelj, crno vino(!). Od začina su ključni kurkuma i đumbir.

Možda vas zanima... Kako biti fit ako mrziš vježbanje? Rubrika Life&style Life&style

16:8

Tijekom jednog dana svi se obroci jedu unutar osam sati, a 16 sati se organizam to probavlja, čisti se od toksina i odmara. Može se jesti bilo što, ali nakon nekog vremena shvatiš kako "bilo što" ne drži vodu. To moraju biti namirnice koje će te održati sitom unutar osam sati, a i duže. Ovu dijetu najviše koriste bodibilderi.  | Autor: thinkstock thinkstock

Vegetarijanska dijeta

Ovo je prije način života nego dijeta, ali jednostavno je: vegetarijanac više manje cijelo vrijeme žive zdravo, pa zašto ne bi i ti probala? Barem na dva tjedna odreći se mesa i vidjeti koliko ćeš više energije (koje tijelo troši da bi probavilo meso, posebno velike količine mesa kako uglavnom u današnje doba jedemo), imati.

 | Autor: thinkstock thinkstock

Komentari 0