- Mirisne svijeće začin su naše svakodnevice koji ju čini ljepšom, slađom i ugodnijom, a budući da nas mirisi vraćaju u davne dane djetinjstva, prvih poljubaca i mnogih drugih lijepih trenutaka, jasno je zašto se volimo okružiti njima
- Iako danas postoji mnoštvo brendova mirisnih i parfumiranih svijeća, ovo je priča o obitelji Terenzi bez koje parfumirane svijeće kakve poznajemo ne bi postojale
- Obitelj je to koja voli reći da je rođena iz kapi voska i odrasla u kapi parfema, a njihove su svijeće jedine u svijetu u koje je dodano čak 20% parfemske esencije
Zvati mirisne svijeće nečime bez čega je nemoguće zamisliti život, možda je malčice pretenciozno, no one su svakako začin naše svakodnevice koji ju čini ljepšom, slađom i ugodnijom. Miris nije samo jedan od naših osjeta, već jedini među njima koji ima moć odvesti nas na putovanje koje ne poznaje ni koncept vremena ni prostora i jedini koji je satkan od osjećaja i uspomena na proživljene emocije.
Mirisi su nas, u kojem god obliku bili upakirani, u stanju vratiti u davne dane djetinjstva, prvih poljubaca i mnogih drugih lijepih trenutaka koji, dok nas ne zapljusnu svojom silinom, postoje tek kao izblijedjele uspomene negdje u našem sjećanju i baš zato im se rado vraćamo i njima se okružujemo, bilo da je to kroz parfeme, bilo kroz mirisne svijeće.
Kada je točno nastala prva mirisna svijeća, nemoguće je reći jer su brojne civilizacije stoljećima vosku dodavale začine ne bi li miris svijeće učinile što ugodnijim, no zato nam je poznato kome možemo zahvaliti postojanje parfumiranih svijeća kakve poznajemo danas, a priča je to koja kreće još davne 1968. godine kada je osnovana Cereria Terenzi Evelino, s misijom proizvodnje apsolutno zdravih i sigurnih svijeća za torte.
Guglielmo Terenzi je zajedno sa svojim bratom osnovao tvrtku za proizvodnju svijeća još u 50-im godinama prošlog stoljeća, no tek je Evelino Terenzi kao vizionar te već spomenute 1968. odlučio krenuti vlastitim putem. Imajući na umu neke nove ideje koje je želio isprobati, otvorio je vlastitu tvornicu svijeća koja je istovremeno bila i inovativna i etički odgovorna, a proizašla je iz ideje izrade svijeća za torte od sirovina za prehrambenu upotrebu, bez stvaranja rizika za zdravlje potrošača.
Smjestivši svoju 'tvornicu' u prostoriju od 16 kvadratnih metara u obiteljskoj kući, Evelino je napustio sustav pare koji se masovno koristio za topljenje voska, i to koristeći kotlove koji sagorijevaju katran, a koji se koriste i danas, te se opredjelio za proces temeljen na vodi i metanu, sofisticirani hidraulički sustav koji štedi energiju i smanjuje utjecaj na okoliš. Upravo zahvaljujući njemu i njegovoj viziji, obitelj Terenzi danas je tu gdje je, a danas, kažu, 9 od 10 ljudi koji pušu u svjećice na torti, pušu u Terenzi proizvod.
I Guglielmo i Evelino kupovali su isključivo vosak za prehrambenu i farmaceutsku upotrebu za proizvodnju svijeća, a ni današnja, treća generacija obitelji Terenzi, nikada nije prestala istraživati kvalitetu sirovina koje koriste. Baš zato mogu jamčiti da su njihove svijeće sigurne i zdrave te da tijekom gorenja ne ispuštaju nikakve zagađivače u okoliš. Naprotiv, vlaže i pročišćavaju zrak dok gore, i pritom mirišu božanstveno, stvarajući opuštajuću, ugodnu i zdravu atmosferu.
Uz Tizianu Terenzi koja luksuzne parfumirane svijeće i dalje izrađuje vlastoručno, treću generaciju čini i njezin brat - Paolo Terenzi, a njihove su svijeće još uvijek jedine u svijetu u koje je dodano čak 20% parfemske esencije. Oni sami za sebe vole reći da su rođeni iz kapi voska i odrasli u kapi parfema, a sve što danas znaju i što im je pomoglo pozicionirati njihov brend kao istinski luksuzan, učili su još od malih nogu. Kao djeca su, kažu, mislili da je najnormalnija igra mirisati sve esencije redom i učiti ih poznavati i cijeniti njihovu kvalitetu, a kako su odrastali, shvatili su da su tako odgajani da budu 'nosevi'.
Upravo je Paolo danas nos obitelji Terenzi koji stoji iza svake olfaktorne kreacije triju obiteljskih niche brendova, dok je Tiziana kao dizajnerica posvećena estetici i izradi luksuznih pakiranja, a jednom od najvažnijih stvari koje su naslijedili smatraju lekcije o tome kako i gdje kupiti dragocjene prirodne esencije koje svakodnevno koriste u stvaranju svojih proizvoda. Odnose suradnje i prijateljstva imaju s dobavljačima iz cijelog svijeta, a mnogi od njih su djeca onih koji su prodavali dragocjene prirodne molekule njihovom ocu.
Iako je puno brendova koji se vole zvati luksuznim, veliko je pitanje koliko ih to doista i zaslužuje. Naime, sama riječ luksuz etimološki znači nešto što je ručno izrađeno od strane vrhunskih majstora svog zanata, što podrazumijeva i kvalitetu korištenih sirovina, i majstorstvo izrade, ali i vrijednosti u smislu održivosti i socijalne pravde shvaćene kao poštivanje kvalitete života radnika i potrošača. Obitelj Terenzi je, bez imalo dvojbe, još davnih dana zaslužila pripadnost svijetu luksuza, a njihovi proizvodi, o kojima god da je riječ, pričaju najčarobnije priče o strasti, ljubavi, životu i uspomenama.
Pričaju ih kroz parfeme svojih brendova - Tiziana Terenzi, Canto by Terenzi i Giardino Benessere, ali i kroz luksuzne mirisne kreacije namijenjene interijerima - parfumirane svijeće, osmozne difuzore i osvježivače zraka te mirisne lampe. Parfemske esencije u svima od njih igraju važnu ulogu, ali oni nisu tek nasumično odabrani da bi bili ugodni našem nosu, već su desetljeća vještina i uspomena upakirana u najposebnije kreacije. Jer se artisan parfumerija, kažu, ne zaslužuje zvati umjetničkom ako su kompozicije poput kemijskih formula bez duše koje ne prenose nikakvu emociju. Ove njihove itekako imaju puno toga za šapnuti nam, a na nama je samo da ih udahnemo i otisnemo se na putovanje.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.