Life&style 15. studenoga 2020.

Intervalni post za početnike: metoda 12/12 se pokazala manje zahtjevnom

Shutterstock/Getty.
  • Zadnje vrijeme se puno priča i piše o intervalnom postu 
  • Ako nekome ta metoda zvuči nezamislivo, a želi smršaviti, može početi s intervalnim postom za početnike 
  • Otkrit ćemo ti sve o 12/12 metodi intervalnog posta   

Ako netko već sada razmišlja o novogodišnjim odlukama i možda želi smršaviti nekoliko kilograma, imamo pravu dijetu za to. Naime, 12/12 metoda funkcionira po principu intervalnog posta, ali je ovaj program posta smišljen za početnike. Naime, ne treba se ničega odreći i čak si smiješ priuštiti čašu vina. 

Intervalni post za početnike: evo kako funkcionira 12/12 metoda 

Dok kod klasičnog intervalnog posta smiješ jesti 8 sati na dan, a 16 postiš ili pet dana u tjednu jedeš normalno, a dva postiš, kod 12/12 metode je malo opuštenije. Kao što sam naziv već otkriva, smiješ jesti 12 sati, a postiš 12 sati i tako sedam dana u tjednu. Dakle, ako doručkuješ u 8 sati ujutro, smiješ jesti do 20 sati navečer. Potom ne smiješ više jesti, a dopušteni su ti tek voda i nezaslađeni čaj. 

Kad će početi tvoj post odlučuješ sama. Svejedno je jedeš li od 6-20 h ili od 6-18 h. Važno je da se u prvim tjednima strogo držiš 12 sati jela i posta kako bi se tvoje tijelo naviklo te kako bi mogla vidjeti prve pozitivne rezultate. 

Kojih pravila se treba držati kod 12/12 metode? 

Tri obroka na dan 

Kod 12/12 metode idealno je uzimati tri obroka dnevno. Doručak, ručak i večera trebaju biti dobro raspoređeni u 12 sati. Ujutro jedi najveću, a navečer najmanju porciju jela. Zbog toga će se tijelo noću manje baviti probavom i moći će se potpuno posvetiti procesima izmjene tvari i regeneraciji stanica. Druga pozitivna nuspojava: odmoran san pobrinut će se za izjednačenu razinu hormona te će se izbjeći napadaji gladi sljedeći dan. 

Pravilna prehrana 

Kod 12/12 metode nisu zabranjene neke posebne namirnice te nema nekog ograničenja kalorija. Kako bi došlo do mršavljenja, naravno da se ne smiješ hraniti isključivo brzom hranom. U manjim količinama je dopušteno sve. Prehrana se uglavnom treba sastojati od bjelančevina, zdravih masnoća, balastnih tvari, vitamina i kompleksnih ugljikohidrata. Usprkos blagim pravilima, potrebna je disciplina: jedi samo kad si gladna i jedi onoliko koliko ti je potrebno da budeš sita. 

Možda vas zanima... Što jesti u menopauzi ako želiš izbjeći dobivanje kilograma: Galveston prehrana nudi rješenje Rubrika Life&style Life&style

Puno kretanja 

Kod intervalnog posta za početnike nije propisan neki određeni sport, ali kako bi postigla uspjeh, trebaš se puno kretati. U prva dva tjedna nemoj pretjerivati, jer se tijelo treba naviknuti na novi režim. Povećavaj aktivnosti iz tjedna u tjedan. Pola sata trčanja, plivanja ili joge su idealni. 

Kako ćeš smršaviti s 12/12 metodom?

Kod 12-atnog posta tijelo automatski uključuje izmjenu ugljikohidrata i masnoća. Ako mu nedostaje energije, tijelo poseže za zalihama masnoće u tijelu – osobito na trbuhu, bokovima i stražnjici. Uspjeh mršavljenja kod ove metode jako ovisi o disciplini i snazi volje. Međutim, ako se držiš pravila, možeš bez puno odricanja postići svoju idealnu težinu i zadržati je. 

Koje prednosti ima 12-satni post?

Noćni post potiče regeneraciju stanica. Tako će ti sljedeće jutro sjajiti koža, a znanstvenici vjeruju da ima i pozitivan zaštitni učinak protiv demencije, raka, kapi i infarkta. Također će i probava bolje funkcionirati, a smanjit će se tegobe poput nadutosti. 

Kod ovakvog načina posta važno je strpljenje. Ako će ti u početku početi padati težina, doći će i trenutak kad će mršavljenje stagnirati. Nemoj se predati! Mala promjena dovoljna je da se opet aktivira gubitak kilograma. Bavi se malo više sportom ili posti koji dan nekoliko sati duže. 

Ova metoda osobito je dobra za početnike koji još nikada nisu postili. Osim toga, možeš je lako uključiti u svakodnevicu. Možeš ići na popodnevni obrok s kolegama s posla, a navečer večerati u krugu obitelji. To je „nježna“ metoda s kojom možeš u nekoliko tjedana jednostavno skinuti nekoliko kilograma – ali, svakako, prije nego se upustiš, porazgovaraj sa svojim liječnikom je li to uopće za tebe dobra ideja. 

Možda vas zanima... Izbjegavaš ugljikohidrate? Ovih pet pogrešaka veže se uz takvu prehranu Rubrika Life&style Life&style

Komentari 0