Life&style 12. siječnja 2021.

5 stvari koje se dogode u tijelu kad gladuješ i dobrobiti koje ćeš dugoročno imati

Shutterstock/Getty.
  • Gladovanje može biti sredstvo gubitka kilograma, ali u određenom obliku i zdrava životna rutina 
  • Što se događa kad gladujemo? Da, za početak imamo neugodan osjećaj u želucu i nervozni smo
  • Ali kad to prevladamo u našem se tijelu počinju događati čudesne stvari 

U ove post blagdanske dane dosta ljudi pokušava skinuti "višak" kilograma nakupljen prethodni mjesec (ili prethodnih mjeseci), bilo da se hvatamo neke dijete, izbacimo večeru, uvedemo nekoliko dana detoksa ili samo počnemo paziti da cijeli dan ne žvačemo nešto. Intermitentni post je poprilično popularna metoda među onima koji žele regulirati težinu, a raspored je 8 sati jedenja i16 sati posta. No, odlučili se za to ili ne, kako god pokušavamo smršaviti to će uključivati neki oblik gladovanja. Zato, evo činjenica o tome što se događa u tijelu kad ne jedemo neki duži period. 

1. Razgradnja šećera

Prvi sati posta prilično su normalni za većinu ljudi jer naše tijelo prolazi kroz redoviti proces razgradnje glikogena i skladištenja glukoze kao goriva za energiju. Obično oko 25% toga ide ravno u naš mozak, dok ostatak podržava crvene krvne stanice i mišiće.

 | Autor: Shutterstock/Getty Shutterstock/Getty

2. Ketoza

Nakon 5-6 sati, ovisno o razini šećera u krvi, doseći ćemo fazu ketoze - metaboličkog stanja, tijekom kojeg našu razinu energije podržavaju ketonska tijela u krvi. Ovo je proces razgradnje masti jer razgrađena masnoća rezultira ketonskim tijelima. Ovo je trenutak kada započinje stvarni post, pa je poželjno stanje za ljude koji poste zbog gubitka kilograma. To se stanje također može postići zadržavanjem ketogene prehrane koja se temelji na prehrani s visokim udjelom masti i minimalnim udjelom ugljikohidrata.

3. Čišćenje kolesterola i mokraćne kiseline

Tijekom procesa ketoze dogodit će se još nekoliko važnih stvari: tijelo će ispuštati kolesterol i mokraćnu kiselinu u krvotok što je dio detoksikacijskog procesa. Tijekom ove faze u rijetkim slučajevima mogu se pojaviti glavobolje, vrtoglavica, umor, osip na koži, bolovi u mišićima i zglobovima. Na kraju ove faze bol će se smanjiti, a krvni tlak će pasti. Smanjit će se proces kalcifikacije, razina kolesterola i mukoidni plak - ljepljiva tvar koja se nakuplja na stijenkama debelog crijeva i otežava tijelu uklanjanje otpada.

Možda vas zanima... Što jesti u menopauzi ako želiš izbjeći dobivanje kilograma: Galveston prehrana nudi rješenje Rubrika Life&style Life&style

4. Probavni sustav se odmara

Budući da se smanjio unos hrane, probavni sustav može se odmoriti. No budući da probavni proces zahtijeva vrijeme, nikada se u potpunosti ne zaustavlja tijekom isprekidanog posta - samo tijekom dugotrajnog.

 | Autor: Shutterstock/Getty Shutterstock/Getty

5. Emocionalni detoks

Nakon prvih 6 sati bez hrane, osjetit ćeš glad, a možda i posustalost. To može pokrenuti osjećaje poput bijesa, frustracije, osjećaja potištenosti ili tuge. Ključno je znati kako se nositi s tim osjećajima i imati na umu da postoji razlog zašto postimo. Pokušaj ne "istresati" svoje loše osjećaje na ljude koji te okružuju. Odvoji vrijeme za meditaciju ili se koncentraj na nešto drugo umjesto na činjenicu da si gladna. Usredotoči se na aktivnosti koje ne zahtijevaju puno tjelesnog napora.

Blagodati gladovanja

U zaključku evo još nekoliko blagodati koje post može imati na naš život i cjelokupno zdravlje - zadržimo li kao stalnu praksu da tijekom dana imamo periode bez unosa hrane, na primjer da nam između svakog obroka prođe 6 sati bez "grickanja" između toga što ne bi trebalo biti tako teško.

  • To je savršen alat koji će pomoći da kontroliratamo svoju težinu.
  • To je dobar način za normalizaciju osjetljivosti na inzulin i kao rezultat toga, prevencija dijabetesa tipa 2.
  • Normalizira razinu grelina i pomaže u "discipliniranju gladi".
  • Smanjuje razinu triglicerida, smanjujući rizik od srčanih bolesti.
  • Može usporiti proces starenja.
  • Može pomoći kod stanja kože.
  • Može vam pomoći u normalizaciji probavnog sustava.

Pogledaj video: Znaš li da si genijalna?

Komentari 0