Life&style 26. prosinca 2019.

10 trikova koji pomažu da se ne udebljaš preko blagdana

Getty/Guliver.
  • Znamo - ovih dana slasna hrana i piće te zove na svakom koraku
  • Ali, kako uživati u svim blagdanskim jelima i ne nabiti nekoliko kila viška?
  • Moguće je uz ovih deset savjeta

 

Blagdansko vrijeme savršeno je za višak na vagi, a manjak u novčaniku. Slažeš li se? Raznovrsna hrana koju bi najradije svu odjednom utrpali u usta, stres od blagdana i hladno vrijeme - sve su to faktori koji nas demotiviraju za pokretanjem i vježbanjem. Sve to pridonosi čestom nepotrebnom prejedanju i -  kasnijem žaljenju. Nutricionisti nude rješenje kako izbjeći sve to pa poslušaj savjete!

1. Priušti si samo blagdanske favorite

Jasno mi je da ti se ovo čini apsurdno, ali ne moraš probati baš svaki kolač tvoje rodbine. Nije stvar u izgladnjivanju stvar je u tome da jedeš samo ono što najviše voliš, bez dodatnih višaka na tvom tanjuru. Pomno proberi hranu prije nego napuniš tanjur do vrha.

2. Osvijesti potrebne količine

Svjesno jedenje uključuje obraćanje pozornosti na signale gladi i sitosti tvog organizma. Dakle, nemoj otići do hladnjaka iz čiste dosade, već jedi samo onoliko koliko ti je zaista potrebno. Zadaj si cilj ovih blagdana da usavršiš upravo tu vještinu, nauči stati kad osjetiš da si puna, a ne kad ti pukne dugme na hlačama.

 | Autor:

3. Drži poslastice van svog vidokruga

Nutricionistica M. Moore tvrdi da samo što vidimo hranu potaknut će nas da jedemo, bez obzira na sitost. Kako stara poslovica kaže; „Daleko od očiju daleko od srca (želudca)“. Ako priređuješ božićnu zabavu sve ostatke hrane podijeli prijateljima, a sebi hladnjak napuni zdravom i laganom hranom.

4. Pola tanjura=povrće

Zamijeni dva komada mesa ili pola tanjura bakinih mlinaca s pola tanjura povrća. Umjesto štrudle, pojedi bananu. Ovo pravilo vrijedi cijelu godinu, a ne samo za blagdane i najlakši je način da smanjiš kalorije. Tanjur i dalje izgleda pun, ali si ga zamijenila s manje kaloričnim namirnicama.

5. Ostani u pokretu

Posvećenost obitelji, kuhanju i svoj zbrci oko blagdana stavlja vježbanje na dno naše liste. Kupovanje poklona po šoping centru ne možeš nazvati tjelovježbom. Najlakši način je da odrediš na početku tjedna kojim ćeš danima vježbati, bila to duža šetnja parkom, vožnja kućnog bicikla, pilates itd. Bitno je da odlučiš, tad je vjerojatnije da ćeš to i napraviti.

 | Autor: Getty/Guliver Getty/Guliver

6. Cilj: održavanje predblagdanske težine

Blagdani nisu vrijeme kada ćemo mi gubiti na kilaži, ali svatko od nas bit će zadovoljan ako se brojka na vagi ne pomakne. Održavanje balansa sve je što nam treba da ovi dani prođu bezbolno.

7. Hidratacija, hidratacija i još hidratacije!

Dehidriranost je ta koja nas zna zavarati da smo gladni. Kad osjetiš glad prvo popij malo vode ili biljnog čaja pa onda odluči. Također, popiješ li vode prije obroka budi sigurna da ćeš manje pojesti i zavarati želudac.

8. Ograniči alkohol

Alkohol ti može otvoriti apetit, a i sam po sebi sadrži dosta kalorija. Zato biraj niskokalorična pića koja se dugo piju, npr. bijelo vino i tonik s kriškom limete. Također, popiješ li manje veća je vjerojatnost da se ustaneš ujutro i odradiš neku vrstu tjelovježbe!

 | Autor: Getty/Guliver Getty/Guliver

9. Naspavaj se

Blagdani često znaju biti stresni i upravo san će te osposobiti za sljedeći dan. Manjak sna natjerat će te da jedeš više, zato ne gubi svoj dnevni ritam i idi na vrijeme spavati.

10. Ne zaboravi uživati

Uz ova silna „pravila“ vjerojatno se pitaš ima li mjesta za uživanje. Srž blagdana i jest da budu zabavni. Svi navedeni savjeti trebali bi ići glatko, bez presinga ako si realno posložiš ciljeve. Vjeruj da će ti blagdani ostati u puno ljepšem pamćenju bez poslijeblagdanskog žaljenja, viška na vagi i manjka energije.

Komentari 0