Beauty 15. studenoga 2011.

Saša Joković otkriva tajne šminkanja

Saša Joković spada među najpoznatije vizažiste u Hrvatskoj u čije ruke se bez mnogo straha predaju naše najveće zvijezde poput Severine i Nine Badrić.

Saša, kojeg mnogi nazivaju hrvatskim Kevynom Aucoinom, je i glavni Chanelov make up artist za područje Srednje Europe što smatra jednim od svojih najvećih uspjeha u karijeri. "Kada sam ja počinjao, sve je bilo drugačije. Najprije sam šminkao mamu i prijateljice, i to otkad znam za sebe. Uvijek me to zanimalo, volio sam modnu fotografiju i išao u Američki centar listati magazine poput Voguea i Vanity Faira. Tamo se okupljao velik broj ljudi koji danas rade u modnoj industriji, jer nije bilo dobro opremljenih knjižara i literature koja bi nam mogla pomoći", prisjeća se Saša koji je tamo upoznao i Roberta Severa. Ubrzo je počeo surađivati sa stilisticom Ivanom Bilandžić Billy i djevojkama iz dizajnerskog dvojca Boudoir te zajedno s njima i Robertom Severom organizirati prve modne revije u Gjuri.

"Krajem 1999. objavljen je moj prvi editorijal, a ubrzo sam počeo surađivati s Mare Milin koja je bila cool, nova i zanimljiva. Tada nije bilo ovoliko stilista, vizažista, modnih fotografa. Nekolicina nas smo počeli raditi nove stvari, krenula je organizacija Cro A Porter-a i Fashion.hr-a. Hrvatska je počela dobivati modnu scenu", objasnio je Saša koji je oduševljen popularizacijom mode koja se događa posljednjih nekoliko godina.

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell

Smatra da se dobri vizažisti rađaju, ali da talent nije presudan. Važan je i rad na njemu te upornost i veliko odricanje na koje mnogi nisu spremni. "Ljudi vide fotografiju u glossy časopisu, ali mnogo njih nije svjesno da je to samo finalni proizvod koji je prošao toliko toga: snimanja koja traju od petnaest sati do nekoliko dana, loše uvjete, lošu rasvjetu, dobar make up i na kraju krajeva – i retuširanje. Fotografija je proizvod rada i talenta mnogih ljudi. Talent je ono što vas može izdići iznad drugih, ali morate raditi na sebi, biti u dobroj fizičkoj i psihičkoj kondiciji kako biste mogli izdržati taj pritisak", otkriva Joković i dodaje "Bitno je da voliš svoj posao, ali i da ga možeš raditi, jer vizažistički posao nije ni malo lak. Izvana to izgleda kao da se dobro zabavljaš dok šminkaš, ali to je samo djelomice istina. Zapravo je taj posao mnogo kompliciraniji nego što se čini. Moraš imati dobro uigran tim ljudi koji se razumiju, naći kompromis između svoje vizije i vizije dizajnera."

Upornost i talent su Saši pomogli da radi u backstageu nekih od najprestižnijih revija poput one kuće Alexander McQueen. Saša ističe kako je jako teško upasti na revije u inozemstvu, jer se osim talenta i rada traže i mnoga poznanstva, preporuke i stalna druženja. Usprkos svim preprekama, Saša je ipak uspio postati glavni Chanelov make up artist za područje Srednje Europe. "Peter Philips, kreativni direktor Chanela, želio je imati cijeli vrhunski tim stručnjaka. Sve što Chanel potpisuje je strogo kontrolirano i sasvim je razumljivo da žele najbolje. Željeli su tim freelance vizažista, pa sam poslao svoj book na casting i na osnovu njega primljen u Chanel", objašnjava Joković koji je dokaz da se rad i upornost itekako isplate.

Iako ga mnogi nazivanju hrvatskim celebrity vizažistom, Saša Joković priznaje kako sebe ne vidi kao zvijezdu i kako je njegova prepoznatljivost samo rezultat rada. "Moja prepoznatljivost je rezultat mog rada i predanosti. Ponekad mi prilaze djevojke i žene i hvale moj rad ili pitaju za savjet. To mi ni najmanje ne smeta, jer su ljudi u Hrvatskoj izrazito pristojni po tom pitanju", kaže Saša.

 | Autor:

Kao najčešću make up pogrešku koju vidi na Hrvaticama ističe pogrešno odabranu nijansu pudera, ali kaže kako je sve ostalo stvar osobnog ukusa: "Meni osobno se nešto ne mora sviđati, ali ako je dobro izvedeno znam prepoznati kvalitetu. Nisam pobornik jednog looka, ali moj omiljeni je klasični beauty look s naglašenim jagodicama. Volim prirodnu paletu i shimmer kako bi žene mogle što bolje izgledati, ali da su i dalje prirodne."

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell Kada su u pitanju trendovi, Saša kaže da se radi o nužnom zlu putem kojih se plasiraju nove tehnologije: "Svake sezone imamo tri dominantna trenda: istaknute usne s crvenim ružem, smokey look i nude look. Limitirane edicije i kolekcije su napravljene kako bi pratile te trendove, ali i trendove u razvoju tehnologije. Npr. pojavom HD kamere, javili su se posebni HD puderi. Današnje teksture pudera i ruževa za usne su neusporedivo bolje do onih otprije deset godina, a isto vrijedi i za ostalu kozmetiku."

Kao must have proizvod Saša ističe hidratantnu kremu koja odgovara tipu kože, jer lijep ten je najbolja podloga. "Rumenilo je također jako važno, žene često ne znaju koliko. Osim njega tu su sjajilo, dobar uvijač za trepavice koji će otvoriti pogled i maskara. Mislim da bi svaka žena umrla bez maskare!" kaže Saša i dodaje da se, u slučaju da se rodio kao žena, nikada ne bi šminkao. "Frizeri i šminkeri su ljudi s najgorom frizurom tj. ljudi koji se ne šminkaju. U mojoj torbici su krema za lice, balzam za usne i to je to. Ponekad stavim malo bronzera, uglavnom za potrebe televizijskih snimanja. Prilagođavam se situaciji kako bi izgledao najbolje što mogu, ali svejedno mislim kako mi je kao muškarcu mnogo lakše nego ženama." za kraj je dodao Saša.

Komentari 0