Beauty

Pojam 'clean beauty' se razmeće po društvenim mrežama, no što zapravo znači?

  • “Clean beauty” nije prolazan trend, već način da kroz male, svakodnevne odluke biramo ono što njeguje, ali ne šteti
  • Čitati deklaracije, razumjeti sastojke i prepoznati certifikate znači preuzeti kontrolu nad vlastitom njegom 
  • Kad znaš bolje, biraš bolje – i to je najljepši oblik brige o sebi

Ako redovito skrolaš TikTokom ili Instagramom, velika je vjerojatnost da si već naletjela na izraz “clean beauty” – bilo kroz video u kojem influencerica dijeli svoju jutarnju rutinu njege, kroz hashtagove ispod fotke nove kreme, ili na polici omiljenog drogerijskog dućana. No, što zapravo znači kad je neki proizvod označen kao “čist”?

Pojam “clean beauty” danas se koristi jako često, ali ne i uvijek jako točno. Zato smo odlučile malo prokopati po tom trendu i otkriti što stoji iza pojma koji obećava nježnu, učinkovitu i – najvažnije – sigurnu kozmetiku za nas i prirodu.

Clean, natural, organic – nije sve isto!

Iako se pojmovi “prirodna kozmetika”, “organska kozmetika” i “čista kozmetika” često koriste kao sinonimi, oni imaju različita značenja:

Prirodna kozmetika koristi sastojke koji dolaze iz prirode – biljke, minerale, eterična ulja – ali to ne znači da je sve 100 % prirodno ili da je bez konzervansa.

 | Autor: Unsplash+ Unsplash+ Organska kozmetika sadrži prirodne sastojke koji su uzgojeni bez pesticida i umjetnih gnojiva, često uz eko certifikate.

Clean beauty ide korak dalje – cilj je izbjegavati sastojke koji su potencijalno štetni (poput parabena, sulfata, mineralnih ulja, silikona) bez obzira na to jesu li prirodni ili sintetski. Drugim riječima: sigurnost na prvom mjestu.

Kako znati da je kozmetika zaista “čista”?

U moru reklama, etiketa i sjajnog pakiranja, nije lako razlikovati iskreno čiste proizvode od marketinškog sjaja. Evo nekoliko brzih trikova za pametniju kupnju:

Provjeri ima li proizvod certifikat – jedan od najpouzdanijih je NATRUE, koji jamči da je kozmetika doista prirodna, transparentna u sastavu i ekološki prihvatljiva.

 | Autor: Unsplash+ Unsplash+

Čitaj deklaracije – izbjegavaj proizvode s dugim popisima neprepoznatljivih kemikalija ili nejasno navedenim mirisima.

Ambalaža govori puno – brendovi koji paze na sastojke obično paze i na okoliš. Potraži one koji koriste reciklirane materijale ili su smanjili plastiku.

Pitaj se: bih li ovo stavila na tanjur? Ne doslovno, naravno – ali ako nešto ne zvuči kao da pripada tvojoj svakodnevici, možda ni ne pripada tvojoj koži.

BI GOOD – primjer brenda koji živi clean beauty filozofiju

Jedan od brendova koji je ozbiljno shvatio misiju “čiste” ljepote je BI GOOD – prirodna kozmetika koja dolazi iz srca Europe. Čak 85 % proizvoda proizvodi se u Austriji, a svaki proizvod iz njihove linije prirodne kozmetike nosi NATRUE certifikat.

Njihova ambalaža? Do 100 % reciklirana plastika ili karton – što znači da tvoja njega ne mora opterećivati okoliš. Uz to, svi proizvodi razvijeni su s idejom da su nježni prema koži, ali i učinkoviti, što je za mnoge žene najbolja kombinacija.

 | Autor: promo promo

Na kraju – clean beauty nije trend, nego svjestan izbor

U moru šarenih bočica i zavodljivih mirisa, clean beauty nas podsjeća da ljepota nije samo ono što se vidi u ogledalu – već i ono kako se osjećamo u svojoj koži, i kakav svijet ostavljamo iza sebe.

Sljedeći put kad budeš birala kremu, šampon ili serum, postavi si nekoliko pitanja: Što stavljam na sebe? Otkud dolazi? I kome time činim dobro – samo sebi ili i planeti?

Jer kad znaš – biraš bolje. 

Photo: Unsplash+

Komentari 0