Beauty 3158 prikaza 12. srpnja 2019.

Istraživanje otkriva zašto smo u pravu kad nas privlače jeftiniji parfemi

Shutterstock.

  •  Nova studija među 10.000 ispitanika otkriva koji nas mirisi privlače
  •  Ne investiraj u skupe parfeme, svi više volimo jednostavne, prirodne, manje skupe mirisne kreacije
  •  Pet mirisnih nota koje univerzalno plijene: jasmin, mošus, bergamot, sandalovina i ambra

I kod nas postoji nekoliko trgovina koje prodaju ono što se 'stručno' naziva niche parfemi. Oni se rade u malim serijama, svaka parfemska kuća zapošljava svoj 'nos' - osobu koja ih kreira. Često se rade ekskluzivno za osobu koja ih naručuje kao 'mirisni potpis', a prečesto nas žele iznenaditi čudnim asocijacijama poput poput one na vrući asfalt, kao parfem Tar avangardne modne kuće Comme des Garcons.

No, istraživanje koje je napravilo ugledno londonsko sveučilište Imperial College na 10.000 ispitanika, otkrilo je da i muškarci i žene zapravo ne vole 'iznenađenja' kad su parfemi u pitanju i često ih ti najskuplji odbijaju. Mirisi iz prirode poput cvijeta jasmina ili čak mente ispitanici su proglasili ugodnijima. Pet nedoljivih nota koje u svima nama bude osjećaj ugode su jasmin, mošus, bergamot, sandalovina i ambra. 

Možda vas zanima... Stigla je nova Maybelline maskara, u novoj recenziji radimo dvostruki test! Naši dojmovi... Rubrika Beauty Beauty

 

To što je parfem skup nipošto ne znači da ćeš njime više osvajati. Neki od najvećih parfema iz prošlosti, oni koji osvajaju desetljećima, zapravo su relativno jeftine formule, a sasvim je lako moguće sa skupim rijetkim sastojcima napraviti skupi i odbojni kaos, objašnjavaju istraživači.

via GIPHY

Uspoređujući internetske ocjene pojedinih parfemskih kreacija, tim je otkrio da lavanda i pelargonija čine odličnu, primamljivu kombinaciju, baš kao i mošus, vanilija i zelno-kiseli miris trave vetiver, no rijetko se koriste u tim kombinacijama u skupim parfemima. Isto tako, spoj jasmina i mente odlično je prošao u ocjenama, a gotovo da se ne pojavljuje u parfemima. Matematičko izračunavanje algoritma sviđanja otkrilo je da su i dalje privlačne 'cvjetne, floralne note' i to cvijeća koje je oko nas, ne toliko egzotičnog.

Komentari 0