Put do uspjeha Victorije Beckham i njezinog carstva
- Nadimak Posh kao da je prorekao njezinu uspješnu dizajnersku karijeru
- Iako su je smatrali površnom, modno neukom i vulgarnom, gospođa Beckham prokrčila je svoj put upornošću i osobnom transformacijom mudro kreirajući brend kojemu danas plješću najveća modna imena
Za Victoriju Beckham ovo je godina velikih godišnjica i novih početaka. Proslavila je 45. rođendan i 25 godina od osnutka Spice Girls, najuspješnijeg ženskog benda svih vremena. Da Victoria nije jednom bila Posh Spice, otmjena Spajsica, vjerojatno danas ne bi imala svoje modno carstvo i zajedničku imovinu sa suprugom Davidom Beckhamom, jednim od najuspješnijih nogometaša svih vremena, procijenjenu na gotovo milijardu dolara.
Ovo ljeto Posh i Beckham proslavili su 20. godišnjicu silno plodnog braka s brojnim uspješnim reklamnim kampanjama i poduzetničkim pothvatima zahvaljujući kojima su postali brend. Dakako, tu je i četvero djece, koja su neprestano po novinama zbog reklamnih kampanja koje snimaju ili jednostavno kao mali Beckhamovi. Brooklyn (20), Romeo (16), Cruz (14) i Harper (7) redovito sjede u prvom redu na maminim modnim revijama, a neodoljiva Harper često uz ledenu kraljicu svjetske mode Annu Wintour. Beckham je davne 2000. godine, neposredno nakon vjenčanja s Posh, napisao podosta smiješnu, krajnje jednostavno pisanu autobiografiju „Moj svijet“ u kojoj je otkrio da se u Posh zaljubio gledajući je na televiziji, a na prvom sudaru jedva se usudio tako veliku zvijezdu primiti za ruku.
Victoria je uvijek bila posvećena i uporna, možda i uobražena. Glazbena karijera nije joj pala s neba, studirala je ples i javni nastup na akademiji Laine Theatre Arts College. Njezini su roditelji poprilično bogati, za razliku od Davidovih, i mogli su joj omogućiti da slijedi svoj san i postane pjevačka zvijezda. U autobiografiji David se predstavio kao sramežljiv, povučen, štedljiv, slijepo odan svojoj ženi koja već godinama njeguje javni imidž toliko cool pomodarke da joj se teško i nasmiješiti. David priča kako večeri najviše voli provoditi kod kuće, uz televizor, no žena mu se javno hvalila da nikad u životu nije skuhala ručak ili večeru.
Dakako, autobiografija je bila objavljena davno prije tračeva i fotografija po tabloidima, gdje se naveliko pričalo o tome kako je David viđen s drugom ženom i kako se taj brak raspada. No, “brend Beckhamovi” je pobijedio – te su tračeve ostavili iza sebe i krenuli dalje. Kao što se Victoria povjerila Vogueu, “odavno smo se mi naviknuli ignorirati budalaštine i nastaviti po svom”. David sa svojim brojnim sponzorskim ugovorima zarađuje više od svoje žene i njezine modne kuće Victoria Beckham. Doduše, ona je od rane mladosti puno zarađivala i još uvijek zarađuje na svojoj glazbenoj karijeri.
Svake godine zajednička tvrtka Beckham Brand Holdings mora pokrivati gubitke koje je napravilo Victorijino modno carstvo, osnovano 2008. godine. Pa ipak, ta modna marka stekla je neočekivani ugled među modnim znalcima, bez obzira na to što je sama Victoria priznala da ne zna crtati i nikad nije napravila nijedan crtež modela koje prodaje. U početku, kad je modna tvrtka tek osnovana i imala očekivane, velike početne troškove, gubici su bili nešto manji, no svake godine su se povećavali, iako je i prihod od prodaje istodobno rastao. Prošle godina Victorijina modna kuća napravila je gubitak od 13 milijuna dolara, no Beckhamovi to mogu podnijeti. Osim toga, oni nisu jedini investitori u taj modni brand, tu je i stari prijatelj, showbizz mogul Simon Fuller, koji još uvijek vjeruje u svoju partnericu koja u posljednjih desetak godina nanovo kreirala svoj imidž .
U svojoj autobiografiji David je bezazleno zdvajao nad nekim modnim izborima koje je radio u mladosti: “Neke stvari koje sam nosio... bile su stravične i kad pogledam unatrag zapitam se što sam to radio.” Victoria svoje pogreške ne spominje, valjda ih je potisnula najdublje u podsvijest. Dovoljno je vidjeti fotografije s vjenčanja Beckhamovih u romantičnom dvorcu Luttrellstown iz 15. stoljeća, u neposrednoj blizini Dublina. Oboje su bili u bijelom, kao i beba Brooklyn koju su nosili do oltara, David u bijelom fraku, Victoria u otmjenoj svilenoj vjenčanici Vere Wang s ugrađenim čvrstim korzetom jer je željela struk kao Scarlet iz filma „Zameo ih vjetar“. Još je bila modno neobuzdana pa si je na glavu stavila i zlatnu krunu. No, to je samo mali dio tadašnjeg modnog ekshibicionizma. Koloristički usklađeni par nakon bijelog presvukao se u odjeću boje ciklame koja se presijava, ukrašenu cvjetnim vijencima od tkanine. Ukratko, na tulumu su nosili ono što bi netko kritičan vjerojatno opisao kao stil novopečenog bogataša nogometaša i njegove žene koja ima puno novca, ali još nedovoljno razvijen modni ukus pa joj izmiče svaka natruha sofisticiranosti.
I inače, Posh je neprestano mijenjala imidž, što znači da nije imala svoj stil. Mijenjala je čak i veličinu grudi, boju i dužinu kose, koristila „prostačke“ umetke i upadljive pramenove, nosila pripijene sado-mazo kožne komplete i podosta vulgarne minice, što je sve skupa tako teško povezati s današnjom Victorijom, ikonom minimalističkog chica kojoj se dive ne samo urednice Voguea nego i vojvotkinje udane za engleske prinčeve. Beckhamovi su bili gosti na oba kraljevska vjenčanja, a Victorijine haljine komentirane su gotovo koliko i vjenčanice.
Iako je ulazak Posh Spajsice u modu u insajderskim krugovima bio dočekan slijeganjem ramenima u stilu – evo još jednog bogatog celeba koji si umišlja da može biti modni dizajner – već je njezina prva kolekcija zapravo šarmirala i kritičare i žene kojima je stalo do mode. Dobro krojene, elegantne haljine i hlače koje laskaju tijelu doista je bilo teško povezati s Posh. To što modna kuća nije uspješnija, doista nije Victorijina pogreška. Naime, najuspješnije modne kuće danas su dio velikih grupacija, Keringa ili LVMH-a, gdje im je osigurana promocija i velika podrška u proizvodnji, a Victoria se na tržištu želi dokazati sama, i to strpljivo, s veoma sofisticiranim, pročišćenim kolekcijama. Uspijeva joj gotovo nemoguće – baš kao i kolekcije modne kuće Celine, i Victoria Beckham nevjerojatno uspješno kombinira funkcionalni minimalizam sa ženstvenošću i nosivošću.
Dakako, Victoriji je u razvoju njezine modne kuće jako pomoglo poznato ime i prezime, prepoznatljivost brenda, no kod onih najzahtjevnijih, koji su mogli kupovati njezine vrlo skupe komade, to je bio i minus. Ona je u modu ipak ušla uz Cavallija i nosila njegove nametljivo seksi, vulgarne haljine. No, ipak je uglednim modnim dizajnerima Tomu Fordu i Stelli McCartney „ukrala“ nagradu za brend godine na svečanosti britanske mode, British Fashion Awards 2011. Međutim, u modi nagrade ne znače puno, najvažnija je prodaja, a njezina polagano raste. Pogotovo otkad je Victoria svoju modnu kompaniju ozbiljno sistematizirala. Prošle godine dovela je pravog modnog insajdera i profesionalca Ralpha Toledana za predsjednika uprave i angažirala još nekoliko iskusnih ljudi da vode dizajnerski tim, poput Marie Leblanc de Reynies koja je prije radila na kolekcijama Isabel Marant i Celine.
I dok se Spajsice ponovno okupljaju za još jednu turneju i čekaju svoj animirani film “Spice Girls”, koji radi Paramount u produkciji Victorijina partnera Simona Fullera prema scenariju tima koji je napravio film „Plavuša s Harvarda“, Victoria ima svoje osobne, važnije planove. Na upravo održanom Londonskom tjednu mode nije samo promovirala svoju novu kolekciju za proljeće 2020. i dobila odlične kritike već je u otmjenim i raskošnim prostorima britanskog ministarstva vanjskih poslova promovirala i svoju novu make-up kolekciju koju je napravila s kozmetičkim divom Estée Lauder.
U prvom redu na reviji sjedila je Helen Mirren i navodno joj „zaprijetila“ da će je za sljedeću reviju podučiti kako se nakloniti pred oduševljenom publikom. Victoria je bila fokusirana samo na online prodaju svoje šminke, koja je krenula istodobno kad i revija i izvanredno prošla. Palete sjenila za oči Tuxedo i Mink rasprodane su nekoliko sati nakon početka prodaje. “Čini mi se kao da ću roditi još jedno dijete”, tako je Posh opisala svoj prelazak na novi teritorij – Victoria Beckham Beauty. Zasad se ograničila na šminku za oči jer su seksi smoky eyes njezin zaštitni znak. No, to je samo početak. Već je pokrenula lifestyle blog „World of Victoria Beckham“ koji se neće baviti samo modom i kozmetikom već i zdravljem, vitalnošću, stilom, modom, kulturnim događanjima. Dakle, Victoria uskoro želi postati lifestyle guru, a što Victoria želi, to postaje stvarnost.
Jesenski broj miss7 magazina je na svim kioscima. Po cijeni od 25 kuna čeka te 276 stranica štiva koje će te pratiti cijelu sezonu. Također, uz svaki broj darujemo ruž ili sjajilo najtraženijih beauty brendova - NYX, Max Factor i Revlon.