- Milijarde pregleda na You Tubeu, gotovo 40 milijuna pratitelja na Instagramu, prva mjesta na glazbenim ljestvicama i brojne nagrade – to su samo njezini počeci
- Ova se mlada zvijezda u međuvremenu pretvorila u brend koji pokreće poslovnu mašineriju nevjerojatne vrijednosti
- Taj se posao temelji na modi jednako koliko i na glazbi, ali ne bi ga bilo bez njezine autentičnosti
Prije koju godinu teško je bilo zamisliti da bi itko mogao zatresti tron na kojem sjedi sveamerička pop-princeza Taylor Swift. Kao predstavnicu američkog sweet-popa, u kojem se pjesme o ljubavnim prekidima i bolima izmjenjuju jednakom brzinom kao i medijski natpisi o njezinim ljubavnim interesima, Taylor Swift mediji i obožavatelji učinili su nepobjedivom silom koja je u svojem fahu plivala neometano. Beyonce se tamo negdje „naguravala“ s Rihannom, Ariana Grande bez konkurencije je jer jedina puca na tržište koje je nekoć pokrivala Mariah Carey (ali u modernijoj verziji namijenjenoj generaciji Z), a Adele je jednostavno svoju karijeru i glazbeni put konstruirala tako da je nitko ne može dirnuti jer sve navedene dame njeguju element showa u svojim nastupima. Adele je poput dive starog kova koja publici nudi svoju pojavu i moćan glas. Scenski nastup je sporedan. Dok je američko tržište kuhalo pod navalom pop-heroina, u Velikoj Britaniji pripremao se pravi glazbeni tornado koji će uskoro pokositi svjetske top-ljestvice.
Mlada Britanka albanskog porijekla napokon je došla na korak do ostvarenja sna o inozemnoj glazbenoj karijeri, i to nakon što je uspjela dobiti pjesmu „New Rules“ koju su prije toga odbile mnoge poznatije pjevačice. Bez previše kalkulacija, s podrškom menadžera Bena Mawsona, 22-godišnja Dua Lipa uspjela je postati prva ženska glazbenica koja je uspjela zasjesti na prvo mjesto glazbenih ljestvica u Britaniji, što nije pošlo za rukom nijednoj poznatoj dami nakon Adele 2015. godine. Zarazna pop-melodija i autentičan tekst o toksičnom odnosu između dečka i djevojke koja je odlučila da je njihova „booty call“ situacija došla kraju jer je postavila nova pravila igre, postala je himna generacije Z. Koliko je singl uspješan, dokazuje i broj od oko milijardu pregleda na YouTubeu, gdje je Dua Lipa postigla rekord kao najmlađa glazbenica čiji je video pregledan toliko puta. Uz megahit, stigle su i nagrade, kako lokalno tako i globalno. Iako su Brit Awards bili prvi korak prema priznanju za trud i rad, Lipu i njezina menadžera zanimali su Grammyji kao ultimativni simbol uspjeha na američkom tržištu. Osvojila je dvije nagrade. Za najbolju novu glazbenu nadu i najbolju plesnu pjesmu (Electricity s Calvinom Harrisom). Što ovu mladu damu razlikuje od drugih u mileniju društvenih mreža kada smo bombardirani s toliko novih lica koja ne možemo ni zapamtiti? Pa, Dua Lipa je autentičan lik barem onoliko koliko joj PR management to dopušta. Više nije vrijeme ušećerenih pop-princeza koje vrte pramičak kose i zavodljivo gledaju u kameru. Mlade cure imaju stav, znaju što žele, ne boje se izazova ni razotkrivanja loših ljubavnih odnosa i razračunavanja u javnoj areni Instagrama i Twittera.
Dua Lipa cura je iz prosječne građanske obitelji čiji su članovi pristigli u London s Kosova. Nije imala povlašteno djetinjstvo i sama je priznala da je veći dio tinejdžerskih godina provela posramljena jer je bila drukčija od svojih vršnjaka u Londonu: „Maštala sam da se zovem Esther ili Sarah samo kako bih se uklopila. Moje ime svima je bilo čudno i teško mi je bilo objasniti što znači. Inače, dua na albanskom znači ljubav – kazala je u jednom intervjuu. S 12 godina vratila se u Prištinu s roditeljima jer je njezin otac tamo dobio posao, a s 14 godina već je shvatila da karijera koju želi neće biti moguća ako djeluje iz Prištine. Nagovorila je roditelje da se vrati u London kako bi imala više mogućnosti za ostvarenje želja. Kao i svaka djevojka njezine generacije Dua Lipa iskoristila je moć online platformi te je svoje prve obrade pjesama Adele i Alicije Keys postavljala na YouTube kanal. Primijetio ju je menadžer Lane Del Rey, Ben Mawson koji je uvelike zaslužan za strelovit uspjeh koji je Dua doživjela s debitantskim albumom. Kako to obično biva, kada se pojavi novo mlado lice vrijedno pozornosti, i modni brendovi su požurili u nakani da je angažiraju kao svoju ambasadoricu. Sklopila je ugovore s Patrizijom Pepe, Adidasom, Foot Lockerom i Pepe Jeansom, a njezinu stilu su posvećeni brojni blogovi i kolaži na Pinterestu, gdje svaka mlada djevojka danas traži inspiraciju za odjevnu kombinaciju. Ako su Pinterest i Instagram mjerilo popularnosti i trenda, možemo ustvrditi da je Dua Lipa influencer u pravom smislu te riječi. Na Instagramu broji 33,9 milijuna pratitelja, što se u novčanoj vrijednosti prenosi u milijune dolara koje može utržiti od plaćenih postova. Svoj Instagram vodi sama, što je sklisko područje za mnoge umjetnike danas. Naime, društvene mreže skinule su auru tajnovitosti sa zvijezda.
Danas svatko ima pravo komentirati njihov životni ili modni odabir javno, a za osobu koja je izložena javnosti to može biti pogubno, pogotovo ako se krene razračunavati s trolovima. Dua je u ovom pogledu jako transparentna i dostupna svojim obožavateljima, ali i hejterima, što je čini ljudskijom i privlačnijom mladoj publici, za razliku od gore spomenute Taylor Swift čija je mašinerija dobrano zakazala u nekoliko nezgodnih situacija prošle godine. Dua je transparentna i u sferi privatnog života te jako otvoreno govori o bivšim vezama koje joj služe kao inspiracija za tekstove. U razgovoru za britanski GQ otkrila je kako je dobila poruku od bivšeg dečka nakon osvajanja Brit Awardsa. Na upit novinara je li riječ o glazbeniku Paulu Kleinu, odgovorila je: „Bože ne. On je tako dosadan. Poruku mi je poslao Isaac (mladi chef s kojim je bila u vezi godinu i pol dana op. a.).“ Prema natpisima medija Dua je trenutačno u vezi s Anwarom Hadidom, bratom megapopularnih modela Belle i Gigi. Naporno radi i na drugom albumu koji bi svjetlo dana trebao ugledati ove godine. Zasad nije poznato mnogo informacija osim da joj je suradnik na novom materijalu legendarni Nile Rodgers i da su pjesme pod velikim utjecajem Princea i Outkasta, koje je slušala tijekom cijele godine.
Dance ritmovi izmjenjivat će se s dark-pop baladama koje su, naravno, posvećene manipulativnim ljubavnim odnosima, što je – realno gledajući – prikaz svake treće veze u modernom dobu. Ovaj drugi album ujedno će biti presudan za potvrdu statusa pop-ikone. Naime, danas je jako teško zadržati pozornost publike bilo da imate modni brend, blog ili ste glazbenica. Publika je postala nemilosrdna, pomalo nevjerna i zahtjevna. Ako uspije isporučiti još jednu himnu nove generacije, ova mlada Kosovka nema prepreke da sruši još neke rekorde i upiše se u povijest glazbene industrije kao samoostvarena djevojka koja je u svijetu privilegiranih reality-obitelji i instagramskih modela uspjela ostvariti san svake djevojčice koja misli da nema šanse jer danas uspijevaju samo oni s obiteljskim zaleđem. Dua je već napisala nova pravila igre, a sada je vrijeme da ih nametne svijetu i još jednom dokaže da vam u životu mogu osporiti sve osim talenta.
Jesenski broj miss7 magazina je na kioscima, a svakoj čitateljici darujemo jedan ruž ili sjajilo najtraženijih beauty brendova Max Factor, Revlon i NYX.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.