Ovo je ipak njezina filmska priča: Priscilla je kostimima uspjela zasjeniti Elvisa i ukrasti sva svjetla reflektora
- Sofia Coppola je film 'Priscilla' utemeljila na Priscillinom bestselleru, autobiografskoj knjizi 'Elvis and Me', a već prve minute filma daju naslutiti da ovo nije priča o Kralju
- Kostimografkinja koja je radila na filmu namjerno je izbjegla korištenje boja koje bi mogle privlačiti pažnju gledatelja kad god bi se Elvis pojavio u kadru, a one najvibrantnije koje kradu sve poglede ostavila je isključivo za Priscillu
- Ljubavna priča para nije ispričana samo kroz događaje iz njihova života, već i kroz njihovu odjeću koja počinje kao komplementarna, da bi zatim postupno nastavila biti sve disonantnija
Na samom početku filma 'Priscilla', dočekuje nas šarmantna 14-godišnjakinja u pastelno ružičastim džemperima, s ogrlicom s privjeskom u obliku srca i šiškama kakve su mnoge školarke nosile tih godina, jasno nam dajući do znanja da će upravo ona tijekom nešto malo manje od dva sata trajanja filma biti ona koja je u središtu pažnje. Iako je Sofia Coppola film utemeljila na Priscillinom bestselleru, autobiografskoj knjizi 'Elvis and Me', već prve minute filma daju naslutiti da ovo nije priča o Kralju.
Sve boje idu njoj
Štoviše, Stacey Battat, kostimografkinja koja je sa Sofijom Coppolom surađivala i na njezinim prijašnjim filmovima, namjerno je izbjegla korištenje boja koje bi mogle privlačiti pažnju gledatelja kad god bi se Elvis pojavio u kadru, a one najvibrantnije koje kradu sve poglede ostavila je isključivo za Priscillu. “Bilo je važno da je on uvijek potisnut u drugi plan jer je to ipak njezina priča. Ona je ta koja se ističe”, komentirala je Stacey koja nam je servirala maestralan prikaz Priscillinog razvoja od 14-godišnje učenice i srednjoškolke do trudne supruge i u konačnici majke.
Ljubavna priča para nije ispričana samo kroz događaje iz njihova života, već i kroz njihovu odjeću koja počinje kao komplementarna, da bi zatim postupno nastavila biti sve disonantnija. “U početku su njih dvoje bili vrlo usklađeni, no s vremenom on prestaje biti njezin dragi dečko koji u krevetu nosi naočale za čitanje i postaje Elvis Presley, rock zvijezda”, dodala je.
U Njemačkoj, gdje se par upoznao 1959., Priscillini kostimi su djetinjasti i odabrane su pomalo 'prašnjave' boje dok se Priscilla zbog Elvisa upušta u svoje prve sukobe s roditeljima. Imala je svega 14 godina i još je bila u srednjoj školi i živjela u inozemstvu zbog očeve karijere u američkim zračnim snagama kada je pozvana na zabavu koju je organizirao Elvis, 10 godina stariji od nje koji je služio vojsku. Nakon tri godine čeznutljivih telefonskih poziva, povremenih posjeta i ljubavi na daljinu, Priscilla je konačno dobila dopuštenje svojih roditelja da se preseli u Graceland, Elvisovo imanje u Tennesseeju, pod uvjetom da završi srednju školu i diplomira.
Preplavljena oduševljenjem, Priscilla je u Memphisu procvjetala, a jasno nam to do znanja daju svjetlije boje odjeće i njezin stil koji se drastično mijenja. Njezin konjski rep odjednom je zamijenila visoka košnica, a odjeća koju nosi je puno ženstvenija i dramatičnija.
Put prema jednostavnosti
U jednom od ključnih trenutaka u filmu, kada ona i Elvis odlaze u shopping, on joj govori da je plava njezina boja i da joj printevi baš i ne laskaju, a kombinacije koje u filmu nosi nakon toga i od kojih su mnoge plave, jasno nam pokazuju koliko se Priscilla svim silama trudila udovoljiti njegovim željama i utjeloviti njegovu viziju nje same. Indikativno, u trenucima kada se pojavljuju pukotine u njihovoj vezi i dok ona u časopisu čita o njegovoj posljednjoj aferi, odlučuje nositi dvodijelnu majicu s izražajnim printom kako bi se suočila s njim u LA-u.
Kako film odmiče, Priscilla vodi relativno odvojen život od Elvisa koji je tada već započeo svoju rezidenciju u Las Vegasu, a njezina se garderoba ponovno razvija i mijenja. Kako je objasnila Stacey, kada se Priscilla emancipirala, bilo joj je jako važno da njezina odjeća ni na koji način ne bude reakcija na njegovo ponašanje. Više joj nije bilo bitno da ga naljuti ili isprovocira, već da jednostavno bude ono što je. Upravo iz tog razloga joj se ranih 70-ih kosa vratila u svoju prirodnu boju, dok joj je odjeća postala relativno skromna te je puno više podsjećala na odrasliju verziju one školarke koja nas je dočekala na samom početku.
Kako je njegov stil postajao sve kitnjastiji, zalisci sve veći, a makeup sve intenzivniji, njezini su odabiri bili sve smireniji i jednostavniji. Kada je odlučila ostaviti ga, po prvi je puta nakon dugo vremena imala osjećaj da ponovno ima kontrolu nad svojim životom, a upravo to nam i njezina garderoba poručuje - nakon Elvisa, stiglo je vrijeme za povratak samoj sebi!