- Luana Buić, mlada poduzetnica iz Zagreba, pokrenula je marketinšku agenciju TuaStoria koristeći poticaje za samozapošljavanje
- Iako je započela s jednim klijentom, kroz preporuke i networking njezina se agencija proširila
- Mlada poduzetnica surađuje s partnerima, malim obrtima, što joj donosi željenu fleksibilnost
U Zagreb sam došla, kako se kaže, trbuhom za kruhom, misleći da ću sa završenim fakultetom i tri godine iskustva u marketingu koje sam stekla tijekom studiranja bez problema pronaći posao. Naravno, to je bilo daleko od istine, prisjetila se Luana Buić, mlada poduzetnica koja je prije dvije godine odlučila uzeti stvari u svoje ruke.
"Doznala sam za poticaje za samozapošljavanje i odlučila krenuti svojim putem kad mi već nitko drugi u tom trenutku nije dao priliku. Znala sam kako želim da moja firma izgleda i tijekom procesa pisanja poslovnog plana dobila sam ponudu za posao, no odbila sam je", kaže.
Luana je s poticajima za samozapošljavanje pokrenula svoju marketinšku agenciju TuaStoria s jasnim ciljem - biti sama svoj šef i graditi vlastitu priču prema uspjehu.
"Na početku sam imala jednog klijenta i svi su mi rekli da sam luda što krećem sa svime prije nego što prikupim više klijenata i neku sigurnost. Ipak, krenula sam i preko preporuke su nakon nekog vremena počeli dolaziti i drugi klijenti. Sretna sam što sam riskirala, jer se rizik isplatio", pripovijeda nam Luana koja je trenutačno jedina zaposlena u svojoj firmi. Unatoč tome, pokriva sve želje i potrebe svojih klijenata jer je odlučno umrežena s partnerima, malim obrtima koji su specijalizirani za razna područja.
“Još nemam potrebu zapošljavati, jer odlično funkcioniram s partnerima. Međusobno si odrađujemo potreban posao, a opet svatko može raditi za različite klijente na većem području", objašnjava.
Luana ima mnoštvo klijenata iz nautičke industrije, koja joj je trenutačno omiljena, iako radi radi marketing firmama iz različitih industrija. Klijente najviše dobiva preko preporuke i networkinga, ističe poduzetnica koja često posjećuje razne sajmove, predavanja i druženja kroz koja upoznaje druge poduzetnike i potencijalne klijente. U poduzetništvo je krenula mlada, pa se osim s tržištem, mora boriti i s predrasudama koje svijet biznisa ima prema mladim ljudima poput nje.
"Godine mi jesu prepreka jer stariji imaju prema nama predrasude, i čak mi je jedan gospodin rekao da mi Gen Z-jevci svi želimo biti sami svoji šefovi i ne raditi ni za koga", istaknula je Luana, koja nije htjela sjediti kod kuće i čekati da je netko zaposli.
"Naša generacija je odlučna i ako nam se ne sviđa posao, jednostavno ga nećemo raditi i tražimo dalje. Neki moji prijatelji završili su fakultete i ne bave se svojom strukom jer im se posao nije svidio. Zoomeri su hrabri i riskiraju sad dok su još mladi", objašnjava Buić koja kaže da sad živi život kakav je željela. Roditelji su joj poduzetnici i velika podrška, što joj je u pokretanju vlastitog posla puno značilo.
"Mladi poduzetnici s kojima sam okružena jesu moja konkurencija, ali ih ja tako ne doživljavam. Dijelimo si međusobno probleme i razumijemo se, ali smo jako različiti i mislim da za sve nas na tržištu ima mjesta. Klijenti dolaze zbog različitih stvari - načina rada, ali i odnosa s nama, pa smatram da će se svatko svidjeti nekome drugome", objašnjava neopterećeno Luana, pa dodaje da je istina da dio zoomera in ima problema s autoritetom i nonšalantni su, ali su zbog toga spremni i na mnogo veći rizik. Mora postojati neka granica, iako je teško o tome govoriti jer je svatko drukčiji, zaključuje.
Tiskano izdanje miss7 magazina vas čeka na kisocima!
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.