- Dominik Vukušić dio je globalnog tima Svjetske banke, i osnivač Međunarodne udruge mladih Eutopia
- Smatra da generacija Z traži najbolje za sebe i preferira rezultate i fleksibilnost u radu, za razliku od tradicionalnog radnog vremena
- Ističe kako poduzetništvo postaje sve popularnije među mladima jer nudi veću autonomiju i prilagodbu brzim promjenama tržišta, uz rad za strane tvrtke i klijente.
Dominik Vukušić jedan je od rijetkih Hrvata koji se tek približava tridesetima, a može se pohvaliti radom u globalnom timu Svjetske banke. Vukušićev način razmišljanja dobro opisuje velik dio generacije Z: odvažni su, traže najbolje za sebe i teško pristaju na manje od onoga što misle da zaslužuju. lako neki odmah puno traže, Dominik ističe da se skok na željenu poziciju ne dogodi "ni iz čega" nakon fakulteta, a kad se dogodi, to je tek početak izazova. Uz studiranje, volontiranje i rad u različitim tvrtkama, Dominik je tijekom fakulteta osnovao Međunarodnu udrugu mladih Eutopia, koja pomaže mladima iz Hrvatske da putuju Europom bez troškova, uče i umrežavaju se sa zanimljivim ljudima svog uzrasta.
"Udruga Eutopia nastala je kada sam uvidio da postoji puno prilika za mlade da sudjeluju u Erasmus+ razmjenama, pa smo moj tim i ja odlučili to podići na višu razinu u Hrvatskoj. Mladima omogućujemo da putuju bez troškova i uče gdje god žele u Europi i okolici, a godišnje financiramo oko 400 mladih", pripovijeda nam Dominik, koji je osim što je bio na mnogim Erasmus projektima, neke od njih i organizirao u Zagrebu. Uz rad s mladima iz generacije Z, Dominik je stekao određeno mišljenje o njima, no
ističe da nije dobro generalizirati.
"Ne bih rekao da su Gen Z lijeni, već imaju drukčiji pristup. Više su fokusirani na rezultate, na 'deliverables' nego na standardni '9-5'. Starije generacije više cijene rutinu jer im nije lako motivirati se za rad. Gen Z preferira 'remote' poslove i malo više sna ujutro. Volim raditi s njima jer su dosta opušteni i zabavni", objašnjava Dominik. Mladi koriste puno engleskog u svakodnevnom govoru i to je naša stvarnost - zaključili smo ubrzo.
Vukušićeva je organizacija prilikom završetka fakulteta već bila uhodana, pa je, kako kaže, imao slobodu koncentrirati se na vlastitu karijeru.
"Globalni timovi u Svjetskoj banci vrlo su internacionalni. Moj tim broji više od 25 nacionalnosti, a ja sam jedini iz Hrvatske. Moj put prema Svjetskoj banci započeo je još na fakultetu, kad sam kao student radio za CEB (Razvojnu banku Vijeća Europe). Nakon različitih zaposlenja u kojima se nisam našao, napokon sam dobio svoj posao iz snova, koji, naravno, nije idealan i pun je svakodnevnih izazova, ali me karijerno ispunjava. Kao poduzetnici smo drukčiji od starijih generacija", kaže nam Dominik pa dodaje:
"Mlade na prvu najviše motivira financijski aspekt te fleksibilnost i slobodno vrijeme. Ja radim u više vremenskih zona, s kolegama iz Afrike ujutro, dok se s kolegama iz Washingtona nekad zna zalomiti i pokoji kasni sastanak, što nije često i meni odgovara", ističe Dominik, koji se osvrnuo na jedan od razloga zašto mladi napuštaju Hrvatsku.
"Inflacija je smanjila standard u cijeloj Europi, pa je mladima atraktivno raditi za strane firme. Gen Z sve više otvara obrte i traži strane klijente za višu plaću, ne nužno preselivši se van. Danas poduzetništvo postaje popularniji izbor jer nudi veću autonomiju i prilagodbu brzim promjenama tržišta", zaključuje Vukušić, komentirajući kako sve manja stabilnost radnih mjesta mijenja percepciju poduzetništva.
Ovaj članak, a i brojne druge pročitaj u tiskanom izdanju miss7 magazina koje te čeka na kioscima!
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.