- Prepoznavanje kulture poslodavca moguće je već kroz prvi kontakt, atmosferu u prostoru i način na koji se vodi razgovor. Važno je promatrati dosljednost u komunikaciji i iskrenost odgovora na postavljena pitanja.
- Ključne vrijednosti zdravog odnosa su povjerenje, poštovanje i prilike za razvoj. Poslodavci koji potiču ravnotežu između posla i privatnog života te prepoznaju trud zaposlenika stvaraju motivirajuće okruženje.
- Razvoj talenata temelji se na jasnim vrijednostima, individualiziranom pristupu i kontinuiranom učenju. Kada se zaposlenik i tim prepoznaju u istim vrijednostima, stvara se dugoročno uspješan odnos.
U današnjem poslovnom svijetu sve se češće govori o važnosti organizacijske kulture i vrijednostima koje stoje iza uspješnih timova. Kandidati pri odabiru poslodavca, jednako kao i tvrtke pri odabiru novih zaposlenika, traže nešto više od same stručnosti – traže međusobno razumijevanje, povjerenje i prostor za rast. O tome kako prepoznati kulturu poslodavca već pri prvom razgovoru, koje su vrijednosti ključne u odnosu poslodavac–zaposlenik, kako se razvijaju talenti unutar tima i što savjetovati mladim ženama na početku karijere, razgovarali smo s direktoricom Odjela privlačenja talenata i podrške zaposlenicima u OTP banci, Ninom Sekula.
FOTO: tportal
1. Kada kandidat dolazi na razgovor za posao, na što bi trebao obratiti pažnju kako bi prepoznao kulturu poslodavca?
Prvo na što se može obratiti pažnja je prvi kontakt i komunikacija prije samog intervjua (putem maila ili telefona): kakav je ton u komunikaciji, koja je brzina odgovora, da li su fleksibilni što se tiče termina.
Prilikom dolaska na intervju treba obratiti pažnju na atmosferu u prostoru: djeluju li ljudi opušteno, srdačno i međusobno povezano. Treba posebno obratiti pažnju na ponašanje sugovornika verbalno i neverbalno: jesu li otvoreni, ljubazni i iskreni ili djeluju rezervirano i “skriptirano”, jesu li spremni otvoreno govoriti o izazovima posla i kompanije. Da li se jasno objašnjava cijeli proces: objašnjavaju li što i kad slijedi nakon intervjua, te da li isto poštuju. Treba vidjeti poštuju li se vrijednosti koje navode u praksi: pitajte ih koje su mogućnosti napredovanja, koje se edukacije nude. Pitanja koja možete postaviti na intervjuu koja će vam dati jasniji uvid o kakvoj se kulturi kod poslodavca radi: Kako opisuju svoj tim i način rada? Koji su najveći izazovi i uspjesi u posljednjih godinu dana? Kako podržavaju ravnotežu između posla i privatnog života? Ako odbijaju dati odgovore na pitanja ili negativno komentiraju bivše zaposlenike ili kandidate, to je svakako signal upozorenja.
2. Koje vrijednosti smatrate ključnima u odnosu između poslodavca i zaposlenika?
Ključne vrijednosti u odnosu poslodavac–zaposlenik obično su one koje stvaraju povjerenje, motivaciju i dugoročno zadovoljstvo s obje strane. Posebno bi istaknula:
Povjerenje i iskrenost – otvorena komunikacija i dosljednost u postupcima poslodavca i zaposlenika. Poštovanje – međusobno uvažavanje, bez obzira na hijerarhiju. Sigurnost i stabilnost – uvjeti rada koji zaposleniku daju osjećaj sigurnosti. Razvoj i učenje – prilike za profesionalni rast i usavršavanje. Fleksibilnost i ravnoteža – razumijevanje osobnih potreba zaposlenika (work-life balance). Prepoznavanje i zahvalnost – priznanje za trud i postignuća. Suradnja – poticanje timskog duha i zajedničkog rješavanja problema.
3. Kako vi u svom odjelu prepoznajete i razvijate talente koji najbolje odgovaraju kulturi tvrtke?
Prvo što je potrebno jest imati jasno definiranu kulturu odnosno vrijednosti koje želimo poticati što OTP banka ima: Uvijek krećemo od klijenta, Preuzimamo odgovornost, Podržavamo jedni druge, Pozitivno utječemo na zajednicu.
Uskom suradnjom sa svojim kolegama, redovitim razgovorima i feedbackom prepoznajem njihove potencijale, mjesta za razvoj te usmjeravam ponašanja u smjeru naših vrijednosti. Kolege radom na raznim projektima sami otkrivaju koja vrsta poslova im leži te u kojim smjerovima se žele razvijati. Kolege se šalju na dodatna usavršavanja i edukacije kako bi svoje talente dodatno razvili a u nekoliko slučajeva rotirali smo kolege unutar odjela na poslove koji su im više odgovarali i koji su ih više motivirali. Organizirali smo i edukacije unutar „kuće“ gdje su kolege sa specifičnim znanjima obučavali kolege kojima će ta znanja pomoći u radu. Izrazito pazimo jedni na druge i pomažemo jedni drugima u razvoju. Ono što je bitno jest individualizirani pristup svakom zaposleniku.
4. Što biste savjetovali mladim ženama koje tek ulaze na tržište rada? Kako znati da su na pravom mjestu?
Ono što je za mlade žene jako bitno jest da se radi o poslodavcu koji stvarno poštuje ravnotežu privatnog i poslovnog života, dakle da se nudi mogućnost fleksibilnog radnog vremena, mogućnost rada od kuće, da se ima razumijevanje u situacijama poput roditeljstva na način da se daju dodatni dani godišnjeg odmora za svako dijete, po povratku s porodiljnog na posao da se može raditi mjesec dana pola radnog vremena uz punu plaću, darovi za djecu itd (sve to nudi OTP banka). Da postoje i provode se procedure za prijavu uznemiravanja ili diskriminacije, da ima žena na rukovodećim funkcijama a ne da su te funkcije rezervirane samo za muškarce. Sektori u kojima žene tradicionalno imaju dobar prostor za rast su financijski i konzultantski sektor.
5. Možete li podijeliti primjer situacije u kojoj ste vidjeli da se zaposlenik i tvrtka savršeno poklapaju u vrijednostima i pristupu poslu?
Imamo situaciju koja nam se nedavno dogodila koja bi mogla biti takav primjer: tražili smo pravnicu u našem odjelu i prijavila nam se pravnica iz Zagreba koja je već bila u procesu prihvaćanja ponude od jedne revizorske kuće (jedne od Big Four) ali zbog dojma koji su joj ostavili na razgovoru nije bila 100% sigurna da je to pravo mjesto za nju te se prijavila i na naš natječaj čisto da usporedi dojmove. U razgovoru s nama odmah se desio vrijednosni klik. Ono što se na razgovoru odmah moglo uočiti s naše strane jest da je kolegica izrazito otvorena, topla, puna ideja, poduzetna, fleksibilna i otvorena za timski rad. Kolegica je na sličan način doživjela nas (cijeli tim je bio na razgovoru). Odmah nakon razgovora znali smo da je to osoba koja će se kod nas savršeno uklopiti. Vrlo brzo smo joj poslali ponudu i kolegica je postala dio našeg tima. Već je godinu dana kod nas i savršeno se uklopila.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.