Dugo vremena se Zagrebu zamjeralo da je uniformiran, neinventivan i da ne drži tempo s drugim europskim metropolama kada je moda u pitanju. U zadnje vrijeme stvari se mijenjaju, a jedan od čimbenika promjene je i Ulični ormar, second-hand, vintage i retro shop.
Ova trgovina je u samo nekoliko mjeseci postojanja postala okupljalište ljubitelja vintage odjeće, ali i svih onih koji se žele istaknuti iz mase nekim originalnim modnim detaljem ili odjevnim komadom. Ulični Ormar se nalazi u Ulici Nikole Jurišića br.16, a tamo je smješten zahvaljujući entuzijazmu Radmile Grba, pravnice, i Andreje Latinović, dizajnerice, koje su i same zaljubljenice u vintage i retro odjeću. Ideja za Ulični ormar rodila se prije desetak mjeseci.
"Oduvijek smo željele zajedno pokrenuti biznis, a nakon završetka mog studija, više nije bilo prepreka za to. U jednom danu se rodila ideja i želja za realizacijom, ali nam je trebalo dugo vremena da pronađemo adekvatan prostor koji i sam odiše duhom vintage-a i starih vremena. Sada se nalazimo u zgradi staroj oko stotinu godina, a društvo u dvorištu nam pravi zlatarna koja je na istom mjestu preko pola stoljeća", ističe Radmila, a Andreja dodaje kako su tijekom uređenja prostora uglavnom bile same svoji majstori.
"Početna ideja je bila da naša trgovina izgleda poput ulice, ali u samom procesu razrade se u potpunosti izgubila." kaže Andreja, "Danas naša trgovina odiše starinom i romantikom, trudile smo se da interijer zajedno s našom odjećom priča priču", Tako u Uličnom ormaru možete popiti kavu sjedeći na klupi staroj 150 godina i slušati otkucaje sata starog oko 80 godina
Vintage vs. Second-hand
I dok second-hand shopovi bilježe porast popularnosti kako kod nas, tako i u svijetu, jako je malo specijaliziranih vintage trgovina poput ove. Djevojke ističu kako zasad imaju samo jedan pravi vintage kutak u trgovini, ali i kako ne bi imale ništa protiv toga da se prošire na još jednu trgovinu koja bi bila isključivo second-hand, dok bi Ulični ormar ostao vintage shop.
"Svaki komad u našoj trgovini ima svoju priču i svaki je pomno odabran. Odjeću nabavljamo od distributera iz Italije, ali je ne kupujemo u velikim količinama kao drugi. Svaki komad biramo same i pregledavamo, ne nabavljamo odjeću s očitim oštećenjima poput mrlja, rupa ili neugodnog mirisa. Svu odjeću operemo i izglačamo prije negoli je unesemo u trgovinu", napominje Andrea koja je dobro oko za vintage komade razvila putujući po cijeloj Europi i obilazeći buvljake i strane trgovine rabljenom robom. Samim time što svaki komad odabiru nakon višestruke kontrole, njihov asortiman se ne mijenja prečesto: svaki dan ga nadopune nečim novim, ali nikada ne mijenjaju cjelokupnu ponudu. Kažu kako će svaki njihov komad pronaći put do pravoga kupca.
Roba koja drži cijenu
Pojedinci se iznenade kad vide da pojedini komadi u Uličnom ormaru koštaju i po nekoliko stotina kuna. Radmila ističe kako je takvih iznenađenja na samom početku bilo mnogo više, ali da se sada publika već pomalo isprofilirala: "Našu publiku uglavnom čine mlađi zaljubljenici u vintage i starije osobe osebujnog stila. To su ljudi koji znaju cijeniti vintage i dobro znaju što kupuju. Čak se i gotičari znaju ponekad obući kod nas što nam je posebno drago."
Što je onda vintage o kojem svi pričaju i po čemu se on razlikuje od obične second-hand odjeće? Djevojke kažu kako je vintage odjeća nastala prije 1980-ih, često rađena ručno i od kvalitetnih materijala, jer se odjeća tada nije pravila i kupovala za jednu sezonu, nego je na cijeni bila kvaliteta. Radmila kaže kako nije čudo što pojam vintage dolazi iz svijeta vinarstva u kojem se cijene starija vina koja dozrijevaju godinama, jer je i vintage odjeća više na cijeni što je starija, dok Andreja tvrdi kako je vintage odjeća prava investicija koju ljubitelji takvog stila i odjeće itekako znaju cijeniti. Retro je s druge strane odjeća koja je napravljena po uzoru na odjeću iz prethodnih dekada, dok je second-hand odjeća masovne proizvodnje koje često nije starija od nekoliko sezona.
Želite li i vi retro haljine, jedinstvene kapute i cipele koje će plijeniti pažnju, svakako zavirite u Ulični ormar koji čuva prava mala blaga, često i s dizajnerskim potpisom.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.