Od Diora do Guccija, dizajneri ove godine prugama nisu mogli reći "ne", a s dolaskom zime dali su im još više boja i širi prostor
Postoji li jedan uzorak koji možemo imenovati hitom 2016. godine, to su bez ikakve sumnje prugice. Njihova dominacija pistama počela je prošle godine u ovo doba - na proljetnim kolekcijama dizajneri su prigrlili ovaj kultni print i dopustili mu da potpuno dominira njihovim kolekcijama: Missoni, Tommy Hilfiger i Max Mara posegnuli su za širokim, šarenim varijantama kojima su prekrili maksi haljine i uske suknje, koje su ležerno spojili s tenisicama. Elegantniji pristup i okomite pruge odabrali su Dior i Prada predstavljajući komade savršene za uredsku okolinu, a tanke bijelo-zelene pruge Dolce&Gabanne podsjećale su na svilene pidžame. Asimetrične pruge očarale su Gucci, Stellu McCartney i Ralpha Laurena koji ih je koristio za glamurozne večernje haljine, dok su na pisti Salvatorea Ferragama pruge otišle doslovno u svim smjerovima, kombinirajući oblike strelica, volane i vodoravne uzorke.
No čini se kako će zima pred nama biti prilično šarena, pogotovo ako je vjerovati dizajnerima koji su svoje kolekcije imali priliku pokazati u Milanu. Upravo je drugi dan Tjedna mode u Milanu pokazao jednu vrlo uočljivu zajedničku temu: većina najpoznatijih modnih kuća pokazala je kreacije išarane zabavnim motivom pruga, koji su koristili u svim duginim bojama, oštro se protiveći ustaljenom sivilu zimskih kreacija. Prugice u modi nisu ništa novo, no obično je njihova dominacija rezervirana za ljetne mjesece - slavne francuske bretonke neizostavan su dio toplije sezone otkad su ih u sedamdesetima popularizirale dame iz visokog društva tijekom krstarenja Azurnom obalom. Ne samo na odjeći nego i na torbicama, cipelama i drugim modnim dodatcima, prugice su desetljećima jedan od najpopularnijih uzoraka, stoga ni ne čudi što su ih ove godine dizajneri odlučili prenijeti i u novu sezonu. Pruge bez pravila i smjera, svakakvih oblika i orijentacija: okomite i vodoravne, dijagonalne ili slomljene, široke ili tradicionalne tanke kakve obično krase muška odijela, ovaj razigrani uzorak bez ikakve sumnje jedan je od glavnih motiva u novim kolekcijama.
Ipak, čini se kako kreatori među širokom paletom opcija ipak imaju favorite: Alexis Mabille na čelu je pokreta obožavatelja vodoravnih pruga, s položenim crnim crtama na plavim i bijelim podlogama te tankim narančastim uzorcima. Uz bok joj stoji Acne Studios koji je krenuo u glam-rock smjeru sa šaranjem po zlatnim komadima, dok je Balmain prugama dao kraljevsku notu koristeći ih za odijela strogih krojeva. U kolekciji uvijek elegantne Max Mare pruge su horizontalne s kožnatim ili šljokičastim dodacima, a pojavljuju se i na pletenim komadima, ostavljajući dojam neograničene slobode umjetničkog igranja nijansama, a Etro je tankim prugama ukrasio maksi šalove. Tommy Hilfiger otišao je korak dalje i iz ljeta nije prenio samo uzorak pruga nego i cijelu nautičku temu, dok je Giambattista Valli inspiraciju pronašao u psihodeličnim bojama sedamdesetih godina. Fendi je pod vodstvom Karla Lagerfelda i Silvije Venturini Fendi potpuno izašao iz okvira klasike te na pistu poslao svilene haljine, mladenačke hlače i majice, kožnate modne dodatke i čupava krzna puna razigranih pruga u nijansama narančaste, tirkizne i ljubičaste. Čak je i novi kreativni direktor modne kuće Emilio Pucci, Massimo Giorgetti, prihvatio ovaj trend te nas je na svoje snježno putovanje poveo odjevene u sportske prugaste komade koji jednako dobro funkcioniraju na skijama kao i uživanju u šalici kuhanog vina s pogledom na smrznutu prirodu.
Možda se tajna ovogodišnje pomame za prugicama krije u sve većoj pažnji koju blogerice posvećuju tome da im odjeća izgleda dobro na Instagramu, no s dolaskom hladnih mjeseci sigurni smo kako će kamere sve više voljeti hrabre modne odabire, stoga se nemojte bojati svoje “statement” komade potražiti upravo u ovom nekarakterističnom uzorku.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.