Moda

Tjedan visoke mode u Parizu: od Diora do Chanela, pistama su šetali modeli inspirirani Olimpijskim igrama!

  • Nešto ranije no inače, jučer je završio Tjedan visoke mode u Parizu, taman uoči svečane ceremonije otvaranja Olimpijskih igara
  • Iako je visoka moda dobila svojih pet minuta prije najvažnijeg sportskog događanja, već je od prvih revija bilo jasno da couturieri nisu mogli pobjeći od sportskog duha koji je zaludio ne samo Pariz, već i svijet
  • Mnoge su kuće inspiraciju pronašle u olimpijskim igrama, a mi smo izdvojili one čije su nas se kreacije najviše dojmile

Tjedan visoke mode u Parizu u pravilu je rezerviran za prvi tjedan u srpnju, no budući da je francuska prijestolnica po prvi puta od 1924. godine domaćin Olimpijskih igara, Fédération de la Haute Couture et de la Mode pomaknula je raspored za otprilike tjedan dana kako bi dizajnerima omogućila da predstave svoje kolekcije prije nego što se posjetitelji sa svih strana svijeta sliju na današnju svečanu ceremoniju otvorenja.

Iako je visoka moda dobila svojih pet minuta prije najvažnijeg sportskog događanja ove godine, već je od prvog dana revija bilo jasno da couturieri nisu mogli pobjeći od sportskog duha koji je zaludio ne samo Pariz, već i ostatak svijeta. Dior je na čelu s Marijom  Grazijom Chiuri predstavio liniju sportskih chic grčkih haljina, u znak počasti olimpijcima od antike do danas; Thom Browne je reviju otvorio doslovnim povlačenjem konopa, a završio je s modelima u brončanim, srebrnim i zlatnim odijelima; a Chanel je prvu kolekciju nakon odlaska Virginie Viard prepunu dramatičnih opernih pelerina i glamuroznih večernjih suknji po prvi puta predstavio na povijesnoj lokaciji, budući da se Grand Palais u kojem su se dosad održavale sve Chanelove revije trenutno oprema za ugošćavanje olimpijskog mačevanja.

Chanel

 | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia, Chanel  | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia, Chanel  | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia, Chanel  | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia, Chanel  | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia, Chanel  | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia, Chanel  | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia, Chanel  | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia, Chanel  | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia, Chanel  | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia, Chanel

Možda vas zanima Film 'High&Low - John Galliano' priča je o tankoj liniji između genijalnosti i ludosti koju jedva čekamo pogledati Rubrika Life&style Life&style

Schiaparelli

Jedna od najimpresivnijih revija ovogodišnjeg Tjedna visoke mode u Parizu bez imalo je dvojbe bila ona koju je kreativni direktor  Daniel Roseberry u ponedjeljak ujutro predstavio za Schiaparelli. Umjesto da reviju održi na uobičajenoj lokaciji muzeja Petit Palais, gosti su ušli u podzemnu, kao noć crnu prostoriju hotela Salomon de Rothschild u 8. arondismanu, a u središte ove modne bajke Daniel je postavio Schiaparelli ženu - sjajnu enigmu koja je nedokučiva i skandalozna, šokantna zbog svoje slobode, nedostatka inhibicije i očite nesposobnosti da brine o konvencijama.

 | Autor: Courtesy of Schiaparelli Courtesy of Schiaparelli Foto: Courtesy of Schiaparelli  | Autor: Courtesy of Schiaparelli Courtesy of Schiaparelli Foto: Courtesy of Schiaparelli  | Autor: Courtesy of Schiaparelli Courtesy of Schiaparelli Foto: Courtesy of Schiaparelli  | Autor: Courtesy of Schiaparelli Courtesy of Schiaparelli Foto: Courtesy of Schiaparelli  | Autor: Courtesy of Schiaparelli Courtesy of Schiaparelli Foto: Courtesy of Schiaparelli

Roseberryjeva verzija Schiaparellija postala je jedna od najdekadentnijih i najviše očaravajućih revija cijele couture sezone, a kompletna je kolekcija bila usmjerena samo na izrazito ženstvenu formu. Prva manekenka reviju je otvorila odjevena u teatralnu, lijevanu srebrnu haljinu čiji detalji podsjećaju na svjetlucava anđeoska krila, nakon nje je na pistu izašla crna haljina s dekolteom koji se spuštao ispod pupka, ukrašena ekstra dugim bijelim ljiljanima, manekenka Maggie Maurer, miljenica kuće Schiaparelli, nosila je crnu haljinu s ukrašenim rukavima koja je podjednako istovremeno djelovala poput srednjovjekovnog i cyber robota, a strukturirane, kaskadne haljine koje su lebdjele pistom zatvorile su reviju i izmamile uzdahe oduševljene publike. 

Balenciaga

Demna je i ove godine predstavio ono na što svijet posljednjih godina navikava. Svi mogući oversized komadi slijevali su se niz pistu: masivne majice kratkih rukava, robusni sportski dresovi, XL flanelske košulje i skulpturalne traper jakne, svi redom izrađeni iz couture kuta. Inspiraciju je ovoga puta pronašao u određenim subkulturama kao što su streetwear, goth, skater i metal head, a iako mnogi komadi djeluju kao couture reinterpretacije Demninih prepoznatljivih konfekcijskih modela, na pisti se našlo nekoliko istinskih haute couture poslastica. 

 | Autor: Courtesy of Balenciaga Courtesy of Balenciaga Foto: Courtesy of Balenciaga  | Autor: Courtesy of Balenciaga Courtesy of Balenciaga Foto: Courtesy of Balenciaga  | Autor: Courtesy of Balenciaga Courtesy of Balenciaga Foto: Courtesy of Balenciaga  | Autor: Courtesy of Balenciaga Courtesy of Balenciaga Foto: Courtesy of Balenciaga  | Autor: Courtesy of Balenciaga Courtesy of Balenciaga Foto: Courtesy of Balenciaga  | Autor: Courtesy of Balenciaga Courtesy of Balenciaga Foto: Courtesy of Balenciaga  | Autor: Courtesy of Balenciaga Courtesy of Balenciaga Foto: Courtesy of Balenciaga

Jedan od primjera je vjenčanica izrađena od 47 metara najlona koji je predstavljao reinterpretaciju gazara kojeg se koristilo u eri Cristóbala Balenciage, a ostali neočekivani materijali bili su prerađene plastične vrećice, aluminijske folije i umjetno krzno te flokirani baršun korišten za haljinu dizajniranu da izgleda kao vitrina za nakit i koja je stilizirana arhivskom ogrlicom Cristóbala Balenciage iz 1960. godine.

Neki od Demninih modela nosili su pokrivala za glavu koja su izgledala poput majica kratkih rukava prebačenih preko jastuka, dok su drugi nosili nešto tradicionalnije modne šešire s perjem, a vizualno upečatljivi ukrasi za glavu s leptirima s ručnim vezom inspirirani umjetnicom Yumi Okita prava su umjetnička djela koja na najbolji mogući način demonstriraju kako, kada je igranje ekstremima između ležernog i formalnog u pitanju, Demni doista nema ravnog.

Dior

Diorova kreativna direktorica, Maria Grazia Chiuri, debitantskom je revijom odala počast svim sportašima koji su, od antike do danas, nadvladali predrasude i prepreke kako bi osigurali jednake uvjete. Unutar Musée Rodin, gdje Dior održava svoje couture revije svake godine, prvih nekoliko lookova koji su se pojavili bili su primjerci klasične bijele toge stilizirane s remenjem, gladijatorskim sandalama  i svjetlucavim majicama bez rukava, a nakon njih su na pistu izašli svjetlucavi kratki bodiji inspirirani uniformama gimnastičara. 

 | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia, Dior  | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia, Dior  | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia, Dior  | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia, Dior  | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia, Dior  | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia, Dior  | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia, Dior

Iako nam se nerijetko čini da sport i moda postoje u potpuno različitim svemirima, Maria ih je poprilično uspješno pokušala povezati - kroz materijale koji izgledaju poput metalne mreže i nabore koji se u sportskim uniformama koriste na sasvim drugačiji način, kako bi se omogućila prozračnost, a koji su bili integrirani u mnogim komadima poput lepršavih metalik haljina i haljina s drapiranim ramenima. U kolekciji se našlo i nešto formalnijih komada poput zlatne jednodijelne kreacije prekrivene pozlaćenim perjem, svjetlucavog bodija sa šljokicama ili pak prozirnih haljina s perlama za koje uopće ne sumnjamo kako je samo pitanje dana kada će zablistati na nekom crvenom tepihu.

Možda vas zanima Virginie Viard više nije kreativna direktorica Chanela; iako je digla prodaju, neki su sretni što odlazi Rubrika Moda Moda
Photo: Profimedia

Komentari 0